خبر مهم:

کد مطلب: ۷۶۶۸۷۱

جدیدترین اخبار مسمومیت دانش‌آموزان امروز ۱۱ اسفند۱۴۰۱/مشخص نشدن منشا حوادث رعب‌آور است

جدیدترین اخبار مسمومیت دانش‌آموزان امروز 11 اسفند1401/مشخص نشدن منشا حوادث رعب‌آور است

مسمومیت دانش‌آموزان بیش از 100 روز است که ادامه دارد، روز گذشته آمار دانش آموزان مسموم شده در کشور به طرز معناداری افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جدیدترین اخبار مسمومیت دانش آموزان را در ادامه بخوانید.

جوادی آملی: مشخص نشدن منشأ حوادث اخیر مدارس رعب‌آور است

آیت‌الله جوادی آملی درباره حوادث اخیر که در مدارس اتفاق افتاده است، گفت: این کار با مدیریت حل می شود، اینکه منشأ این حوادث هنوز مشخص نشده، رعب‌آور است، این حوادث هم موجب اضطراب و نگرانی اولیاء و خانواده‌ها شده و هم موجب نگرانی آموزش و پرورش و معلمان می‌شود.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش و هیئت همراه امروز پنج شنبه ۱۱ اسفند با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی با ایشان دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار گفت: در هر امری مخصوصا در آموزش و پرورش حرف اصلی را انسانیت انسان می‌زند، الفاظ و مفاهیم به درد امتحان و نمره می‌خورد، اما آنچه انسان را می‌سازد رفتار عملی همه ماست.

ایشان اظهار داشتند: در میدان جنگ، حرف اول را قدرت نظامی می‌زند، اما در دبیرستان و آموزش و پرورش و حوزه و دانشگاه تربیت‌های علمی حرف اول را می‌زند، تجربه هم نشان داده که با سلاح نمی‌شود مردم را اصلاح کرد، بلکه با صلاح می‌شود.

وی درباره حوادث اخیر که در مدارس اتفاق افتاده، اظهار داشتند: این کار با مدیریت حل می‌شود، اینکه منشاء این حوادث هنوز مشخص نشده، رعب آور است، این حوادث هم موجب اضطراب و نگرانی اولیاء و خانواده‌ها شده و هم موجب نگرانی آموزش و پرورش و معلمان می‌شود که بچه‌های زیر مجموعه آن‌ها که بچه‌های خودشان محسوب می‌شوند، آسیب می‌بینند، ما دعا می‌کنیم که این فرزندان معصوم و بیگناه آسیبی نبینند، ولی لازم است مسئولان نیز با مدیریت این کار را هرچه زودتر سامان ببخشند و مردم را از نگرانی در بیآورند.

بخش اعظمی از جو ناشی از ماجرای مسمومیت سریالی دختران دانش‌آموز ناشی از ایجاد جو روانی است

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در پایان جلسه بررسی علل مسمومیت دانش آموزان گفت: مرجع‌ واحدی بین دستگاه ها برای پیگیری علت مسمومیت دانش آموزان برخی مدارس به مسئولیت وزیر‌کشور ایجادشد. بخش اعظم این موضوع، ناشی از ایجاد جو روانی در جامعه دانش آموزان و خانواده ها بوده است.

وزیر آموزش وپرورش خاطرنشان کرد: رسانه‌های داخلی به عنوان یکی‌از ارکان تربیت باید تلاش کنند فضا را آرام کنند تا جریان تعلیم و تربیت را آنچنان که شایسته است پیش ببریم و عقب ماندگی دوران کرونا را برطرف کنیم.

عامل انتشار گاز فلفل در یکی از مدارس شاهین شهر دستگیر شد

سیدمحمد رضا کاظمی طبا فرماندار شاهین شهر و میمه گفت: عامل انتشار گاز در یکی از مدارس شاهین شهر دستگیر شده است. وی تصریح کرد: بر اساس تحقیقات اولیه منشأ اولیه مسمومیت دانش‌آموزان انتشاز گاز فلفل عنوان شده است. او گفت: اگر چنانچه این اقدام به صورت عمدی باشد با قاطعیت با عوامل آن برخورد خواهد شد.

فرماندار شاهین شهر و میمه گفت: عامل انتشار گاز در یکی از مدارس شاهین شهر دستگیر شده است.سیدمحمد رضا کاظمی طبا در گفت‌وگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت دانش‌آموزان مسموم شده در یکی از مدارس شاهین شهر اظهار داشت: عامل مسمویت چند تن از دختران دانش آموز یکی از مدارس تا اتمام تحقیقات نهایی دستگیر شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس تحقیقات اولیه منشأ اولیه مسمومیت دانش‌آموزان انتشاز گاز فلفل عنوان شده است.فرماندار شاهین شهر و میمه گفت: اعضای شورای تأمین شهرستان شاهین شهر و میمه به این مسأله ورود کرده است.

وی تصریح کرد: اگر چنانچه این اقدام به صورت عمدی باشد با قاطعیت با عوامل آن برخورد خواهد شد.کاظمی طبا افزود: هم اکنون دانش آموزان مسموم شده در سلامت کامل به سر می‌برند.

توییت معنادار خزعلی درباره مسمومیت دانش‌آموزان

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری به مسمومیت سریالی دانش آموزان واکنش نشان داد و گفت: دشمن داعش پرور تحصیلات دختران و پیشرفت آنان در جمهوری اسلامی را تاب نمی آورد.

