کد مطلب: ۴۸۹۰۶۸

اعلام آرای انتخابات آمریکا / پایان ترامپ / «بایدن» در انتخابات پیروز شد

اعلام آرای انتخابات آمریکا / پایان ترامپ / «بایدن» در انتخابات پیروز شد

شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد و تا عصر روز جمعه به نظر می‌رسد بایدن با کسب ۲۶۴ رای الکترال برنده این دور از کارزار انتخابات آمریکاست اما این نتیجه هنوز اعلام نشده و منتظر پایان شمارش آرای چهار ایالت باقیمانده هستند. دونالد ترامپ هم تا کنون ۲۱۴ رای الکترال را از آن خود کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شماره آرا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد و تا بعد از ظهر روز جمعه 1۶ آبان ماه به نظر می‌رسد شانس بایدن برای موفقیت بیشتر شده است. در این گزارش آخرین اخبار را دنبال کنید.

بایدن رئیس جمهوری شد

رسانه‌های خارجی در خبری فوری اعلام کردند جو بایدن با کسب 284 رای الکترال در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شده است.

این پیروزی در حالی است که شمارش آرای این دوره انتخابات از سوم نوامبر (13 آبان ماه) آغاز شد و تا امروز (17 آبان) ادامه داشت.

اکنون به گزارش رسانه‌هایی چون سی ان ان، آسوشیتدپرس، رویترز و گاردین جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شده است.

بایدن در یک قدمی پیروزی

تعداد آرای الکترال دو نامزد، امروز شنبه 17 آبان ماه بدون تغییر است. بایدن با 264 رای الکترال پیشتاز است و دونالد ترامپ با 214 رای نفر دوم است.

شمارش آرای چهار ایالت جورجیا، نوادا، پنسیلوانیا و کارولینای شمالی همچنان ادامه دارد. در سه ایالت نخست پیشتازی با یایدن است و در ایالت کارولینای شمالی ترامپ پیشتاز است.

اگرچه هنوز شمارش آرا باقیمانده و گفته می‌شود این روند تا یکی دو روز آینده هم ادامه داشته باشد، اما بسیاری بایدن را پیروز این رقابت تنگاتنگ می‌دانند.

بایدن پیروز کارزار انتخابات ۲۰۲۰؟

شمارش آرا در چهار ایالت باقیمانده ادامه دارد. اما شرایط کاملا به نفع جو بایدن است. تا دیروز ترامپ در سه ایالت از چهار ایالت باقیمانده، پیشتاز بود و حالا شرایط کاملا معکوس شده و ترامپ فقط در پنسیلوانیا پیشتاز است.

آنگونه که رسانه‌های خارجی خبر داده‌اند، تعداد آرای مردمی بایدن در سه ایالت جورجیا، نوادا و آریزونا بیشتر از ترامپ است. بایدن برای پیروزی نهایی باید از میان آریزونا، جورجیا، نوادا و کارولینای شمالی دو ایالت را ببرد یا فقط آرای پنسییلوانیا را ببرد.

ترامپ اما برای پیروزی باید علاوه بر پنسیلوانیا، از میان سه ایالت آریزونا، کارولینای شمالی، نوادا و جورجیا۳ ایالت را ببرد. کاری که سخت است.

آرای پنسیلوانیا بسیار مهم است. تا کنون بایدن برنده ۷۵ درصد آرای پستی این ایالت بوده و اگر طبق روندی که تا کنون پیش رفته بایدن ۱۲۰هزار رای پستی دیگر را هم ببرد، بلافاصله برنده خواهد شد.

ترامپ مساله شکایت از نتیجه انتخابات را پیش کشیده. اما آنگونه که فاکس‌نیوز خبر داده یک قاضی فدرال در ایالت پنسیلوانیا، با دادخواست ستاد انتخاباتی ترامپ برای توقف شمارش آرا در فیلادلفیا مخالفت کرده است.

