کد مطلب: ۵۸۵۸۶۷

دستور رئیسی برای تعیین تکلیف اموال تملیکی گمرک تا سه ماه آینده

دستور رئیسی برای تعیین تکلیف اموال تملیکی گمرک تا سه ماه آینده

رئیس جمهور بر ضرورت مقابله با قاچاق سازمان یافته و جریان مافیایی پشت پرده در این خصوص تاکید کرد و گفت: در یک ضرب‌الاجل سه ماهه اصلاح ساختار و کاهش سریع موجودی انبارهای سازمان اموال تملیکی باید در کشور کلید بخورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور روز جمعه در بازدید از انبارهای اموال تملیکی گمرک استان بوشهر، گفت: لازم است قوه قضاییه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و دستگاه‌های ذیربط، در این باره همکاری کنند و برای روشن شدن تکلیف اجناس و کالاهای موجود در این انبارها در سه ماه آینده برنامه‌‌ریزی و اقدام کنند.

براساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در این بازدید دادستان استان بوشهر و مسئولان گمرک استان گزارشی از میزان، نوع و دلایل رسوب اموال و کالاهای وارداتی در انبارهای گمرک ارائه کردند.

رئیسی بیان کرد: یک سری از افراد دستگیر و با آنها برخورد و اموالی از آنها گرفته می‌شود اما اینها جزء عوامل پشت پرده نیستند و باید بتوانیم جریان مافیایی قاچاق را در این مسیر شناسایی کنیم.

طبق گزارش ایرنا ، رئیس‌جمهور اضافه کرد: از همکاران می‌خواهم به خصوص در بخش‌های اطلاعاتی این مساله را بررسی و مافیای قاچاق را شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه آوردن کالایی از سوی یک نفر در قالب شناور و یا کوله بر مساله اصلی ما نیست، گفت: مساله ما بحث قاچاق سازمان یافته است یعنی جریان مافیایی قاچاق باید مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس جمهوری از مرجع قضایی خواست این پرونده‌ها خیلی سریع تعیین تکلیف شود.

رئیسی یادآورشد: گذشت زمان برای اموال هم برای دولت و هم برای صاحب کالا (اگر قرار است مسترد شود) به طور حتم خسارت است.

وی ادامه داد: وضعیت انبارهای اموال تملیکی تصویر زیبایی نیست و باید این مشکل ساختاری برطرف شود.

رئیسی گفت: در یک ضرب العجل سه ماهه اصلاح ساختار و کاهش سریع موجودی انبارهای سازمان اموال تملیکی باید در کشور کلید بخورد.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله شهید محلاتی ،نخلستان های اهرم و موزه شهید رئیس علی دلواری از جمله برنامه هایی است که رئیس جمهوری پس از ورود به بوشهر انجام داده است.

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصادکلان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این یارو هم فکر کرده با دستور دادن و بخشنامه صادر کردن مملکت درست میشه!