کد مطلب: ۲۳۳۶۴۹

مزایای برگزاری مجامع بورسی به شکل آنلاین

مزایای برگزاری مجامع بورسی به شکل آنلاین

یک کارشناس و فعال بازار سرمایه با تشریح مزایای برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی به شکل آنلاین گفت: با برگزاری مجامع به صورت آنلاین، سهامداران می‌توانند به سادگی به مجامع دسترسی داشته باشند و نهاد ناظر می‌تواند شفافیت اطلاعاتی بهتر و بیشتری ایجاد کند.

فرهنگ حسینی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس درباره مزایای برگزاری مجامع بورسی به شکل آنلاین به تجارت‌نیوز گفت: با افزایش شرکت‌های بورسی و رشد قابل توجه تعداد سهامداران در کنار توسعه بازار در مناطق مختلف کشور و ورود سرمایه‌گذاران خارجی پس از برجام و تغییر مکانیزم خرید و فروش از دستی و تلفنی به آنلاین، سایر عملیات بازار نیز نیازمند همگامی و پذیرش تکنولوژی‌های جدید هستند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سهامداران مجامع شرکت‌ها را محلی برای دسترسی به بروزترین، جدیدترین اخبار و برنامه‌ها و وضعیت شرکت‌ها می‌دانند.

حسینی اضافه کرد: مجامع شرکت‌ها فرصتی برای سرمایه‌گذاران است که مسائل و ابهامات خود را با مدیران شرکت‌ها در میان بگذارند. همه این موارد در کنار لزوم کارایی اطلاعاتی سبب می‌شود تا مکانیزم مجامع مورد توجه باشد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: از سوی دیگر، حضور فیزیکی در مجامع اکنون حتی در شهری مانند تهران دشوار است. همچنین هزینه برگزاری مجامع به شدت افزایش یافته و مجامع شرکت‌های با تعداد قابل توجه سهامدار، مسائل و پیچیدگی‌های زیادی برای رای‌گیری و تشکیل مجمع دارند. در عین حال بعضا مدیریت مجامع شرکت‌ها ممکن است چالش‌انگیز باشد.

وی متذکر شد: در نتیجه، ضرورت برگزاری مجامع به صورت از راه دور و آنلاین بیش از پیش احساس می‌شود. سرعت و سهولت برگزاری و مدیریت مجامع آنلاین، سبب می‌شود شرکت‌ها هزینه کمتر و مدیریت بهتری بر مجامع خود داشته و سهامداران هم می‌توانند به سادگی به مجامع دسترسی داشته باشند و نهاد ناظر می‌تواند شفافیت اطلاعاتی بهتر و بیشتری ایجاد کند. همچنین با حذف پیش‌بینی سود، امکان برگزاری ویدیو کنفرانس عملکردهای فصلی مشابه بازارهای مالی توسعه‌یافته، به سادگی از طریق مجامع آنلاین امکان‌پذیر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.