خبر مهم:

کد مطلب: ۱۱۲۶

معاون وزیر اقتصاد: ایران برای ارتقای روابط اقتصادی با هند هیچ محدودیتی ندارد

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به چگونگی گسترش فعالیتهای شرکتهای خدمات فنی و مهندسی با یکدیگر و نحوه تامین مالی آنها، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ارتقا روابط اقتصادی با هندوستان هیچ محدودیتی ندارد. بهروز علیشیری در دیدار با ˈآرویند مایاراˈ معاون وزیر اقتصاد جمهوری هند در حاشیه اجلاس بانک جهانی، بر

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به چگونگی گسترش فعالیتهای شرکتهای خدمات فنی و مهندسی با یکدیگر و نحوه تامین مالی آنها، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ارتقا روابط اقتصادی با هندوستان هیچ محدودیتی ندارد.

بهروز علیشیری در دیدار با ˈآرویند مایاراˈ معاون وزیر اقتصاد جمهوری هند در حاشیه اجلاس بانک جهانی، بر ضرورت گسترش روابط اقتصادی میان تهران و دهلی نو تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و هند، هم اکنون فرصت مغتنمی است که روابط اقتصادی و تجاری دو کشور ارتقا یابد. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: اکنون زمان مناسب برای همکاری و سرمایه گذاری مشترک میان بخش های خصوصی ایران و هند فرا رسیده است.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران با اشاره به چگونگی راههای گسترش سرمایه گذاری مستقیم خارجی در دو کشور، تصریح کرد: آماده هستیم فهرستی از پروژه های سرمایه گذاری خارجی که مطالعات امکان سنجی و اقتصادی آنها به انجام رسیده را به شرکتهای هندی جهت سرمایه گذاری ارائه نماییم.

معاون وزیر اقتصاد جمهوری هند نیز با اشاره به اشتراکات و علائق دو ملت ایران و هند، یادآور شد: دولتمردان هندی به این اشتراکات اهمیت زیادی می دهند و برای گسترش روابط دو ملت در همه زمینه ها برنامه ریزی می کنند.

آرویند مایارا درباره چگونگی گسترش همکاریهای مالی و اقتصادی، تاکید کرد: باید از ظرفیت های موجود برای گسترش همکاری ها به خوبی استفاده کنیم.

وی معتقد است: زمینه های خوبی برای گسترش همکاری های هند در حوزه انرژی و توسعه صنعتی، معدن، فولاد با ایران وجود دارد.

بررسی همکاریهای دو جانبه و حمایت دو کشور از یکدیگر در مجامع و موسسات بین المللی طرف عضویت از دیگر، تفاهمات جلسه مشترک دو معاون وزیر اقتصاد ایران و هند بود.

گفتنی است، اقتصاد هند چهارمین اقتصاد بزرگ جهان است که با رشد متوسط بیش از 8 درصد، طی سالهای گذشته به قدرت بزرگ اقتصاد جهانی تبدیل شده است و اکنون با تولید ناخالص داخلی 3.611 تریلیون دلار و ذخایر ارزی بیش از 275 میلیارد دلار از شرکای اصلی جمهوری اسلامی ایران در آسیا محسوب می شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.