همچنین سه شبکه خبری آمریکا، ای‌بی‌سی، سی‌بی‌اس و ان‌بی‌سی زمانی که ترامپ در کاخ سفید در یک برنامه زنده مساله تقلب در انتخابات را مطرح کرد، پخش زنده سخنرانی او را قطع کردند.

بایدن جورجیا را برد؟

شمارش آرا در چهار ایالت جورجیا، نوادا، کارولینالی شمالی و پنسیلوانیا ادامه دارد. اگرچه تا امروز، ترامپ در سه ایالت پیشتاز بود و بایدن در یکی، اما حالا نتیجه برابر شده و آنگونه که گاردین خبر داده آرای جورجیا به نفع بایدن است و او در این ایالت از ترامپ پیش افتاده است و تنها یک درصد دیگر آرا باقی مانده که شمرده شود.

اگر بایدن بتواند آرای جورجیا را هم از آن خود کند و برنده این ایالت شود، ۱۶ رای الکترال این ایالت را به نام خود می‌زند و تعداد آرای او به ۲۸۰ رای می‌رسد و دیگر نیازی به بردن هیج‌کدام از چهار ایالت باقیمانده ندارد.

تا این لحظه بسیاری معتقدند که کار انتخابات آمریکا تمام است و بایدن پیروز شده. اما همه همچنان منتظرند که شمارش آرا به صورت کامل تمام شود.

اعلام نتیجه نوادا، شنبه یا یکشنبه

اگرجه انتظار می‌رفت نتیجه انتخابات آرا تا چهارم نوامبر (۱۴ آبان ماه) مشخص شود، اما روند شمارش آرا و اعلام نتایج به کندی پیش می‌رود. نتیجه در کلیه ایالت‌ها مشخص شده و تنها چند ایالت باقی‌مانده‌اند.

آرای نوادا، جورجیا و پیسلوانیا هنوز باقی‌مانده است. در نوادا اکثریت آرا با جو بایدن است و در دو ایالت دیگر ترامپ پیشتاز است. اما اگر شرایط در نوادا به همین شکل ادامه پیدا کند، بایدن می‌تواند با بردن ایالت نوادا به کاخ سفید برود. احتمال داده می‌شد که امشب شمارش آرا در نوادا به پایان برسد. اما حالا گفته می‌شود که ممکن است شمارش آرا تا روز شنبه و یکشنبه هم ادامه پیدا کند.

در ایالت جورجیا هم شمارش آرا به کندی انجام می‌شود و گفته شده احتمال دارد چند روز دیگر هم روند شمارش ادامه پیدا کند.

آرای الکترال بایدن افزایش یافت

به گزارش گاردین، تعداد آرای الکترال بایدن به ۲۶۴ رای رسیده است. در حالی‌که آرای ترامپ عدد ۲۱۴ را نشان می‌دهد.

با توجه به آرایی که تاکنون بایدن و ترامپ به دست آورده‌اند، آنها به ترتیب برای پیروزی در این رقابت، به ۶ و ۵۶ رای الکترال دیگر نیاز دارند.

بایدن، پیشتاز کالج الکترال و آرای مردمی

به گزارش گاردین، بایدن با کسب 248 رای الکترال و بیش از 70 میلیون آرای مردمی تا این لحظه پیشتاز بوده است. تعداد آرای الکترال ترامپ نیز به 214 رای رسیده است.

هنوز شمارش آرای انتخاباتی در ایالت‌های میشیگان،‌ پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، جورجیا و آلاسکا به اتمام نرسیده است. در تمامی این ایالت‌ها بجز میشیگان، ترامپ پیشتاز است. بایدن با اندکی اختلاف در میشیگان پیشتازی می‌کند و ترامپ آرای آن ایالت را به چالش کشیده است. بایدن در ایالت نوادا هم پیشتاز است. با توجه به آرایی که تاکنون بایدن و ترامپ به دست آورده‌اند، آنها به ترتیب برای پیروزی در این رقابت، به ۲۲ رای دیگر و ۵۶ رای الکترال دیگر نیاز دارند.

