کد مطلب: ۳۶۰۰۵۰

مردم در سفرهای نوروزی از حمل و نقل عمومی استفاده کنند

مردم در سفرهای نوروزی از حمل و نقل عمومی استفاده کنند

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با اشاره به احتمال خالی ماندن ظرفیت ۵۰ تا ۶۰ درصدی حمل و نقل عمومی بین شهری، از مردم خواست برای سفرهای نوروزی، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با اشاره به احتمال خالی ماندن ظرفیت ۵۰ تا ۶۰ درصدی حمل و نقل عمومی بین شهری، از مردم خواست برای سفرهای نوروزی، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی گفت: ۸۸ هزار کیلومتر انواع راه‌های اصلی و فرعی در کشور، با احتساب حریم آنها به حدود ۱۶۰ هزار کیلومتر می‌رسد که برای پاکسازی آنها، نیاز به اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در سال است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: روزانه ۸ میلیون تردد از فاصله ۵ تا ۲۵۰ کیلومتری در کشور انجام می‌شود که در صورت مشارکت مردم در این طرح و خودداری از پرتاب زباله به حریم راه‌ها، صرفه‌جویی قابل توجهی حاصل خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، در ادامه به تمهیدات و برنامه‌های حوزه و حمل و نقل و راهداری برای سفرهای نوروزی سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: در بخش حمل و نقل جاده‌ای، ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه سواری کرایه‌ای بین شهری، نسبت به جابه‌جایی مسافران در طول طرح نوروزی ۹۸ اقدام می‌کنند که نظارت کامل و جامعی از سوی سازمان، بر خدمات حمل و نقل و سفر از جمله مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی، اعمال می‌شود.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.