کد مطلب: ۱۲۸۶۸۸

مدیرعامل بورس انرژی:

مصرف‌کنندگان بزرگ ملزم به خرید برق از بورس انرژی هستند

مصرف‌کنندگان بزرگ ملزم به خرید برق از بورس انرژی هستند

مدیرعامل بورس انرژی از الزام خرید برق از بورس انرژی برای مشتریان با مصرف بالای ۵ مگاوات از ابتدای سال جاری خبر داد. به گزارش خبرنگار تجارت‌نیوز، سیدعلی حسینی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: تمامی مصرف‌کنندگان برق بالای ۵ مگاوات اعم از مصرف‌کنندگان خانگی و صنعتی از ابتدای امسال باید برای تامین

مدیرعامل بورس انرژی از الزام خرید برق از بورس انرژی برای مشتریان با مصرف بالای ۵ مگاوات از ابتدای سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرنگار تجارت‌نیوز، سیدعلی حسینی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: تمامی مصرف‌کنندگان برق بالای ۵ مگاوات اعم از مصرف‌کنندگان خانگی و صنعتی از ابتدای امسال باید برای تامین نیاز خود به بورس انرژی مراجعه کنند.

مدیرعامل بورس انرژی افزود: اگر مجتمع‌های مسکونی وجود دارند که سرجمع اشتراک آنها بالای ۵ مگاوات است، مشمول این مصوبه دولت هستند و اگر مصرف‌کننده صنعتی باشد و بالای این رقم مصرف کنند از ابتدای امسال باید خرید برق را از طریق بورس انرژی انجام دهند.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تمام صورت‌حساب‌هایی که برای مشترکان صنعتی و خانگی با مصرف بالای ۵ مگاوات به صورت علی‌الحساب صادر شده تا بتوان با مکانیزم بورس انرژی با آنها تسویه کرد.

وی تصریح کرد: یکی از محدودیت‌های کنونی بورس انرژی نقل و انقتالات ارز است و امیدواریم که این محدودیت از سوی دستگاه‌های سیاست‌گذار حل شود.

حسینی، شفافیت و خرید و فروش غیر انحصاری در بورس انرژی را از جمله دستور کارهای اصلی این بورس دانست و گفت: تجارت‌هایی وجود دارند که می‌خواهند خرید انحصاری از بورس داشته باشند و حتی حاضرند تمام معاملات خود را از بورس انرژی انجام دهند اما مکانیزم بورس انرژی شفافیت است و قطعا اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

مدیرعامل بورس انرژی خاطرنشان کرد: وجود پیچدگی در قوانین یکی از معضلات اصلی است که رایزنی‌هایی برای حل و فصل آن آغاز شده است. این در شرایطی است که منبع اصلی تامین مالی ایران نفت خام بوده و منابع حاصل از آن اقتصاد را می‌چرخاند، در حالی قوانین سفت و سختی در این حوزه وضع شده که برای تغییر آن نیاز به یک کار جدید است.

حسینی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه با رایزنی‌هایی که در ماده ۴ بند ه صورت گرفته قانون‌گذار به صراحت بیان کرده دولت موظف است زمینه توسعه بورس انرژی ایران را فراهم کرده و ورود نفت خام و مشتقات در بورس را تقویت نماید که البته این یک تصمیم موقتی نیست و حداقل برای ۵ سال دوام دارد.

حسینی توسعه رینگ بین‌المللی برای توسعه معاملات متانول، ال‌پی‌جی، نفتا و حلال‌ها را از برنامه‌های آتی دانست و خاطرنشان کرد: بسترسازی برای عرضه موقت فرآورده‌های نفت از جمله دیگر برنامه‌هاست، ضمن اینکه پیگیری راه‌اندازی بازار مشتقه در نفت خام هستیم که مجوزهای لازم را از وزیر نفت دریافت کرده‌ایم. همچنین راه‌اندازی بازار ال‌ان‌جی با توجه به فراخوان برای راه‌اندازی واحدهای مینی ال‌ان‌جی که ۵۰ درصد محصول خود را از طریق بورس انرژی تامین کنند نیز از جمله برنامه‌های دیگر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فیضی

    good