کد مطلب: ۵۱۲۳۸۷

مصوبات مهم جلسه امروز هیات مدیره سازمان بورس

مصوبات مهم جلسه امروز هیات مدیره سازمان بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مصوبات امروز هیات مدیره سازمان را تشریح کرد و گفت: به منظور حمایت از بازار سرمایه و تقویت طرف تقاضا، به صندوق توسعه بازار سرمایه اجازه داده شد تا سقف سه هزار میلیارد تومان نسبت به تأمین مالی از طریق انتشار اوراق اختیار فروش تبعی سهام اقدام کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دومین جلسه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار پس از تغییرات مدیریتی اخیر عصر امروز با ریاست محمدعلی دهقان دهنوی در ساختمان ملاصدرا برگزار شد. در جلسه امروز، جمعه هفدهم بهمن ماه ۹۹، هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور روان سازی و تعدیل معاملات در بازار سرمایه، هشت بند را به تصویب رساند.

محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به تشریح مصوبات امروز هیات مدیره سازمان پرداخت و به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: در گام نخست و به منظور حمایت از بازار سرمایه و تقویت طرف تقاضا، به صندوق توسعه بازار سرمایه اجازه داده شد تا سقف سه هزار میلیارد تومان نسبت به تأمین مالی از طریق انتشار اوراق اختیار فروش تبعی سهام اقدام کند.

او به مصوبه دوم اشاره و اظهار کرد: همچنین مقرر شد تا ضریب تعدیل سهام و حق تقدم آن در معاملات اعتباری از ۴۵ درصد به ۶۰ درصد افزایش یابد.

دهقان دهنوی با اشاره به اینکه مطابق بند سوم، مقرر شد دستورالعمل اجرایی خرید، نگهداری و عرضه سهام خزانه با دید تسهیل برای خرید و نگهداری توسط ناشران مورد بازنگری قرار گیرد، اعلام کرد: همچنین در خصوص امکان خرید واحدهای صندوق های اختصاصی بازارگردانی برای عموم مردم مدل سازی و طراحی فرایند و ابزار لازم صورت می گیرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با بانک ها و تمهید مقدمات لازم در شرکت سپرده گذاری مرکزی، تصریح کرد: با تصویب هیات مدیره سازمان بورس، مقرر شد؛ اعطای کارت اعتباری به دارندگان سهام عدالت توسط بانک ها طی هفته پیش رو عملیاتی شود. همچنین مذاکره لازم برای تعمیم این خدمات به سایر سهامداران به ویژه سهامداران خرد نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی به مصوبه ششم اشاره کرد و گفت: مقرر شد بازنگری دستورالعمل سهام ترجیحی به نحوی انجام شود که امکان اعطای سهام ترجیحی علاوه برکارکنان مستقیم شرکت‌ها به کارکنان شرکت‌های زیرمجموعه یا مادر یا هم‌گروه‌ مالی نیز میسر باشد.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه به منظورارتقای شفافیت و به روز بودن اطلاعات، تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌ها باید تسریع و تسهیل شود، بیان کرد: همچنین در این جلسه موارد مهم دیگری در راستای ایجاد آرامش در بازار، مشارکت و مسئولیت پذیری ارکان بیرونی و درونی بازار، ارتقای سطح حمایت دولت از بازار و ایفای تعهدات باقیمانده صندوق توسعه ملی به بحث گذاشته شد و پیشنهادهای مهمی تدوین شد که در جلسه شورای عالی بورس روز شنبه (هجدهم بهمن ماه) مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پیش بینی بورس ایران ، واسه کل ایام سال و سال های بعدی . دستور رشد بدن ، مثبت و رشد می‌کنه . دستور ریزش بدن ، ریزش و سقوط میکنه

  • ناشناس

    سلام..وقت شما بخیر…امروز جلسه شورای عالی بورس برگزار خواهدشد و همچون جلسه دیروز جمعه که حقوقیها با دکتر دهنوی وهیئت مدیره بورس داشتند خبرهای مثبت و خوبی در راه است.مقداری از واکسن‌های خریداری شده وارد کشورشد،،خبرهای خوبی ازبرجام و،،،?انشاءالله بازار سهام وشاخص ازاول صبح مثبت خواهد بود،،،موفق وپرسودباشید.?الهی به امیدتو???

  • مال باخته

    یعنی دولت عرضه ندارهحداقل ۳۰درصد از ضررمردم روجبران کنه؟؟والا دولت بالای ۳۰۰هزارملیار ازبورس پول دراورد ولی حاضرنیست ۱۰۰هزارملیاردش رو برگردونه .

  • با عرض احترام و ادب

    سازمان بورس پس از ورشکست کردن سرمایه گزاران ضعیف شرایط را برای دوستان ثروتمند خود تسهیل کرده تا همچنان مردم مستضعف را چپاول کنند .

  • جمشید⁦

    لطفاً آقای رئیس بورس فروش سهام عدالت را آغاز کنید خواهش میکنم

  • ناشناس

    تا اخرین نفرات حقیقی سهامشون را نفروشن بورس رشد نمیکنه
    چون حقوقی و دولت وقتی تمام سهام متعلق به خودشون شد بعد انفجاری رشد میدن و تو قله شروع به فروش میکنن به حقیقی
    و این چرخه هر چهار سال یکبار تکرار میشه
    اینطوری تمام پس انداز مردم جمع میکنن که نقدینگی کاهش بدن و بودجه شرکتها و دولت تامین بشه

  • امیرحسین

    کل بازار بورس ایران یک نوسان گیری بزرگه! یکسری افراد که سرمایه کلانی دارن با سرمایه افراد تازه کار و افرادی که به امید رشد سرمایه خود وارد بازار شدن دارن بازی میکنن! علت همه این ها هم رفتار گله ایه!

  • ناشناس

    نتیجه تصمیمات شجاعانه مدیر جدید رو امروز ببینید …

  • سامان

    باسلام توروخدا فروش سهام عدالت روش مستقیم شروع کنید هشت ماهه درخواست فروش تو کارگزاری مفید و سعدی وسپه کرده ایم برای رضای خدا پیگیری کنید نیاز داریم

  • ناشناس

    یک شبه وال استریت نابود شد ولی این اتفاق داره ذره ذره میفته واسه بورس ایران قشنگ زجر کش میکنن مردمو