کد مطلب: ۳۴۱۱۰۴

مهمترین تغییرات بودجه‌ای به زبان ساده / توجه ویژه به بودجه شرکت‌های دولتی (اینفوگرافیک)

مهمترین تغییرات بودجه‌ای به زبان ساده / توجه ویژه به بودجه شرکت‌های دولتی (اینفوگرافیک)

در بودجه‌ پیشنهادی سال 98 ردیف بودجه‌ منابع شرکت‌های دولتی در حالی 52 درصد افزایش داشته که ردیف بودجه‌ هزینه‌های عمرانی هیچ افزایشی نداشته است.

لایحه بودجه‌‌ پیشنهادی دولت در هفته‌های گذشته تقدیم مجلس شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رقم 1703 هزار میلیارد تومانی این بودجه شاید در نگاه نخست با رشد چشمگیر 39 درصدی نوید بودجه‌ای با منابع رو به رشد را بدهد. اما از نگاه برخی کارشناسان در عمل با در نظر گرفتن نرخ تورم پیش‌بینی شده و همچنین رشد اقتصادی منفی سال آینده ، شاید بتوان این بودجه را یک بودجه‌ انقباضی دانست که امکان دارد دولت را با کسری بودجه مواجه کند. چرا که دولت درآمد‌های مالیاتی خود را با 19 درصد افزایش در لایحه بودجه ذکر کرده‌ و بعید است این پرداخت‌ها در چرخه اقتصادی حال حاضر کشور محقق شود.

به گفته خیلی از کارشناسان و فعالان اقتصادی، در صورت فشار دولت برای دریافت این مالیات‌ها باید منتظر اثر آن بر بخش خصوصی و رکود در کسب‌وکار‌ها بود. ممکن است این فشار‌ها حتی منجر به تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارها شود. در بودجه‌ پیشنهادی سال 98 ردیف بودجه شرکت‌های دولتی در حالی 52 درصد افزایش داشته است که ردیف بودجه‌ هزینه‌های عمرانی هیچ افزایشی نداشته است.

در اینفوگرافیک تجارت‌نیوز جزئیات بیشتری از لایحه بودجه سال آینده و تغییرات آن نسبت به بودجه‌ مصوب امسال را مشاهده می‌کنید.

بودجه شرکت‌های دولتی در بودجه 98

جزئیاتی از لایحه بودجه سال آینده و تغییرات آن نسبت به بودجه‌ مصوب امسال.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    افزایش نرخ تسعیر ارز از ۳۵۰۰ به ۸هزار تومان یکی از علتهای رشد بودجه شرکت‌های دولتی است و ۶۵ شرکت از منابع بودجه عمومی استفاده میکنند.