انسیه خزعلی در حساب توییتر خود در واکنش به مسمومیت سریالی دانش آموزان در مدارس چندین استان کشور، نوشت: از مصوبات مهم دولت مردمی در سفرهای استانی، کاهش بازماندگی از تحصیل ‎دختران با تامین اعتبار برای تحصیل آنان در روستاها و مناطق کمتر برخوردار و ارتقای سطح آموزش بانوان است.

توییت انسیه خزعلی درباره مسمومیت دانش آموزان

وی ادامه داد:این همان چیزی است که دشمن داعش پرور نمی پسندد و تحصیلات دختران و پیشرفت آنان درجمهوری اسلامی را تاب نمی آورد.درحالی بالغ بر ۱۰۰ روز از مسمومیت دانش آموزان در مدارس چندین استان کشور می‌گذرد که همچنان علت آن مشخص نیست.

به گفته احمد وحیدی وزیر کشور، در همین راستا جلسه مفصلی با حضور دستگاه‌های ذیربط همچون آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، پدافند غیر عامل، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و استاندارانی که این موضوع در آن استان‌ها رخ داده بود، برگزار و موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.

وی روز گذشته اعلام کرد که عوامل اطلاعاتی در حال بررسی هستند اما با توجه به بررسی‌هایی که تا کنون در مکان‌هایی که این اتفاق افتاده انجام شده، عامل خاصی همچون ماده خاصی که این موضوع آثار ناشی از آن ماده باشد مشاهده نشده و گزارش خاصی که برای مثال نشان دهنده ماده سمی که حادثه ناشی از آن بوده باشد نیز نداشته‌ایم.

وزیر کشور همچنین گفت دستگاه اطلاعاتی موضوع را دنبال می‌کند. اگر فردی از سر ماجراجویی و یا عواملی در این خصوص وجود داشته باشند، دستگیری انجام می‌شود اما چنین سرنخی تا حالا نداشته‌ایم.

اولین واکنش آمریکا به مسمومیت دانش آموزان دختر در ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به مسمومیت سریالی دانش آموزان دختر در ایران واکنش نشان داد.ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ما این گزارش‌ها را دیده‌ایم. آنها بسیار نگران کننده هستند، زیرا زنان و دختران در همه‌ جا از حق فطری برای آموزش برخوردارند و آموزش یک حق بشری جهانی است.

این حقی است که زنان و دختران در ایران، افغانستان و سراسر جهان باید داشته باشند. تحصیل زنان و دختران «برای پیشبرد امنیت اقتصادی زنان و تحقق برابری جنسیتی ضروری است.ما از مقامات ایرانی انتظار داریم که این مسمومیت‌های گزارش شده را به طور کامل بررسی کنند و هر کاری که می توانند برای متوقف کردن آنها و پاسخگویی عاملان انجام دهند.

مسمومیت دانش‌آموزان تهرانی در شعبه ویژه دادسرای تهران رسیدگی می‌شود

در پی بروز مسمومیت برای دانش آموزان در برخی مدارس تهران، علی صالحی از اختصاص یک شعبه ویژه برای پیگیری خارج از نوبت پرونده قضایی تشکیل شده خبر داد.در پی بروز مسمومیت برای دانش آموزان در برخی مدارس تهران، علی صالحی دادستان تهران از اختصاص یک شعبه ویژه برای پیگیری خارج از نوبت پرونده قضایی تشکیل شده خبر داد.

دادستان تهران با اشاره به اینکه از زمان بروز اولین مورد مسمومیت در چند مدرسه تهران شعبه ویژه‌ای کار تحقیقات پرونده قضایی را آغاز کرده است، گفت: دادستانی تهران در پی ایجاد مسمومیت در بین برخی دانش آموزان تهرانی به مساله ورود کرده است و تحقیقات همه جانبه آغاز شده است.

صالحی تصریح کرد: دستورات قضایی مورد نیاز ضابطین، سازمان پدافند غیرعامل، آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و دیگر نهادهای مرتبط با موضوع از ناحیه مقام قضایی صادر شده است. همچنین تمام دستگاه‌ها موظف شده‌اند آخرین گزارش‌ها در مورد وقایع اخیر را برای دادستانی تهران ارسال کنند.

وی عنوان کرد: دادستانی تهران با دقت پرونده مربوط به مسمومیت برخی از دانش آموزان تهران را دنبال می‌کند و تحقیقات قضایی با همکاری نهادهای مربوطه در حال انجام است. در تلاشیم با همکاری ضابطین در اسرع وقت عامل یا عاملین این عملیات‌های خرابکارانه را شناسایی و محاکمه کنیم.

دادستان تهران گفت: عامل یا عاملین وقایع اخیر بدانند پس از شناسایی و بازداشت پرونده آن‌ها خارج از نوبت رسیدگی شده و مجازات قانونی در مورد آن‌ها اعمال خواهد شد.

ورود کمیسیون امنیت به موضوع مسمومیت دانش آموزان

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که به دنبال ماموریت رئیس مجلس کمیسیون امنیت ملی از همان روزهای مسمومیت دانش آموزان جلساتی را با مسئولان مربوطه برگزار کرده و این موضوع در دستور کار کمیسیون است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.