کد مطلب: ۳۱۵۵۰۳

مصرف ۳۳۵ میلیون بشکه نفت در بخش صنعت

مصرف 335 میلیون بشکه نفت در بخش صنعت

معاون رییس سازمان بهینه‌سازی سوخت با بیان اینکه ما نباید برای جبران کسری فقط به فکر تولید باشیم،گفت: نسبت سرمایه‌گذاری بهینه‌‌سازی به اکتشاف و تولید یک به سه است و اگر به این موضوع نگاه اقتصادی داشته باشیم و اگر بتوانیم فرهنگ مصرف را در کشور نهادینه کنیم خواهیم توانست به توسعه پایدار در جامعه برسیم.

در همایش پایانی پروژه بهره‌وری صنعتی که توسط سازمان ملل متحد در تهران برگزار می‌شود کاظمی نژاد، معاون رییس سازمان بهینه‌سازی سوخت گفت: برای توسعه پایدار روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها دستیابی به انرژی است. امروز انرژی می‌تواند برای رفع نیازمندی‌های مردم و جامعه نقش بسزایی داشته باشد و از همه مهمتر جامعه را به سمت توسعه پایدار هدایت کند.

به گزارش تجارت‌نیوزوی اظهار داشت: بهره‌وری انرژی امروز حتی در کشورهای توسعه یافته تبدیل به یک چالش شده است. خیلی‌ها فکر می‌کنند که بیشترین تلفات انرژی در بخش مصرف‌کننده است کما اینکه این تلفات بیشتر در بخش تبدیل روی می‌دهد. ما مقدار زیادی انرژی گم‌شده داریم و همین عدم بهره‌وری سبب شده که به حقوق آینده‌گان دست‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: ما در بخش صنعت در سال گذشته معادل 335 میلیون بشکه نفت انرژی مصرف کردیم این نشان می‌دهد مصرف انرژی در کشور به شدت بالا است و باید برای کم کردن آن برنامه‌ریزی گسترده‌ای داشته باشیم.

کاظمی نژاد تصریح کرد: در افق 1400 باید این مصرف انرژی را به یک دهم می‌رساندیم که این امر محقق نشد و با اضافه کردن متممی به برنامه 20 ساله رسیدن به یک دوم مصرف امروز موکول به سال‌های دیگر شد ه است.

وی گفت: امر بهینه‌سازی می‌تواند کمک شایانی به ما کند ما نباید برای جبران کسری فقط به فکر تولید باشیم. نسبت سرمایه‌گذاری بهینه‌‌سازی به اکتشاف و تولید یک به سه است و اگر به این موضوع نگاه اقتصادی داشته باشیم و اگر بتوانیم فرهنگ مصرف را در کشور نهادینه کنیم خواهیم توانست به توسعه پایدار در جامعه برسیم.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.