خبر مهم:

کد مطلب: ۲۰۸۷۵۵

میشل عون: شرایط منطقه اجازه آغاز جنگی دیگر را به اسرائیل نمی‌دهد

میشل عون: شرایط منطقه اجازه آغاز جنگی دیگر را به اسرائیل نمی‌دهد

رئیس جمهوری لبنان در سخنانی بااشاره به اینکه اوضاع کنونی در منطقه به اسرائیل اجازه عبور از مرزهای لبنان را نمی‌دهد، به وجود هماهنگی دائم لبنان و عراق برای مبارزه با تروریسم و لزوم تفاهم روسیه و آمریکا درخصوص اوضاع سوریه اشاره کرد.

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان با حضور در برنامه‌ای که از این شبکه پخش می‌شود، با اشاره به دیدارش با رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در کاخ ریاست جمهوری لبنان گفت: در این دیدار در مورد مسائل مورد اختلاف با اسرائیل از جمله مرزهای زمینی و آبی و حقوق کنونی و از دست رفته خود که اسرائیل به دنبال آن است مذاکره کردیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، میشل عون در مورد نگرانی نسبت به بازگشت حوادث 2006 و جنگ با اسرائیل گفت: شرایط کنونی به اسرائیل اجازه نمی دهد از مرزها عبور کند زیرا لبنان تصمیم دارد از مرزهای خود دفاع کند. در غیر اینصورت نتایج فاجعه بار خواهد بود .من معتقدم اسرائیل معنای این نتایج را درک می‌کند.

عون در مورد روابط لبنان و عربستان بعد از بحران استعفای سعد الحریری، نخست وزیر لبنان نیز اظهار کرد: ما به نوبه خود به روابط طبیعی با عربستان فکر می‌کنیم و معتقدیم اتفاقی رخ داد و با بازگشت الحریری به کشور مشکل پایان یافت اما نمی‌دانم تاثیر آن بر طرف مقابل چه بود. ممکن بود صلح داخلی لبنان هدف قرار گیرد.

عون با اشاره به روابط کشورش با عراق گفت: بیروت و بغداد در هماهنگی دائم با هدف مبارزه با جرایم و عناصر تروریستی نو ظهور در دو کشور هستند. ما در تجمع بین المللی برای مبارزه با تروریسم هستیم. تروریسم عراق تا لبنان را هدف قرار داده است بنابراین ما در هماهنگی دائم برای مبارزه با جرایم و گروه‌های تروریستی نوپا در دو کشور هستیم.

وی افزود: موسسات لبنانی آماده مشارکت در آبادسازی عراق هستند.

رئیس جمهوری لبنان با اشاره به اوضاع سوریه گفت: اوضاع سوریه "از راهکارهای سوری فراتر رفته است". شرایط کنونی در وهله اول نیازمند تفاهم روسیه و آمریکا است.

وی افزود: این موضوع با ورود ترکیه، ایران وحزب الله پیچیده تر شده است. اگر بعد نظامی نباشد بعد مادی است که این جنگ را تقویت می‌کند. گروه‌های تروریستی شکست می‌خورند اما جبهه‌هایی دیگر ظاهر می شوند و این غیر طبیعی است. مگر اینکه کشورهایی که این درگیری‌ها را به وجود آوردند باردیگر برای تقویت آنها بازگردند.

عون تصریح کرد : اینجا جهنم عرب و نه بهار عربی است.

وی در مورد رویکرد لبنان در مورد تحولات منطقه به ویژه جنگ در سوریه نیز گفت: من در هیچ محوری نیستم. تروریسم بر ما وارد شد اما با منافع سیاسی، با احترام به همگان، هرگز به خود اجازه نخواهم داد که هیچ یک از منافع حیاتی کشوری را خدشه دار کنم. جنگ، به تمام منافع حیاتی آسیب می زند.

منبع:سایت شبکه سومریه نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.