خبر مهم:

کد مطلب: ۷۵۷۱۵۴

مرکز مبادله ارز و طلا فردا شروع به کار می‌کند

مرکز مبادله ارز و طلا فردا شروع به کار می‌کند

رئیس کل بانک مرکزی یکشنبه دو هفته قبل، دوم بهمن ماه از راه‌اندازی بازار مبادله ارز و طلا تا دو هفته دیگر خبر داده بود، حالا براساس موافقت شورای پول و اعتبار از فردا (یکشنبه ۱۶ بهمن ماه) مرکز مبادله ارز و طلا به جای بازار متشکل ارزی فعالیت خود را به صورت رسمی شروع به کار می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس موافقت شورای پول و اعتبار، از فردا (یکشنبه ۱۶ بهمن ماه) مرکز مبادله ارز و طلا به جای بازار متشکل ارزی فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند.

همانطور که رئیس کل بانک مرکزی یکشنبه دو هفته گذشته، دوم بهمن ماه از راه‌اندازی بازار مبادله ارز و طلا تا دو هفته دیگر خبر داده بود، مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار درباره موافقت با فعالیت مرکز مبادله ارز و طلای ایران به جای بازار مشتکل ارزی گواه از اجرایی شدن همین وعده دارد. این بدان معنی است که از فردا یکشنبه ۱۶ بهمن ماه مرکز مبادله ارز و طلا به صورت رسمی فعالیت خود را در راستای ساماندهی و توسعه بازار در حوزه ارز و طلا آغاز خواهد کرد که در زمینه ارز شامل اسکناس و حواله خواهد شد.

سامانه مرکز مبادله ارز و طلا به نام ناخدا

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در گفت‌وگوی تلویزیونی اخیر خود در این زمینه گفته بود که بازار مبادله ارز و طلا تا دو هفته دیگر راه‌اندازی خواهد شد و در سامانه‌ای که تحت عنوان ناخدا طراحی شده، اگر کسی بیماری در خارج از کشور دارد یا شرکت هواپیمایی و آژانس گردشگری به ارز نیاز دارد، در بازار مبادله ارز و طلا و البته تحت نظارت در قالب سامانه ناخدا نیازش تامین خواهد شد.

وی البته در این گفت‌وگو اطمینان داد که هیچ مشکلی برای تامین نیاز ارزی کشور در حوزه تجاری و غیرتجاری وجود ندارد چرا که بخش زیادی از منابع ارزی بلوکه شده ایران به گفته فرزین آزاد شده و در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است.

البته سامانه ناخدا در کنار مرکز مبادله ارز و طلا با عنوان سامانه نظام مدیریت خدمات ارز به ایران از فردا راه‌اندازی می‌شود و قرار است ارز خدماتی و غیربازرگانی را که مصارف ۳۸ گانه از جمله ارز درمانی، ارز ماموریت، امور دانشجویی، اعزام برای شرکت در مسابقات، زیارتی و سیاحتی و غیره دارد، تامین کند که البته هر یک از این مصارف نیازمند شرایط و ضوابطی است که متقاضیان آن باید داشته باشند که مشمول این نوع از ارز خدماتی شوند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام چرا متن خبرها بی محتوا شده؟ چرا فقط جملات را تکرار میکنید؟

  • شایان

    دمت گرم آقای فرزین.

  • ناشناس

    بسیارخوب این ارز اختصاص داده شده به مواردی که فرمودید به چه قیمتی هست

  • علیرضا

    این مرکز مبادله جدید ارز و طلا باز هم سرکاری جدید دیگری برای نشان دادن این مسئله به مردم که مثلاً بانک مرکزی به فکر مشکلات اقتصادی و تورم در ایران هست اما مردم مطمئن باشند که فقط و فقط درمان خیلی موقتی برای گرانی طلا و ارز و مشکلات اقتصادی در ایران می‌باشد و بلافاصله دو یا سه ماه آینده قیمتهای طلا و سکه و ارز و تورم در ایران به سمت عددهای غیر قابل باور به سمت بالا پرواز خواهد کرد مشکلات پایه و اساسی اقتصادی در ایران را جای دیگری باید جستجو کرد که یکی از این صدها مشکل آن مثلاً دوستی و گفتگوی کشور ایران با کل کشورهای جهان و کارهای اساسی دیگر…………………

  • اصغر

    این هم یک بازی جدید است از زمانیکه اعلام کردند به بازار آزاد ‌ورودمیکنیم جوری تصمیم گرفتند که الان خود دولت به نام ارز سهمیه ای دلار را به نرخ آزاد میفروشند و پول مردم را جمع می‌کنه و مردم هم برای اینکه ارزش دارایی خود را از دست ندهند همه برای خرید ارز سهمیه ای هجوم می‌آورند و برنده دولت است که دلار را به نرخ آزاد میفروشه

  • M

    شما رو به جون هر که دوست دارید اگر ارزی تو کشور هست اولویت اول بیماران باشه. اولویت دوم نوسازی شرکت هایی که برای کشور ارزآوری هستن. کسی که میخواد بره سیاحت پولشو داره که میره. برنامه هاي اربعین هم من بعنوان یک شیعه دوستدار حسین میگم جمعش کنید. خیلی کار مسخره ای هستش. اگر ارز برای این کار خرج کردید مدیون مردم هستید که تو این مملکت به سختی زندگیشون میگذره‌ . جان مردم در عذابه ، مسئولین محترم یک ذره تعقل !!!