کد مطلب: ۶۱۰۷۵۹

معجزه نصب و خرید ردیاب خودرو

معجزه نصب و خرید ردیاب خودرو

ردیاب خودرو ویژگی‌های منحصر به فردی برای حفظ امنیت خودرو دارد و با استفاده از آن با خیال آسوده‌تری از این پس به نگهداری خودرو خود می‌پردازید.

نصب و خرید ردیاب خودرو یکی از موارد الزامی برای افرادی به حساب می‌رود که علاقه زیادی به خودرو خود دارند و می‌خواهند علاوه بر افزایش امنیت خودرو، مدیریت و نظارت دقیقی بر استفاده از این وسیله نقلیه ارزشمند داشته باشند.

اما چرا در این قسمت علاوه بر واژه امنیت از واژه‌های مدیریت و نظارت نیز استفاده کردیم؟! دلیل اصلی این است که این سخت افزار کاربردها و ویژگی‌های متعددی دارد که در ادامه به صورت مفصل به شما همراهان عزیز توضیح می‌دهیم.

نحوه عملکرد ردیاب خودرو چگونه است؟!

ردیاب خودرو دستگاهی است که از ماژول‌ GPS برای ارتباط با ماهواره‌های مکان‌یابی و به دست آوردن موقعیت مکانی خود و از ماژول GSM برای ارتباط با مخاطبان از طریق سیم کارت و گوشی همراه استفاده می‌کند.

یعنی موقعیت مکانی را با استفاده از سیم کارتی که در داخل دستگاه قرار دارد برای مخاطبین ارسال می‌کند این ارسال اطلاعات به چند صورت امکان پذیر است :

  • با استفاده از اپلیکیشن ردیابی
  • با استفاده از سامانه وب ردیابی
  • با استفاده از پیامک
  • با استفاده از تماس

ردیاب خودرو علاوه بر موقعیت مکانی با استفاده از سنسورهای پیشرفته درون خود اطلاعت دیگری را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در ادامه به صورت مفصل توضیح می‌دهیم.

IMG 20211227 105709

افزایش امنیت با خرید ردیاب خودرو

در مرحله اول باید بدانید که ردیاب خودرو ویژگی‌های منحصر به فردی برای حفظ امنیت خودرو دارد و با استفاده از آن با خیال آسوده‌تری از این پس به نگهداری خودرو خود می‌پردازید.

ویژگی‌های امنیتی که ردیاب خودرو در اختیار شما قرار می‌دهد عبارتند از:

گزارش خاموش و روشن شدن موتور خودرو: یعنی اگر شخصی اقدام به باز یا بسته کردن سوئیچ کند ردیاب بلافاصله این مورد را به شما گزارش می‌دهد و شما می‌توانید خودتان را به خودرو برسانید و یا اینکه روشن و خاموش بودن خودرو را مورد بررسی قرار دهید.

گزارش سرقت باتری خودرو: ردیاب‌های حرفه‌ای با اتصال به برق اصلی خودرو و داشتن باتری داخلی مجزا قادر هستند در صورتی که سارقین اقدام به جداسازی باتری از خودرو و سیستم اصلی برق خودرو کردند، صاحب خودرو را مطلع کند و هشداری را برای صاحب خودرو ارسال کند.

هشدار حمل با جرثقیل در ردیاب خودرو: متاسفانه برخی از سارقین حرفه‌ای با استفاده از جرثقیل اقدام به بکسل کردن خودرو می‌کنند و سرقت را به این صورت انجام می‌دهند. اما خبر خوشحال کننده اینجاست اگر ماشین شما دارای ردیاب خودرو باشد این موضوع را تشخیص می‌دهد و بلافاصله شما را آگاه می‌کند.

گزارش حرکت دادن خودرو: یکی دیگر از ویژگی‌های امنیتی این دستگاه جذاب است که بلافاصله پس از لرزیدن بیش از اندازه خودرو یا حرکت دادن خودرو در موتور خاموش این موضوع را به شما اطلاع می‌دهد.

به گزارش وب سایت ردیاب من (radyabeman.com) این دستگاه ارزشمند ویژگی‌های امنیتی دیگری همانند باز و بسته شدن درب خودرو، اتصال به دزدگیر خودرو و … نیز دارد که امنیت را تکمیل می‌کند البته با توجه به مدل خودرو و تعداد ورودی و خروجی‌های موجود در ردیاب این امکانات متغیر است.

نظارت و مدیریت دقیق با استفاده از ردیاب خودرو

اما اینکه ردیاب خودرو علاوه بر مسائل امنیتی چطور در مدیریت و نظارت خودرو به ما کمک می‌کند از امکانات ویژه این سخت افزار به حساب می‌رود.

