کد مطلب: ۷۶۵۹۴۶

علت مسمومیت دانش آموزان اعلام شد/ ابتکار:چرا اینهمه تعلل؟

علت مسمومیت دانش آموزان اعلام شد/ ابتکار:چرا اینهمه تعلل؟

مسمومیت دانش آموزان چند ماهی است که در برخی از مدارس شهرستان‌ها حتی پایتخت هم گزارش شده است، پس از اظهارنظرهای مختلف درباره علت مسمومیت بار دیگر وزیر بهداشت علت مسمومیت را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر بهداشت گفت: مجموع تحقیقات نشان داد که نوعی "سم" خفیف باعث ایجاد مسمومیت دانش‌آموزان شده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تحقیقات انجام شده نشان داد که سم بسیار خفیفی باعث مسمومیت خفیف در دانش آموزان شده که البته عوارضی ایجاد نکرده است، درباره نوع سم و عوارض احتمالی بعدی آن، گفت: جزییات آن بعدا منتشر می‌شود.

دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران که در محل این سازمان برگزار شد، در جمع خبرنگاران، درباره پیگیری مسمویت سریالی دانش آموزان در مدارس، گفت: خودم شخصا به قم رفتم و همه بیماران بیمارستان شهید بهشتی را ویزیت کردم و مدتی طولانی این کار طول کشید.

وی گفت: مسمومیت ایجاد شده بسیار خفیف بود و الحمدالله هیچ گونه عارضه برای کسی ایجاد نکرده بود و تنها چند ساعتی دچار علائم ضعف عضلانی، بیحالی و حالت تهوع بودند.

وی افزود: کمیته ویژه‌ای را مامور کردیم که در این رابطه تحقیق کنند و از بهترین اساتید سم شناسی کشور کمک گرفتیم که تحقیقات آنها نشان داد سم بسیار خفیفی باعث این عوارض می‌شود.

وی گفت: بررسی اینکه سم از کجا می آید و… در حد وزارت بهداشت نیست. اظهارات در مورد عمدی بودن آن به عهده ما نیست.

عین‌االهی بیان کرد: درمان این مشکل انجام می‌شود و تاکنون عارضه خاصی نداشته است. او درباره نوع دقیق سم و عوارض احتمالی بلندمدت آن، تصریح کرد: جزییات بعدا منتشر می‌شود. (منبع: ایسنا )

۹ دانش‌آموز قمی در بیمارستان تحت‌نظر هستند

دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد از مجموع اتفاقات امروز مدارس قم ۹ دانش آموز در بیمارستان تحت‌نظر هستند.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، امروز سه شنبه نهم اسفند ماه ۹ دانش آموز با علائم مسمومیت در مراکز درمانی پذیرش شدند که حال عمومی آن‌ها مناسب است.

در حال حاضر اقدامات تشخیصی و مراقبتی از سوی پزشکان و متخصصان برای این دانش آموزان در حال انجام است که در صورت پایداری شرایط جسمانی، در ساعات آینده از بیمارستان ترخیص می‌شوند.

در حال حاضر هیچ دانش‌آموزی از اتفاقات روزهای گذشته مدارس در بیمارستان حضور ندارد.

انتشار گاز ان.۲ عامل مسمومیت‌ دانش آموزان

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به برگزاری نشست مشترک این کمیسیون با وزرای آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و نمایندگان وزارت اطلاعات در خصوص مسئله مسمومیت دانش‌آموزان دختر در قم، بروجرد و چند شهر دیگر، عنوان کرد: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از جانب نمایندگان و اعزام گروهی از نمایندگان مجلس به قم، و نتیجه آزمایش‌های انجام شده مشخص شد که گاز ان.2 (N2) در سم منتشر شده در مدارس وجود داشته است.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس نشست مشترک با وزرای آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و نمایندگان وزارت اطلاعات را تشریح کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سم کشف شده دارای دو ویژگی است، گفت: این سم بلافاصله در بدن از بین خواهد رفت و به صورت ترکیبی و تلفیقی بوده و به همین دلیل تشخیص آن دشوار است.

وی یادآور شد: این نتایج بر اساس بررسی‌های 30 متخصص وزارت بهداشت به دست آمده، البته ممکن است در مواردی اضطراب نیز علائم مبتلایان را تشدید کرده باشد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در کشور ما اولین بار این پدیده در قم و سپس در بروجرد دیده شده است.