شمارش آرای پنسیلوانیا، فردا

پس از نوادا، اعلام نتایج پنسیلوانیا هم به تعویق افتاد. روزنامه دیلی میل خبر داده که شمارش آرای پستی در ایالت پنسیلوانیا ممکن است تا روز جمعه طول بکشد.

آنگونه که فرماندار پنسیلوانیا خبر داده از حدود سه میلیون رای پستی این ایالت، حدود یک میلیون رای هنوز شمرده نشده است. در پنسیلوانیا ترامپ ۵۵.۸ و بایدن ۴۳.۱ درصد آرا را دارند و هر کدام برنده شوند 20 رای الکترال این ایالت را می‌برند.

در ایالت نوادا هم ادامه شمارش آرا ساعت ۰۹:۰۰ صبح روز پنجشنبه به وقت محلی (۱۷:۳۰ پنجشنبه به وقت تهران) از سر گرفته می‌شود. در این ایالت بایدن ۴۹.۲ و ترامپ ۴۸.۶ درصد آراء را کسب کرده‌اند و برنده، 6 رای الکترال را می‌برد.

بایدن میشیگان را می‌برد؟

تنها نتیجه 6 ایالت باقیمانده و رقابت در این ایالت‌ها نفس‌گیر شده است. شمارش آرا در نوادا و پنسیلوانیا متوقف شده است. در نوادا بایدن پیشتاز است و در پنسیلوانیا ترامپ. شمارش آرای این دو ایالت ممکن است زمان‌بر باشد.

از طرف دیگر اگرچه ترامپ در ایالت میشیگان پیشتاز است، اما اختلاف میان دو نامزد به حداقل ممکن رسیده و برخی می‌گویند ممکن است بایدن آرای این ایالت را هم ببرد.

در صورتی که بایدن ویسکانسین و میشیگان را ببرد، می‌تواند به پیروزی نهایی امیدوار باشد. ترامپ اما باید ایالت‌های بیشتری را پشت سر بگذارد.

نتیجه انتخابات در انتظار 6 ایالت

تا کنون نتیجه قطعی انتخابات در 44 ایالت آمریکا نهایی شده است. از این میان آرای الکترال 23 ایالت به سبد ترامپریخته شده و او تا این لحظه، 213 رای الکترال را برده است.

آرای الکترال 20 ایالت هم به سبد رای بایدن رفته و او در مجموع توانسته تا این لحظه 238 رای الکترال را برنده شود. در این میان نتیجه 6 ایالت باقیمانده است. تا کنون نتیجه حدود 451 رای الکترال باقیمانده است و 87 رای الکترال در شش ایالت باقیمانده، تعیین‌کننده نتیجه انتخابات است.

ایالت آریزونا، جورجیا، میشیگان، کارولینای شمالی، نوادا، پنسیلوانیا و ویسکانسین این شش ایالت سرنوشت سازند.

در ایالت جورجیا، میشیگان، کارولینای شمالی و پنسیلوانیا ترامپ پیشتاز است و در دو ایالت نوادا و ویسکانسین بایدن اکثریت آرا را دارد.

بایدن در ویسکانسین پیش افتاد

بر اساس آخرین نتیجه شمارش آرا، بعد از شمارش ۸۹ درصد آرا، بایدن ۴۹.۳ درصد و ترامپ ۴۹ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند. این ایالت کلیدی، ۱۰ رأی الکترال دارد و پیروزی در آن می‌تواند برای هر دو نامزد سرنوشت‌ساز باشد.

گفته می‌شود اگر بایدن بتواند ویسکانسین و میشیگان را ببرد، برنده انتخابات است و حتی به رای ایالتی چون پنسیلوانیا هم نیاز ندارد.

شانس ترامپ بیشتر شد!

