کد مطلب: ۶۵۴۹۶۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پرداخت یارانه جدید چند ماه ادامه دارد؟

پرداخت یارانه جدید چند ماه ادامه دارد؟

پرداخت نقدی یارانه جدید دست‌کم تا سه ماه آینده ادامه خواهد داشت. این مطلبی است که مفتح قائم مقام وزیر صمت به صورت تلویحی از آن سخن گفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پرداخت نقدی یارانه جدید دست‌کم تا سه ماه آینده ادامه خواهد داشت. این مطلبی است که قائم مقام وزیر صمت به صورت تلویحی از آن سخن گفته است.

پیش از این اعلام شده بود که یارانه‌های جدید تا دو ماه به صورت نقدی پرداخت و ازماه سوم به صورت اعتباری پرداخت می‌شود.

دلیل این پرداخت نقدی موقت، فراهم شدن زیرساخت‌های سامانه جدید بانکی اعلام شده بود.

بنابر اعلام وزارت اقتصاد، با همکاری بانک مرکزی شبکه جدیدی در دست طراحی است تا از طریق آن امکان رصد یارانه‌های نقدی در فروشگاه‌های عرضه کننده اقلام ضروری فراهم شود.

حالا با صحبت ‌های جدید قائم مقام وزیر صمت این احتمال قوت می‌یابد که شاید فراهم کردن زیر ساخت جدید بیشتر از دو ماه طول بشکد و دست‌کم تا مدت سه ماه این پرداخت‌ها به صورت نقدی باشد.

به موازات فراهم کردن زیر ساخت‌های مربوط به اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی، داستان دیگری هم در جریان است و آن رسیدگی به اعتراضاتی است که تاکنون از ناحیه شهروندان در رابطه با نحوه توزیع یارانه جدید ثبت شده است.

در این رابطه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد : در چهار روز اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها دو میلیون تماس و مراجعه به سایت حمایت معیشتی انجام و اعتراض یک میلیون و ۵۰ هزار نفر ثبت شده که در حال بررسی است.

پیش از این وزارت رفاه از مردمی که در فاصله سال ۸۹ تا ۹۳ یارانه نگرفته اند خواسته بود تا برای ثبت درخواست به سامانه این وزارتخانه مراجعه کنند.

پیش بینی میشود روند رسیدگی به این اعتراضات مدت‌دار باشد. اما دولت تضمین داده که در صورت وارد بودن ا عتراضات یارانه جدید را از اردیبهشت ماه پرداخت خواهد کرد.

غیر از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز متولی رسیدگی به شکایت معترضان است. به صورت مشخص آن گروه از شهروندانی که از ابتدا یارانه نگرفته‌اند باید برای ثبت و پیگری اعتراض خود به این سازمان مراجعه کنند.

در برنامه اصلاح ارز ترجیحی دولت، جامعه به ۱۰ ددهک درآمدی تقسیم شده است. افراد دهک‌های اول تا سوم ماهانه ۴۰۰ هزار تومان و دهک چهارم تا نهم ماهانه ۳۰۰ هزار تومان یارانه خواهند گرفت. این یارانه بابت خرید اقلام ضروری پرداخت می‌شود.

دهک دهم یارانه اقلام ضروری نمی‌گیرد اما مانند سایر دهک‌ها از یارانه بنزین، دارو و نان برخوردار است.

به موجب قانون بودجه سال ۱۴۰۱، دولت موظف است برنج، روغن، تخم مرغ، شکر، گوشت مرغ، لبنیات و سایر اقلام ضروری مردم را به نرخ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تامین کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مامستاجره هستیم‌ با‌ کارت میخایم‌ چطو اجاره‌ وبدیم‌ خواهشمندیم یارانه‌ روقطع نکنید‌

  • ناشناس

    خواهشمندیم اقای‌ ریسی‌ اگه میخای به ماکمک‌ کنید یارانه‌ روقطع‌ نکنید

  • ناشناس

    آقایان.مسول.نقدی

  • ناشناس

    سلام.توروخدا.قسم.یارانه.نقدی.بدین

  • ناشناس

    اگر نقدی پرداخت نکنن هیچ مشکلی ازقشر ضعیف حل نمی شود

  • ناشناس

    سلام معسولین دولت ما یارانه نقدی میخاهیم کالابرک درد بیمارستان وقسط وبازار ۰۰۰۰ نمی خورد خاخشن نقدی حرف ما مردم فقیر

  • ناشناس

    سلام لطفا یارانه راقحط نکنید ما مستاجر هستیم پول یارانه برا اجاره خانه می تونیم چیزی نخوریم ولی نمی تونیم کرایه خانه را ندیم

  • ناشناس

    خیلی از مردم فقیر امیدشون به یارانه نقدی بودولی شما امید مردم رو ناامید کردی

  • ناشناس

    تو رو خدا نقدی بدید ما نقدی لازم داریم لین حق انتخاب رو هم از ملت نگیرین تنها دلخو شش یشون به این یارانه نقدی بود خدا رو خوش نمیاد

  • مجیدی

    تو رو خدا نقدی بدید حق انتخاب رو از ملت نگیرین شاید کسی نخواد مرغ بخره میخاد بره دکتر خدا رو خوش نمیاد نقدی بهتره از وقتی شنیدم همه فکرم شده این با کدوم پول میرم دکتر خدا جون خودت کمکمون کن