منادی سفیدان تصریح کرد: کمیسیون آموزش هفته آینده نشست دیگری با حضور دستگاه‌های امنیتی برگزار خواهد کرد تا مشخص شود که عامل پشت پرده این ماجرا چه کسانی هستند؛ برداشت‌ها حاکی از این است که دشمن پشت این حرکت است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: قطعاً با توجه به تعداد محدود موارد پیش آمده، نباید نسبت به تعطیلی مدارس اقدام کرد اما اینکه جریانی پشت این ماجرا باشد، بسیار خطرناک است که شورای امنیت کشور باید بررسی‌های خود را در این رابطه به جمع‌بندی برساند و به مردم و نمایندگان مردم اعلام کند.

وی یادآور شد: براساس گزارش وزارت بهداشت، دُز سم منتشر شده بسیار پایین بوده و خانواده‌ها مطمئن باشند این موضوع به صورت جدی پیگیری می‌شود و خوشبختانه هیچ فوتی براثر این مسمومیت نداشته‌ایم.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: هفته آینده رئیس شورای امنیت کشور و دستگاه‌های امنیتی دعوت شده‌اند تا نتایج بررسی‌های خود در این رابطه را بیان کنند.

واکنش معاون امور زنان در دولت روحانی به مسمومیت دانش آموزان

واکنش ابتکار به مسمومیت دانش آموزان

معصومه ابتکار گفت: یکماه است که جنایت مسموم کردن دختران تکرار می شود. همه منتظرند بخشهای انتظامی و قضایی فورا اقدام کنند.

وی ادامه داد:‌چرا اینهمه تعلل؟ نکند مثل اسیدپاشان اصفهان شود! آیا نسبتی بین عدم تصویب قوانین نفی خشونت علیه زنان و این وقایع وجود دارد؟ یک بار برای همیشه حجت را بر متحجران ضد زن تمام کنید.

معاون امور زنان در دولت روحانی یادآور شد: ظاهرا گزارش‌ها حاکی از وقوع جنایت مسمومیت بین دختران دانش آموز از حدود سه ماه قبل است. بدینوسیله اصلاح می‌شود.

۳۵ نفر از دانش‌آموزان پردیس دچار گازگرفتگی شدند

رئیس آموزش و پرورش شهرستان پردیس در خصوص گازگرفتگی تعدادی از دانش آموزان مدرسه خیام (متوسطه دوم فاز ۱۱ پردیس) گفت: ساعتی پیش در مدرسه خیام که مقطع دبیرستان متوسطه دوم دختران است تعدادی از دانش آموزان بر اثر گازگرفتگی دچار مسمومیت و به مراکز درمانی منتقل شدند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگه به خیر بگذره و بچه مان نمیره یه مادر شاغل که نمیزارین بازنشسته بشه و قانون مسخره ۲۵ سال را میزارین هی زیادشم میکنین مرخصی هم نمیدین چطوری باید از بچه اش که تو مدرسه مسمومش میکنین مراقبت کنه
    هیچم تکراری نیست

  • ناشناس

    اگه به خیر بگذره و بچه مان نمیره یه مادر شاغل که نمیزارین بازنشسته بشه و قانون مسخره ۲۵ سال را میزارین هی زیادشم میکنین مرخصی هم نمیدین چطوری باید از بچه اش که تو مدرسه مسمومش میکنین مراقبت کنه
    هیچم تکراری نیستکی گفته بودم که میگی تکراریه

  • محسن حقی

    سلام به نظرم با تفنگ از راه دور مواد رو شلیک میکنن

    • رضا

      سلام این روسری سرتون کنید این پاچه هارا پایین بکشید که بچه های ابتدای خیلی کوچیک هستن اوناروهم به فناندید یه روسری۴گرمی مگه چیه سرتون کنید بابا دیگه ملت گرفتارشدن…

