کد مطلب: ۱۴۲۸۰۲

ممانعت شعب تامین اجتماعی از بیمه کارگران ساختمانی

ممانعت شعب تامین اجتماعی از بیمه کارگران ساختمانی

یک مقام تشکل کارگری صنعت ساختمان، از خودداری شعب تامین اجتماعی تهران در انجام بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، خبر داد.

کاظم احمدیان از امتناع مسئولان شعب تامین اجتماعی تهران برای بیمه کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: این اقدام، به بهانه دستورالعمل جدید سازمان تامین اجتماعی مبنی بر ثبت نام کارگران ساختمانی فاقد بیمه در سایت سامانه رفاهی اجتماعی وزارت کار، صورت گرفته است.

این فعال صنفی کارگری با بیان اینکه سایت سامانه رفاهی بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی از سوی وزارت کار حدود یک سال است که افتتاح رسمی شده، گفت: در مسیر اجرایی شدن آن میان وزارت کار، سازمان تامین اجتماعی و انجمن‌های صنفی کارگری ساختمانی مشکلاتی به وجود آمده است.

احمدیان بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی را به دلایلی چون شغل پرخطر بودن ضرورت دانست و گفت: آتیه استمرار زندگی در بعد معیشت در نبود بیمه از مشکلات اساسی این قشر است.

وی پاسخگو نبودن وزارت کار، سازمان‌های تامین اجتماعی، آموزش فنی و حرفه‌ای و نهادهای صنفی انجمن‌های کارگری چون کانون عالی و کانون ساختمانی سراسری در راستای مسایل صنفی کارگران ساختمانی و تشکیلات کارگری را غیرمسئولانه خواند و خواستار تجدید نظر در این رابطه از سوی مسئولان آنان شد.

این مسئول جامعه کارگری در پایان از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست تا پیگیر رفع مشکل بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی باشند.

از اواخر سال گذشته ثبت نام کارگران ساختمانی برای استفاده از بیمه تامین اجتماعی، در سامانه رفاهی وزارت کار به نشانی www.samanehrefah.ir آغاز شد تا ارائه خدمات حمایتی و بیمه‌ای به کارگران ساختمانی از این پس به کسانی تعلق گیرد که در این سامانه ثبت نام کرده باشند.

قرار است سایر کارگران نیز با فراخوان وزارت کار به تدریج در این سامانه ثبت نام کنند و پس از احراز هویت، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.