کد مطلب: ۶۴۶۷۹۳

گزارش تجارت‌نیوز از پیام‌های مردم:

افزایش ۲۰ درصدی مستمری کمیته امداد و بهزیستی/ «پول یک شب شام است!»

افزایش ۲۰ درصدی مستمری کمیته امداد و بهزیستی/ «پول یک شب شام است!»

سازمان بهزیستی و کمیته امداد اعلام کرده‌اند که مستمری مددجویان این سازمان‌ها برای سال جاری، ۲۰ درصد افزایش دارد. اما برخی از مددجویان می‌گویند این میزان افزایش نسبت به تورم و هزینه‌های جاری کمک چندانی به آنها نمی‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حدود ۱۰ میلیون نفر تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند. حالا قرار است برای آنها ۲۰ درصد افزایش مستمری در سال ۱۴۰۱ اعمال شود.

اما مبلغ مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد با وجود افزایش، همچنان کم است. حداقل مستمری کمیته امداد و بهزیستی ۴۲۰ هزار تومان و حداکثر آن یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان است.

افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان

مرتضی حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی هفته گذشته به ایسنا گفت: مستمری معیشتی مددجویان بهزیستی ۲۰ درصد افزایش یافت.

روز یکشنبه نیز مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی از افزایش ۲۰ درصدی مستمری‌های مددجویان تحت پوشش این سازمان خبر داد. ( ایرنا )

بر این اساس مستمری ماهانه خانواده یک نفره، دو نفره و سه نفره به ترتیب ۴۲۰، ۶۰۰ و ۸۴۰ هزار تومان می‌شود. خانواده‌های چهار و پنج نفره نیز به ترتیب یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

آنطور که حسینی گفت حدود هفت میلیون نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند. از سوی دیگر سعید زارع زاده، رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد امام خمینی آبان ماه سال گذشته به ایسنا گفت: «۲ میلیون و ۴۲۷ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.» جمعیتی حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر.

اما برخی از مشمولان این سازمان نسبت به میزان دریافتی خود انتقاد دارند. آنها می‌گویند این میزان مستمری با هزینه‌های جاری و تورم همخوانی دارد.

3 9

مستمری مددجویان با تورم همخوانی ندارد؟

تجارت‌نیوز در گزارشی به افزایش مستمری مددجویان پرداخت. در ادامه نظر برخی از مخاطبان را نسبت به این موضوع می‌خوانید.

«واقعا این مبالع خیلی خیلی ناچیز است. خصوصا برای معلولین بهزیستی که توانایی کار ندارند چرا برای این قشر جامعه همسان سازی حقوق انجام نمی‌شود.»

«بیست درصد می‌شود دویست که الان شام یک شب هم نیست.»

«من با چهار بچه یک سال پیش از کار افتاده شدم. تحت پوشش قرار گرفتم. اما منی که مستاجر هستم ۱۳۲۰ فقط اجاره خانه هم می‌شود.»

«خیلی کم است. پول دو بار خرید کردن ازسوپری است.»

«بیشتر افزایش بدید واقعا با این تورم پولی نیست.»

پیش از این مرتضی بختیاری گفته بود در سال ۹۹ خط فقر به ۱۰ میلیون تومان رسید. در همین حال افزایش قیمت مسکن، اجاره‌بها و کالاهای خوراکی نیز به نگرانی مددجویان دامن می‌زند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ممدجو از شیراز

    سلاممن نابینا هستم چرا منو بیمه نمیکنن ،میگن سنت از 50 سال گذشته دیگه نمیشه بیمه بشی ،اخه کارت معلولیت هم بهم نمیدن چرا ؟؟ لطفا جواب سوالم رو بدید

  • ناشناس

    بنده حقیر کار افتاده و تحت حمایت کمیته حضرت امامم.اما متاسفانه با یک خانم ودو دختر در بدترین شرایط ممکن زندگی میکنیم بطوری که طعم خیلی خوراکیها را نمیدا نیم!حقوق دریافتی ما کفاف نان بربری پنیر میشود.بخدا شرمنده زندگی بچه هایم هستم.خودم به درک .بخاطر خدا بفریاد برسید.

  • وحیدعیسوند

    مستمری بهزیستی کی واریزمیشوددربانک رفاه کارگران توروقرآن بگین

  • اسیه بهمن ابادی

    بیست درصد اضافه شده می شه صد هزار تومان اضافه شده به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی … با این صد هزار تومان خرجی شکمشان بدند یا کرایه خانه صد هزار تومان چی می شه … شما خودتان میلیاردی به جیب می زنید شکمتان سیر نمی شود … فقیرا با چندر قاض شکمشان سیر کنند

  • ناشناس

    دوستی گفته بود نابیناست جوابش رو بدید بنده خدا بزور دیده نظر داده😂😂😂😂

  • فتی

    چندرقاز میدن کمیته رو خدایا ب دادمون برس😭😭😭😭

  • زهرا

    یعنی واقعا با ۴۲۰ میشه زندگی کرد کرایه خونه مواد غذایی که سرسام آور گرونه لباسها گرون یعنی واقعا این درسته الان واقعا توی مسئول میتونی با این پول زندگی کنی خدا رو در نظر بگیر واقعا شما انسانید خدایی درست نیست

  • ناشناس

    من که چند سال تو نوبت بودم چند وقت از بی پولی دکتر و دارو گذاشتم کنار با این پول چی میشه کرد

  • ناشناس

    من چند سال ام اس دارم چند سال تو نوبت بودم دیگه از درد بی پولی همه چیز کنار گذاشتم با این پول ن می تونیم پول ام آرای بدیم نه ویزیت دکتر ن دارو

  • ناشناس

    خدا به همه کمک کنه بعدشم به ما فقط ما باید منتظر معجزه باشیم