برخی از ویژگی‌های نظارتی و مدیریتی این سخت افزار کاربردی به شرح زیر است:

موقعیت مکانی خودرو: پایه‌ای ترین امکانی که ردیاب در اختیار شما قرار می‌دهد همین مورد است. همانطور که در بالا توضیح داده شد، ردیاب با استفاده از ماژول GPS موقعیت مکانی خودرو را تشخیص می‌دهد و سپس برای شما ارسال می‌کند.

تاریخچه مسیر: شما بر روی پنل وب و اپلیکیشن ردیابی خود می‌توانید گزارشی از مسیرهای طی شده توسط خودرو را مورد بررسی قرار دهید. نکته بسیار جذاب اینجاست که شما می‌توانید با فیلتر زدن تا چند ماه قبل، تاریخچه خودرو را مورد بررسی قرار دهید که این موضوع برای سیستم مدیریت ناوگان بسیار کاربردی است.

هشدار سرعت غیر مجاز: شما با تنظیم هشدار سرعت غیر مجاز می‌توانید سلامتی راننده و سرنشینان را تا حدودی تامین کنید. این هشدار به صورتی عمل می‌کند که اگر راننده با استفاده از خودرو سرعت زیادی را بپیماید بلافاصله ردیاب این موضوع را تشخیص و به صاحب خودرو اطلاع می‌دهد.

بررسی ولتاژ خودرو: شما می‌توانید با استفاده از ردیاب از ولتاژ لحظه‌ای باتری مطلع شوید و اگر نوساناتی در برق خودرو موجود است و یا باتری خودرو آسیب دیده است نسبت به تعویض و تعمیر آن اقدام کنید.

کاردرجا: برای شما هم پیش آمده است که مدت زمان زیادی مجبور به روشن نگه داشتن خودرو شده‌اید و یا فراموش کرده‌اید خودرو را خاموش کنید این هشدار به شما کمک می‌کند پس از دقایقی اگر خودرو شما به صورت ثابت روشن ماند، ردیاب خودرو به شما اطلاع دهد و شما نسبت به خاموش کردن آن اقدام کنید.

بررسی توقفات و گزارشات کاربردی: شما با استفاده از ردیاب می‌توانید توقفات خودرو را در قالب گزارشاتی دریافت کنید. نکته مهم اینجاست که اپلیکیشن و سامانه‌های وب ردیابی همانند ردیاب من این اطلاعات دقیق را در قالب گزارشاتی حرفه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

محدوده جغرافیایی: با استفاده از این امکان شما می‌توانید محدوده‌هایی را برای ردیاب در سطح شهر ترسیم کنید. با استفاده از این محدوده‌ها هر زمان خودرو وارد یا خارج از آنها شود، ردیاب هشداری را برای شما ارسال می‌کند.

امکانات کاربردی بسیار زیاد دیگری همانند استفاده از سنسور دما، سنسور سوخت و … نیز موجود است که امکان اتصال به برخی ردیاب‌های خودرویی حرفه‌ای را دارند البته این مدل ردیاب‌ها بیشتر مورد استفاده سازمان‌ها و ادارات قرار می‌گیرد.

IMG 20211227 105729

بررسی انواع ردیاب خودرو

به طور کلی دستگاه‌های ردیاب مدل‌های متفاوتی دارد و دسته بندی اصلی ردیاب‌ها به صورت زیر است:

  • ردیاب شخصی
  • ردیاب آهنربایی
  • ردیاب حیوانات
  • ردیاب خودرویی

دو دسته ردیاب‌های شخصی و حیوانات همانطور که از نام آنها مشخص است برای حیوانات و اشخاص مورد استفاده قرار می‌گیرد اما ردیاب آهنربایی معمولا علاوه بر استفاده در ردیابی اموال، کانتینرها و … در خودروها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ردیاب‌های آهنربایی معمولا ردیاب‌هایی هستند که قدرت نگهداری شارژ بالایی دارند و می‌توانند در بعضی مواقع تا ۳۰ روز خودشان را روشن نگه دارند و به مراتب نصب ساده‌تری نسبت به ردیاب‌های خودرویی پیشرفته دارند.

زیرا ردیاب‌های خودرویی ماهواره‌ای پیشرفته با استفاده از سیم کشی موجود در خودرو به باتری خودرو متصل می‌شوند و البته با استفاده از سیم‌های دیگری که دارند اطلاعات بیشتری را ارائه می‌دهند.

اما برای افرادی که می‌خواهند یک ردیاب سیار قوی داشته باشند بدون شک ردیاب آهنربایی بهترین انتخاب است.

