کد مطلب: ۵۳۸۱۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اقدام عجیب ستاد ملی مقابله با کرونا / یارانه‌بگیران واکسن کرونا دریافت می‌کنند؟

اقدام عجیب ستاد ملی مقابله با کرونا / یارانه‌بگیران واکسن کرونا دریافت می‌کنند؟

ستاد عملیات مبارزه با کرونا لیست افراد بالای ۶۵ سال را می‌خواهد که آنها را در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار دهد. اما نکته جالب این است که این لیست را از سازمان هدفمندی یارانه‌ها خواسته. مگر تزریق واکسن کرونا براساس یارانه‌بگیر بودن افراد است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرمانده ستاد عملیات مبارزه با کرونا کلانشهر تهران گفته که برای تزریق واکسن کرونا به سازمان هدفمندی یارانه‌ها نامه‌ای فرستاده تا اطلاعات تمام گروه‌های سنی به ویژه افراد بالای ۶۵ سال را به منظور واکسیناسیون در اختیار آنها قرار دهد.

آیا وظیفه ارائه این اطلاعات به عهده سازمان هدفمندسازی یارانه‌هاست؟

درست است که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اطلاعات حساب یارانه‌بگیران را در اختیار دارد و بر اساس آن ماهانه دویارانه به حساب مردم واریز می‌کند، اما این سازمان متولی آمار و اطلاعات افراد نیست.

درخواست اطلاعاتِ مردم از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از این جهت عجیب به نظر می‌رسد که طی این سال‌ها، این سازمان هم اطلاعات یارانه‌بگیران را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت کرده است.

البته وزارت کار هم لیست افرادی بالای ۶۵ سال را در اختیار ندارد. بلکه این وزارتخانه لیست اطلاعات مشمولان برای پرداخت یارانه یا وام را به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ارسال می‌کند و به نظر می‌رسد این سازمان به تنهایی اطلاعاتی از همه‌ افراد کشور نداشته باشد.

از طرف دیگر براساس داده‌های لحظه‌ای مرکز آمار ایران جمعیت کشور در حال حاضر ۸۴٫۵ میلیون نفر است، اما سازمان هدفمندسازی فقط اطلاعات سرپرستان خانوار ۷۸ میلیون نفری که یارانه نقدی دریافت می‌کنند را دارد.

چه نهادی باید اطلاعات دهد؟

در این خصوص روابط عمومی سازمان هدفمندسای یارانه‌ها جوابیه‌ای منتشر کرده که بر اساس آن این سازمان فقط اطلاعات سرپرستان خانوار را دارد.

در متن این اطلاعیه آمده:« اطلاعات گروه های سنی مختلف که در این نامه ذکر شده صرفا مربوط به افراد سرپرست خانوار مشمول دریافت یارانه نقدی است و چنانچه قرار است جامعه هدف از گروه سنی بالای ۶۵ سال شناسایی و مورد واکسیناسیون قرار بگیرند از مرجع رسمی، اداره کل ثبت احوال استان پیگیری لازم به عمل آید».

همچنین آمده که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مرجع رسمی اطلاعات مذکور نیست و هیچ گونه مسئولیتی در قبال ادعای مطرح شده ندارد.

این درخوست ستاد مقابله با کرونا از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در صورتی می‌توانست درست باشد که یارانه‌بگیران در اولویت تزریق واکسن باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    عجب!!!!!!!!!!