کد مطلب: ۶۴۱۲۵۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فروش نفت ایران به شرایط پیش از تحریم‌ها بازگشت؟

فروش نفت ایران به شرایط پیش از تحریم‌ها بازگشت؟

امروز رئیس جمهوری در خراسان رضوی اعلام کرد که شرایط فروش نفت ایران به پیش از تحریم‌ها رسید. وزیر نفت نیز از رسیدن ظرفیت تولید نفت به ۳٫۸ میلیون بشکه در روز خبر داد. اما آیا رسیدن به این ظرفیت به معنای بازگشت به شرایط قبل از تحریم‌هاست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ،رئیس جمهوری در سفری که به خراسان رضوی داشت، اعلام کرد: شرایط فروش نفت خام ایران به پیش از تحریم‌ها رسید. وزیر نفت نیز در مصاحبه‌ای که با بخش خبری ۲۱ صداوسیما داشت، گفت: شاهد رسیدن ظرفیت تولید نفت کشور به سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه هستیم.

این رقم تقریبا نزدیک به همان میزان تولید نفت در شرایط قبل از تحریم‌هاست. اما آیا «ظرفیت تولید» مورد اشاره جواد اوجی لزوما به معنای تولید و فروش این مقدار نفت است که رئیس دولت سیزدهم به آن اشاره داشت؟

به نظر می‌رسد حتی در صورت تحقق این مهم، صادرات طلای سیاه از مبادی رسمی صورت نمی‌گیرد.

سیدابراهیم رئیسی همچنین بدون اشاره به جزئیات مبادلات نفتی اظهار کرد: پول فروش نفت در دولت سیزدهم به کشور بازمی‌گردد.

البته سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز ۲۴ اسفند با انتشار گزارشی، افزایش تولید و قیمت نفت ایران در ماه فوریه را تائید کرد. حال مهم‌ترین ابهام این است که در شرایط تحریم، ارزهای نفتی چگونه به کشور بازمی‌گردند؟

پیش از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران میزان صادرات نفت کشور حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز بود. آیا اکنون نیز ایران به همین میزان صادرات نفت انجام می‌دهد؟

وزیر نفت در مصاحبه‌ای که با بخش گفتگوی ویژه خبری شبکه دو تلویزیون داشت، در این زمینه توضیحاتی ارائه داد.

میزان فروش نفت چگونه افزایش یافت؟

وزیر نفت گفت: با اقدامات موثری که روی میادین نفت خشکی و دریا، حفاری چاه‌های جدید و تعمیر چاه‌ها، بازسازی و نوسازی تاسیسات و مراکز جمع‌آوری نفت انجام شد، شاهد رسیدن ظرفیت تولید نفت کشور به بالغ بر سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه هستیم.

جواد اوجی اظهار کرد: در بحث گاز نیز، بالاترین میزان تولید گاز از پارس جنوبی به میزان ۷۰۵ میلیون مترمکعب در روز رقم خورد.

او درباره نحوه افزایش فروش توضیح داد: با شناسایی بازار‌های جدید، استفاده از روش‌های مختلف در قرارداد‌های نفتی و استفاده از نیرو‌های متخصص، توانستیم به رقم بالایی در بحث فروش نفت و میعانات گازی دست پیدا کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی

    قابل توجه کسانی که می گفتند بدون برجام و fatf نمی شه نفت رو فروخت و کشور فلج می شه دیدید نشد! پس خواهشاً راه عزت و مقاومت رو پیش بگیرید و با ابزار سازش و ذلت سراغ دشمن نروید.

  • ناشناس

    پ همونه برنج قند آرد خودرو مواد شوینده چندین برابر شده از فروش نفته😂😂😂😂😂😂