کد مطلب: ۳۱۰۳۷۴

مشکل آب‌رسانی با تانکر در شهرهای جنوبی باید حل شود

مشکل آب‌رسانی با تانکر در شهرهای جنوبی باید حل شود

عضو انستیوی آب و انرژی دانشگاه صنعتی شریف گفت:با توجه به پتانسیل‌های موجود در کشور برای ما ننگ است که در شهرهای جنوبی کشور با تانکر آبرسانی آب صورت گیرد، لذا لازم است تا این مساله در ایران حل شود.

علی‌اصغر علم‌الهدی با بیان اینکه دانشگاه باید به عنوان یک نهاد بی طرف شاهد پیشرفت کار شرکت آبفا در حوزه توسعه آب‌شیرین‌کن‌ ها مطابق قانون باشد، اظهار کرد:مهم‌ترین چالش موجود در صنعت شیرین سازی آب دریا، نبود همکاری بین بخشی در میان بخش خصوصی، دانشگاه، دولت و مجلس است.

به گزارش تجارت‌نیوز،علم‌الهدی ادامه داد: ما به عنوان دانشگاه آماده‌ایم تا هرگونه همکاری و فعالیتی را برای توسعه صنعت شیرین سازی آب دریا داشته باشیم و به اعتقاد من در این شرایط حکمرانی مدبرانه و ظرفیت سازی دو عنصر کلیدی و مهم است که باید بیش از گذشته مورد توجه باشد.

عضو انستیوی آب و انرژی دانشگاه صنعتی شریف با تاکید به این مساله که همه باید برای رسیدن به این هدف مهم بسیج شوند، گفت: دانشگاه آمادگی صد درصد خود را اعلام می‌کند، گرچه تاکنون نیز دانشگاه گام‌های زیادی در این حوزه برداشته اما هدف این است که بتوان اهداف کلان در این بخش را عملی کرد.

وی با اشاره به استفاده کشورهای جنوبی خلیج فارس از آب دریا، گفت: ترجیح وزارت نیرو این است که برای آبرسانی از روش‌های دیگری استفاده کند و این در شرایطی است که با توجه به آمار بارندگی در برخی از نقاط کشور چاره‌ای جز استفاده از آب شیرین کن‌ها نیست.

علم الهدی با تاکید به این مساله که شیرین‌سازی آب دریا یک فناوری است، اما پاسخگوی تمام نیازهای آبی کشور نیست، اظهار کرد:در جنوب کشور چاره‌ای جز این مساله نداریم، اما این بدین معنا نیست که آب شرب تهیه شده از این طریق را به شهرهای دیگر همچون مشهد منتقل کنیم.

چندی پیش نیز حمیدرضا کشفی - معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور - گفت: با وضعیت کنونی خشکسالی و تغییر اقلیم موجود، چاره‌ای جز رفتن به سمت تامین آب شیرین از محل آب دریا نخواهیم داشت.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.