تا کنون بایدن هم با کسب ۲۳۸ رای الکترال پیشتاز انتخابات است و هم در آرای مردمی. ترامپ اما تا کنون ۲۱۳ رای الکترال را کسب کرده است. اگرچه بایدن پیشتاز نتایج است، اما گویا در ایالت‌های مهم شمارش آرا به نفع ترامپ است. یعنی ایالت‌های ویسکانسین، میشیگان، پنسیلیوانیا، کارولینای شمالی و جورجیا ترامپ تا این لحظه رای بیشتری کسب کرده.

در مقابل جو بایدن فقط در ایالت نوادا وضعیت بهتری در مقایسه با ترامپ دارد.

بایدن اگر فقط پنسیلوانیا را ببرد برنده می‌شود اگرچه می‌گویند آرای پنسیلیوانیا تا پابان امروز اعلام نمی شود. اما اگر بایدن در ایالت ویسکانسین و میشیگان برنده شود، حتی اگر پنسیلوانیا را هم به ترامپ واگذار کند، باز هم پیروز است.

ترامپ خود را پیروز انتخابات اعلام کرد

اگرچه هنوز وضعیت انتخابات در ۶ ایالت دیگر باقی مانده است، اما دونالد ترامپ می‌گوید او قطعا پیروز انتخابات است. «ما در ایالت‌هایی پیروز شذه‌ایم که تصور آن را نمی‌کردیم و گروهی می‌خواهند آرای ما را سرقت کنند.» او گفته به دیوان عالی می‌رود.

ابن اظهارنظر ترامپ اما با واکنش رساته‌ها مواجه شده چراکه هنوز رای ۶ ایالت اعلام نشده و به گزارش گاردین احتمالا نتایج ایالت‌هایی چون پنسیلوانیا، ویسکانسن و میشیگان هنوز اعلام نشده و احتمالا دارد که این نتایح امروز اعلام نشود.

پیروزی بایدن در آریزونا

براساس جدیدترین آرای الکترال تعداد آرای بایدن با 11 رای ایالت آریزونا به 236 رای رسید و خبرگزاری آسوشیتدپرس از قطعی شدن پیروزی بایدن در آریزونا خبر می‌دهد. تعداد آرای ترامپ همچنان 213 رای است.

جدیدترین آرای الکترال تا به این لحظه

براساس آرای الکترال تعداد آرای ترامپ به 213 رای و تعداد آرای بایدن به 225 رای رسید.

نتایج انتخابات مجلس سنای آمریکا

در انتخابات مجلس سنای آمریکا، جمهوری خواهان پیشی گرفتند و بر این اساس 46 کرسی به دموکرات‌ها، 47 کرسی به جمهوری‌خواهان تعلق گرفته که نتیجه 7 کرسی دیگر هنوز مشخص نشده است.

پیروزی قطعی ترامپ در تگزاس

پیروزی ترامپ در ایالت تگزاس هم قطعی شد و آرای الکترال ترامپ به ۲۱۲ رای در مقابل ۲۲۳ رای بایدن رسید.

پیروزی قطعی ترامپ در سه ایالت

پیروزی ترامپ در فلوریدا، اوهایو و لوآ قطعی شد و بایدن در نیوهمپشایر به برتری رسید. خواندن آرا نوادا هم آغاز شد.

افزایش تعداد آرای الکترال ترامپ

تعداد آرای الکترال ترامپ به 174 رای و تعداد آرای الکترال بایدن به 223 رای رسید.

وضعیت ترامپ در 4 ایالت مهم

ترامپ در ۴ ایالت مهم در آستانه پیروزی قرار دارد. فلوریدا، لوآ، اوهایو و کارولینای شمالی این چهار ایالت هستند اما بایدن تا این لحظه به صورت قطعی در آرا الکترال برتری دارد.

تعداد آرای الکترال تا به این لحظه

تعداد آرای الکترال ترامپ به ۱۴۵رای و بایدن به ۲۲۳ رای رسید.

وضعیت آرا در مجلس سنا

جمهوری‌خواهان در انتخابات مجلس سنا به دموکرات‌ها رسیدند.

