خبر مهم:

کد مطلب: ۸۲۷

موتورسواران بیمه و شناسه‌دار خواهند شد/ فعالیت غیرقانونی شرکت‌های بزرگ حمل‌و‌نقل

 رییس اتحادیه پیک موتوری و وانت بار از فعالیت غیرقانونی شرکت‌های حمل و نقل خصوصی و شناسه دار شدن موتورسواران خبر داد و گفت: تمام شرکت‌های حمل و نقل که در سراسر کشور به خصوص تهران دارای شعبات بسیاری هستند بدون مجوز قانونی به فعالیت می‌پردازند. محسن طاقدار اظهار کرد: شرکت‌های حمل و نقل بسیاری

رییس اتحادیه پیک موتوری و وانت بار از فعالیت غیرقانونی شرکت‌های حمل و نقل خصوصی و شناسه دار شدن موتورسواران خبر داد و گفت: تمام شرکت‌های حمل و نقل که در سراسر کشور به خصوص تهران دارای شعبات بسیاری هستند بدون مجوز قانونی به فعالیت می‌پردازند.

محسن طاقدار اظهار کرد: شرکت‌های حمل و نقل بسیاری در کشور دایر شده‌اند که دارای شعبات بسیاری هستند و طبق قانون باید شرکت مادر و تمام شعبات فعال از اتحادیه مربوطه جواز کسب دریافت کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ یک از این شرکت‌ها مجوز قانونی فعالیت صنفی ندارند و این در حالی است که از نرخ‌نامه رسمی پیک موتوری و وانت‌بار پیروی نمی‌کنند.

او با اشاره به این‌که شرکت‌های بدون مجوز با استفاده از عدم آگاهی مردم و تبلیغات گسترده توانسته‌اند مشتریان زیادی به دست آورند خاطرنشان کرد: پیک بادپا طبق اعلام شهرداری که از پنج سال گذشته از سوی آن به بخش خصوصی واگذار شده است، فعالیت غیرقانونی دارد.

طاقدار بیان کرد: با توجه به قانون نظام صنفی جدید تمام افراد حقیقی و حقوقی برای فعالیت در راستای عرضه کالا و خدمات در هر مکانی از اتحادیه‌های مربوطه پروانه کسب دریافت کنند، اما این قانون از سوی شرکت‌های حمل و نقل اتفاق محقق نشده است و بارها دیده شده پیک بادپا در مکان‌های مسکونی دایر شده است.

او یادآور شد: پیک بادپا در سطح شهر تهران دارای 40 کیوسک فاقد پارکینگ است که طبق قانون اجازه فعالیت بدون داشتن پارکینگ ندارند.

وی تاکید کرد: آخرین نرخ‌گذاری پیک بادپا مربوط به سال 91 بوده که نرخ این شرکت 50 درصد بیش از نرخ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در همان سال بوده است.

طاقدار خاطرنشان کرد: شرکت‌های حمل و نقل که شعبات زیادی دارند عموما بدون جواز کسب به فعالیت می‌پردازند و تعدد شعبه نشان از کیفیت و آسایش ندارد.

رییس اتحادیه پیک موتوری و وانت بار از شناسه دار کردن موتورسواران خبرداد و گفت: موتورسواران که در سطح شهر به جابجایی افراد و کالا می‌پردازند از این پس شناسه و جواز صنفی سیار دریافت خواهند کرد.

وی افزود: پیک‌های داروخان‌ها و رستوران‌ها که به جابجایی کالا می‌پردازند باید از باکس‌های کاملا بهداشتی که به تایید وزارت بهداشت رسیده استفاده کنند و کارت سلامت دریافت کنند.

طاقدار تصریح کرد: مدارک لازم برای دریافت جواز صنفی سیار داشتن معاینه فنی و سند مالکیت موتور سیکلت است که حق عضویت سالانه آن 50 هزار تومان است.

وی تاکید کرد: به دنبال آن هستیم تا بیمه راکب موتور سوار نیز صادر شود و در کنار ارائه جواز صنفی سیار بیمه تامین اجتماعی برای خانواده نیز صادر خواهد شد.

او در پایان بیان کرد: به دنبال راحت‌سازی در ارائه جواز کسب آژانس وانت و پیک موتوری هستیم تا جابجایی‌های کالاهای ممنوعه همچون مواد مخدر و مشروبات الکلی به حداقل رسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.