  • محرم میرزایی

    این مسئله وبرخی مسائل دیگر قابل تامل است از بدو شروع بکار دولت سیزدهم ک خروج سرمایه های شخصی داخلی گرفته تا مسائل متعدد اغتشاشات واخیرا هم موضوع مسمومیت دانش آموزان مطرح میباشد آیا کسی ازخود پرسیده که هرگاه دولتی غیر از دولت اصلاحات امور را بدست می‌گیرد همچین مواردی پبش می‌آید مثلا در دوره دولت دهم فتنه سال۸۸ بوجود آمد ویا دیگر موارد که تاکنون مشاهده نموده ایم آیا فکر نمی‌کنید زمانی که گروه اصلاحات در عرصه ملی وسیاسی شکست می‌خورند وازصحنه خارج می‌شوند برای به چالش کشیدن دولت دست به جنایات متعدد می‌زنند تا پایگاه ازدست رفته خود دربین مردم را با تخریب دولت کنونی بدست بیاورند من با توجه به مواردی از سالیان قبل دیده وتجربه کرده ام به جرات می‌گویم کار لیبرال‌های غربگراست فقط هدفشان اعاده اعتبار از دست رفته شان میباشد

    • ناشناس

      سلام واقعا همین و باید یک بار برای همیشه نقشه شومشون به ما خودشون برگرداند خصوصا الان که جان فرزندان ملت را هدف گرفتن

    • ناشناس

      دقیقاهمینطوره

  • ناشناس

    خواهشان مخفی کار نکنید . جریان را به بگوید . همه ما منتظریم تا بدانیم آمل این جریان ها از کجا وبه دست چه کسانی هست . مردم باید بدانند . مردم همه را از چشم نظام می بینند . شفاف سازی بکنید همه نگران هستند .

  • ناشناس

    چرا فقط دانش آموزان؟چرا هیچ دبیر و مدیری مسمویت ندارن؟و فقط دانش آموزان دچار این مسمویت میشن؟
    چطوری اطلاعات قوی ما ایرانیا تا یکی یه عکس خلاف قانون به اشتراک‌میزاره یا حرفی خلاف به قانون میزنه همون لحظه دستگیر میشه ولی این مشکل که دراکثر شهر های ایران داره اتفاق میفته و آشکاره بررسی نمیشه و عامل اصلی پیدا نمیشه؟

    • ناشناس

      سلام
      هنوز که عوارض این مسمومیت در آینده رو نمیدونن میگن بیاین مدرسه و هیچ تضمینی برای سلامتی بچه ها مون نمیدن اگه هم نریم بچه ها از درس عقب میمونه
      من میخواستم بفرستم ولی یکی توی بیمارستان شهرمون گرمی که مسموم شده بود خون بالا آورده و فرستادنش اردبیل حالا من موندم بفرستم یا نفرستم
      میگین معلما مسموم نشدن معلم عربی دخترم مسموم شده بود
      و اینکه میگین کار معلما و معاونین هست والا مدیر مدرسه ها همه درای مدرسه رو قفل کرده بودن و یکی یکی با بازجویی به والدینشون میدادن و نمیزاشتن یکی داخل حیاط شه یا بره بیرون حتی دانش آموزا

  • ناشناس

    سلام این بدبختی که جان بچه های ما رو تهدید میکند کاملا قابله پیشگیری است چرا که مدرسه کاملا مجهز به دوربینهای حفاظتی است وخیلی ساده وراحت میتوان عوامل این جنایت هولناک رو پیدا کرد اما متاسفانه هیچ اقدامی در این زمینه نمیشه وعلتش معلوم نیست که چرا اینقدر پنهانکاری میشه واقعا انگار این سرزمین نفرین شده همه داریم تاوان پس میدیم وکودکان ما قربانی جاه طلبی وسیاهدلی مامیشن هرچند من نوعی هیچ وقت پست ومقامی نداشته ام اما حتی خودم را هم گناهکار میدانم یعنی ما چه کردیم که این همه بلا دامن گیرمان شده😭😭

  • طاهر

    اینکه فقط دانش آموزان مسموم میشن شک برانگیزه ینی میتونه کارمعلمین ومدیران دلسوزباشه

  • ناشناس

    سلام
    من به عنوان یه انبار. دار بیمارستان که بعد مسمومیت دانش آموزان رئیس آموز و پرورش به بیمارستان اومده بود گفتم چرا تعطیل نکردید و بچه ها مسموم شدن بعد گفت خب خانواده ها بچه شون رو نمی فرستادن تا مسموم نشه😐

  • ناشناس

    یه راه حل برای دایر بودن مدارس اینه که مادروپدرها با بچه هاشون برن از صبح تا ظهر تو مدرسه باشن
    چون میخوان از بچه هاشون محافظت کنن