کد مطلب: ۴۶۰۳۲۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

متقاضیان عرضه اولیه در یک سال ۱۰ برابر شد

متقاضیان عرضه اولیه در یک سال ۱۰ برابر شد

۱۱ تیرماه سال گذشته عرضه اولیه «درهاور» با مشارکت ۴۳۵ هزارنفری معامله‌گران برگزار شد، یک سال بعد در عرضه اولیه «سیتا» بیش از ۴ میلیون و ۴۸۱ هزار نفر مشارکت داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز، عرضه اولیه سیتا در حالی روز چهارشنبه انجام شد که در این عرضه حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشارکت داشتند. بازدهی بالای بازار سهام در چند ماه اخیر و همچنین حمایت‌های دولت باعث شده تا تعداد افراد جدیدی که برای حضور در این بازار جذاب اقدام به دریافت کد بورسی می‌کنند، به طور شگفت‌انگیزی افزایش پیدا کند.

در حالی که در دوازدهم تیرماه سال ۹۸ مشارکت در عرضه اولیه «درهاور» تنها ۴۳۵ هزار نفر بود دقیقا یکسال بعد و در عرضه اولیه «سیتا» میزان مشارکت بیش از ۱۰ برابر شده و به ۴ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۴۱۸ نفر رسیده است.

مروری بر رشد میزان شرکت‌کنندگان در عرضه اولیه نشان می‌دهد که احتمالا تا پایان تیرماه میزان مشارکت در عرضه اولیه از مرز ۵ میلیون نفر هم بگذرد و این نرخ تا پایان سال به بیش از ۱۰ میلیون نفر نیز برسد. این در حالی است که با این تعداد از متقاضیان زیرساخت‌های فعلی برای عرضه‌اولیه چندان مناسب به نظر نمی‌رسد و در روز عرضه اولیه همواره شاهد اختلال در سامانه معاملاتی بورس و کارگزاری‌ها هستیم.

از آنجا که عرضه اولیه به عنوان یک سرمایه‌گذاری با بازدهی تضمینی است روز به روز بر متقاضیان خرید آن افزوده می‌شود و باید دید مقامات بورس برای این حجم عظیم متقاضیان ورود به بازار سهام چه تدبیری خواهند کرد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کارشناس

    سهام داران دارا یکم توجه کنند صندوق دارایکم یک صندوق دولتی است با سرمایه وبازدهی بسیار بالا وتوجه داشته باشید ربطی به سه بانک ودو بیمه ندارد دولت باره ها گفته که واگذار کردم ونفروختم خواهش می کنم توجه کنید صندوقی با یک ملیارد سهم حدودا 30هزارتومانی که کارفرما وپیمانکارش خود دولته حدودا 30درصد سهام دولتی والباقی حقیقی میباشد

    • Elnaz

      چه سهامی بخریم خوبه؟

    • ناشناس

      خب …بقیش..

    • ناشناس

      خوب بقیه اش

  • ناشناس

    خیلی جالبه
    همه ایرانی ها در آینده نزدیک بورس باز میشن آدم یاده اتفاق 500 سال پیش جوانه گل لاله در هلند میافته
    ملتی که کتاب نمیخواند تاریخ را تجربه میکند .
    فکر کنم ملت ما کل تاریخ بشریت داره تجربه میکنه …