کد مطلب: ۵۴۹۴۳۱

ساندرو بخریم یا دوچرخه؟

ساندرو بخریم یا دوچرخه؟

تا به حال دیده‌اید قیمت یک خودرو به قیمت یک دوچرخه نزدیک شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، جیمز می، مجری تلویزیونی و خبرنگار خودرویی تاپ گییر Top Gear این بار به خودروی ساندروی داچیا گیر داده است. این مجری تلویزیونی را که همه با تست‌های خودرویی و به نوعی مبلغ خودروسازان می‌شناسیم، این بار به جای تست خودروی ساندرو و گفتن ویژگی‌های آن، ساندروی داچیا را با یک دوچرخه دست ساز مقایسه کرده است.

شاید بگویید که این مقایسه غیرمنصفانه است اما وقتی قیمت شان را مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که بیراه هم نمی‌گوید. قیمت هر دو حدود ۱۰ هزار یورو (معادل ۱۴,۱۶۱ دلار) است. به بیان دقیق تر، ساندروی داچیا در بریتانیا ۸ هزار یورو به فروش می‌رسد.

این خودرو ۹۰ اسب بخار توان دارد و به سامانه تهویه مطبوع [کولر و بخاری] مجهز است و بین صندلی راننده و سرنشین جلو کنسول مخصوص دارد. خوب البته دوچرخه‌ای که جیمز با ساندرو مقایسه کرده هم کمی با دوچرخه‌های معمولی فرق دارد و جنس بدنه آن از فیبرکربن است و ۵/ ۷ کیلوگرم بیشتر وزن ندارد. در حقیقت باید اذعان کرد که بین دوچرخه‌های موجود، دوچرخه‌ای که او مقایسه کرده،‌ حکم اَبَردوچرخه را دارد و مثل این می‌ماند که در بین خودروها از لامبورگینی و فراری و پورشه حرف بزنید. با این حال هر چقدر هم که این دوچرخه از لحاظ عملکرد خیره کننده باشد، از لحاظ راحتی و ایمنی به پای یک خودرو مثل ساندرو نمی‌رسد. با اینکه در بین خودروهای روز دنیا، ساندرو یک خودروی پایه [بدون امکانات] به حساب می‌آید، دارای ویژگی‌ها و امکاناتی است که هیچ دوچرخه‌ای نمی‌تواند داشته باشد.

دوچرخه در برابر باد، باران، طوفان و برف حفاظتی ایجاد نمی‌کند و معمولا دوچرخه تک سرنشین است در حالی که ساندروی داچیا حداقل چهار سرنشین را جابه‌جا می‌کند. حداکثر سرعت ساندروی داچیا ۱۷۹ کیلومتر در ساعت است.در هر حال، فقط به صرف نزدیک بودن قیمت این خودرو با دوچرخه، مقایسه این دو حتی به عنوان وسیله حمل و نقل هم درست نیست و شاید کار «جیمز می» در این مقایسه فقط جنبه طنز داشته یا می‌خواهد یاد آور شود که با قیمت یک ابردوچرخه می‌توان به یک خودرو با حداقل امکانات دست پیدا کرد.

شاید هم منظور او این است که اگر سوار ساندرو باشید در جاده‌ها و خیابان‌ها معمولی به نظر می‌آیید اما با همان پول می‌توانید با یک دوچرخه لاکچری به نظر بیایید.

منبع: دنیای اقتصاد

آخرین اخبار اقتصادی را در کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.