از دیگر مدل‌های ردیاب خودرویی می‌توان به مدل‌های OBDII نیز اشاره داشت که مستقیم به درگاه ECU خودرو متصل می‌شوند و اطلاعات دقیقی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

در نظر داشته باشید که ردیاب‌های آهنربایی و OBDII نسبت به دیگر ردیاب‌های خودرویی بیشتر در دسترس هستند.

چطور ردیاب خودرو را نصب کنیم؟

برای نصب ردیاب خودرو در ابتدا باید به مدل آن توجه داشته باشیم در خصوص مدل‌های بالایی که خدمت شما توضیح داده شد به اختصار در پایین توضیح می‌دهیم:

نصب ردیاب آهنربایی در خودرو

ردیاب‌های آهنربایی معمولا نصب پیچیده‌ای ندارند زیرا با استفاده از آهنرباهایی که در کف آنها است به هر محیط فلزی که نزدیک شوند بلافاصله به آن می‌چسبند و جدا کردن آنها از آن قسمت مقداری نیرو لازم دارد.

دلیل استفاده از آهنرباهای قوی در کف این دستگاه این است که با حرکت‌های ناگهانی و یا برخورد با برخی اجسام قابل کندن نباشند.

نکته مهمی که در نصب ردیاب‌های آهنربایی باید مد نظر قرار دهید این است که سعی کنید ردیاب را در محیطی نصب کنید که در دسترس عموم نباشد و هر فردی به راحتی قابلیت پیدا کردن آن را نداشته باشد.

به طور مثال می‌توانید ردیاب را داخل کاپوت، زیر صندلی‌ها، داخل داشبورد و … قرار دهید.

نصب ردیاب OBD

در مدل بعدی یعنی ردیاب‌های OBD تنها یک محل نصب وجود دارد و آن هم محل اتصال به ECU خودرو است.

ردیاب‌های OBD خودرویی معمولا با اتصال به این پلاگین به برق اصلی خودرو متصل می‌شوند و همچنین با داشتن باتری داخلی در شرایط اضطراری ارسال هشدار را انجام می‌دهند.

نصب ردیاب خودرو ماهواره‌ای پیشرفته

نصب مهم ترین و متداول ترین مدل ردیاب که ردیاب سیمی خودرویی یا ردیاب ماهواره‌ای پیشرفته است که با داشتن سیم‌های متنوع به برق اصلی خودرو و سوئیچ متصل می‌شوند و اطلاعات بسیار کاربردی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

نصب این مدل ردیاب نسبت به دو مدل دیگر پیچیدگی‌هایی دارد که توصیه می‌کنیم این کار را به کارشناسان نصب ردیاب خودرو بسپارید یا از تیمی حرفه‌‍ای در این خصوص کمک بگیرید.

این مدل ردیاب معمولا در محیطی مخفی و دور از دسترس سارق نصب می‌شود و از کار انداختن آن برای سارق بسیار کار زمان بر و پر ریسکی است. به همین دلیل است که ردیاب، امنیت خودرو شما را تا حدود بسیار زیادی بالا می‌برد.

بهترین مدل ردیاب خودرو برای خرید چیست؟

برای پاسخ به این سوال در مرحله اول باید به نیاز خود نگاه کنید اگر هدف شما از ردیابی خودرو، مدیریت و نظارت است ردیاب‌های OBD و آهنربایی انتخاب‌های مناسبی به شمار می‌‎روند اما اگر برای شما امنیت از هرچیزی مهم تر است و در کنار آن می‌خواهید نظارت و مدیریت نیز داشته باشید، می‌توانید از ردیاب‌های ماهواره‌ای خودرویی پیشرفته استفاده کنید( ردیاب‌هایی همانند: پک حرفه‌ای ردیاب من که در وب سایتشان موجود است)

به صورت کلی امکاناتی که ردیاب خودرو در اختیار شما قرار می‌دهد

  • هشدار حمل با جرثقیل یا بکسل شدن
  • هشدار کار درجا
  • هشدار روشن و خاموش شدن خودرو
  • هشدار محدوده جغرافیایی
  • هشدار حرکت دادن و لرزش خودرو
  • خاموش کردن خودرو از راه دور
  • بررسی ولتاژ خودرو
  • بررسی خدمات و سرویس‌های دوره‌ای خودرو
  • بررسی موقعیت لحظه‌ای و تاریخچه مسیر خودرو
  • هشدار سرقت باتری خودرو
  • هشدار سرقت ردیاب
  • بررسی گزارشات دقیق روزانه، هفتگی و ماهانه خودرو
  • و بسیاری امکانات کاربردی دیگر.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    درود بر شما

  • ناشناس

    بسیار عالی

  • رضغ

    بسیار عالی