کد مطلب: ۶۷۱۸۷۴

سانتافه ایرانی؛ ۶۰۰ میلیون تومان!/ خودروی ریرا چه مشخصاتی دارد؟

سانتافه ایرانی؛ ۶۰۰ میلیون تومان!/ خودروی ریرا چه مشخصاتی دارد؟

دو روز قبل وزیر صمت از خودروی جدید ایران خودرو رونمایی کرد؛ ریرا یک کراس اور که برخی می‌‌گویند قرار است با سانتافه رقابت کند. اما قیمت ریرا چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ریرا یک خودروی شاسی‌بلند است که بر اساس پلفترم IKP۱ توسعه پیدا کرده است. مدیران ایران‌خودرو می‌گویند ریرا یک خودرو لوکس و مدرن است که با توجه به تجهیزات و استانداردهایی که دارد، قابلیت رقابت با برترین خودروهای روز اروپا و اسیا را دارد.

ریرا یک خودروی شاسی‌بلند کوچک و جمع‌وجور است. تصاویر این خودرو نشان می‌دهد که جثه و ظاهر این خودرو شبیه پژو ۲۰۰۸، نیسان جوک و سیتروئن C3-XR است.

ریرا از چه زمان به بازار می‌آید؟

کراس اور ریرا به مرحله تولید رسیده و قرار است به زودی روانه بازار کشور شود. به گفته وزیر پیشین صمت اوایل سال ۱۴۰۲ می‌توان منتظر بود که این کراس‌اور تولید شود و به بازار بیاید.

قیمت ریرا چقدر است؟

هنوز قیمت این خودرو مشخص نیست. اما قبل از این مدیرعامل ایران خودرو گفته بود خودروی ریرا با قیمت حدود ۶۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شود! اما با توجه به توضیحاتی که درباره این خودرو داده می‌شود، بعید است قیمت این خودرو حتی در کارخانه ۶۰۰ میلیون تومان باشد.

برخی این خودرو را با پژو ۲۰۰۸ مقایسه می‌کنند. پس با توجه به اینکه قیمت پژو ۲۰۰۸ حدود یک میلیارد است، بسیاری معتقدند قیمت ریرا هم کمتر از یک میلیارد نیست و برخی قیمت آن را تا یک میلیارد و ۳۰۰ هم تخمین زده‌اند.

البته عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو به تجارت‌نیوز گفت: احتمال دارد این خودرو قیمتی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان داشته باشد.

مشخصات فنی کراس اور ایرانی

راس اور جدید ایران خودرو، محصولی در سگمنت B یا کلاس خودروهای کوچک است. پس از همین حالا باید K125 را جایگزین ایرانی برای پژو 2008 فرانسوی بدانیم.

ایران خودرو هرچند از پلتفرم IKP1 خود برای کراس اور K125 استفاده کرده اما ظاهرا قرار نیست موتور تنفس طبیعی EC5 را روی آن نصب کند چراکه می‌گویند این خودروی جدید، فقط با موتور TC7 پلاس تولید می‌شود.

موتور TC7 پلاس نسخه بهبودیافته EF7 توربوشارژ است که استاندارد آلایندگی یورو 5 دارد. این موتور برای اولین‌بار، روی دنا پلاس توربو اتومات نصب شده ولی ایران خودرو می‌خواهد از آن، برای سورن پلاس توربو و حتی نسخه‌های گران‌تر سدان K132 هم استفاده کند.

پس از اطمینان از وجود موتور TC7 پلاس در کراس اور K125 ایران خودرو، می‌توان با اطمینان گفت که گیربکس اتومات این کراس اور، همان گیربکس جدید DAE است که از پاییز 1399 ابتدا روی رانا پلاس نصب شده و سپس دنا پلاس 6 دنده، تارا اتوماتیک و سایر محصولات جدید ایران خودرو نیز قابل سفارش شده است.

برای مطالعه بیشتر درباره کیفیت و مشخصات این خودرو گزارش زیر را بخوانید:

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من مطمئن هستم قطعات چینی دارد ‌قیمتش هم بین 250تا350خواهد بود چون ارزش. ماشینای داخلی بیشتر از این نیست برابری با خارجی ها رو ندارن

  • سجاد

    خوب شد داستان آردی .پیکان پول اسب بدی درعوض خرسواربشی،

  • ناشناس

    چقد میگفتن سمند خودروی ملی و از این حرفا آخرش متوجه شدیم نود و هشت درصد قطعات و کلا موتورش ایرانی نیست و فقط مونتاژ میکنن.من که هرگز حرفتون رو باور نمیکنم .پرونده خرابی دارید پیش ملت

  • ناشناس

    😂😂😂 ققط بلدن قوطی کبریتو عوض کنن

  • Hadi

    واقعا تا کی این خودرو سازها باید سوار مردم باشند و هر آشغالی رو که تولید میکنند مردم باید به چند ده برابر قیمت تمام شده بخرند ،واقعا دهن خودرو سازهای خارجی وا مونده که ایرانی ها چطور این آشغالها رو با اون قیمت میخرند

  • ناشناس

    ولی به نظر من خیلی هم خوبه

  • ناشناس

    بله خوبشم راه میره

  • ناشناس

    خدا قوت، موفق باشید. دمتون گرم. بهترین‌ها را هم میتوانید بسازید و بسازید

  • ناشناس

    خودروسازان یک ملت را سر کار گذاشته اند.

  • ناشناس

    متریال داخلی ضعیف به احتمال ۱۰۱ درصد

  • قزوینی

    شرکت محترم این خودرو هر قیمتی دوست داری بفروش ۲ میلیارد هم بفروشی مردم ایران صف میکشن میخرن