پیروزی بایدن در آرای الکترال

آرای ۹۸ درصد ایالت فلوریدا، ۹۴ درصد کارولینای شمالی و اوهایو و ۹۲ درصد لوآ مشخص شده است و ترامپ در تمامی این ایالات پیشتاز است. با این وجود آرا الکترال قطعی شده تا زمان فعلی، به نفع بایدن بوده است.

ترامپ تگزاس را برد

شبکه خبری فاکس‌نیوز دونالد ترامپ را پیروز انتخابات در ایالت تگزاس اعلام کرد. این ایالت ۳۸ رأی الکترال دارد.

تعداد آرای الکترال ترامپ به 166 رسید

تعداد آراء الکترال دونالد ترامپ به عدد ۱۶۶ رسید.

شمارش نشدن بیش از یک میلیون رای در پنسیلوانیا

رسانه‌های آمریکایی: بیش از یک میلیون رای پستی در پنسیلوانیا شمارش نشده است.( الجزیره)

پیروزی ترامپ در ایالت اوهایو

ترامپ ایالت حیاتی اوهایو را برد.

شواهد کدام نامزد را پیروز می‌داند؟

با مشخص شدن آرای برخی از ایالت‌ها، پیش‌بینی نتیجه از یک سو دشوارتر و از سوی دیگر آسان‌تر شده است. چراکه تکلیف چند ایالت حساس باقیمانده و اگر آنها مشخص شود راه زیادی تا اعلام نتیجه قطعی باقی نمانده است.

اما نکته جالب توجه این است که با اعلام شمارش آرای انتخاباتی تا به این لحظه، قیمت طلا ۱.۱۹ درصد سقوط کرد و به ۱۸۸۶ دلار در اونس رسید. گفته می‌شود این واکنش طلا به پیروری بایدن است.

اما از سوی دیگر بازار شرط بندى به پیروزی ترامپ امیدوار شده و شرط‌بندی روی پیروزی ترامپ ٧٠ درصد بالاتر رفته است.

بایدن آریزونا را هم برد؟

شبکه «فاکس‌نیوز» گزارش داده که بایدن در ایالت آریزونا به پیروزی رسیده که این پیشرفت بزرگی برای دموکرات‌ها در انتخابات است. چراکه انتظار می‌رفت آرای آریزونا به سبد ترامپ ریخته شود.

از طرف دیگر گزارش‌ها از پیروزی ترامپ در ایالت نیوهمپشایر حکایت دارد.با این حساب فاکس نیوز اعلام کرده که بایدن 223 رای الکترال و ترامپ 148 رای الکترال را از آن خود کرده‌اند.

بایدن کالیفرنیا را برد

شمارش آرا در امریکا همچنان ادامه دارد و بایدن آرای الکترال ایالت کالیفرنیاو واشنگتن را به نام خود زد. با این پیروزی، 55 رای کالیفرنیا و 12 رای واشنگتن سبب شد که تعداد آرای الکترال به 209 رای الکترال برسد. بایدن اکنون 61 رای الکترال دیگر نیاز دارد که به کاخ سفید برود.

در مقابل ترامپ 118 رای الکترال را دارد و گفته می‌شود پیروزی او در ایالت‌های مهمی مانند فلوریدا قطعی است. اگرچه آرای آن هنوز اعلام نشده است.

پیشتازی ترامپ در شش ایالت

شمارش آرا همچنان ادامه دارد و تا این لحظه دونالد ترامپ در برخی از ایالت‌های مهم پیشتاز است. ایالت فلوریدا، جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا، اوهایو و تگزاس از جمله مهم‌ترین ایالت‌هایی است که در آن جمهوری‌خواهان برنده هستند.

همچنین رای‌گیری در چهار ایالت آیووا (۶ رای در کالج انتخاباتی)، مونتانا (۳ رای)، نوادا (۶ رای) و یوتا (۶ رای) به پایان رسیده است. همچنین گفته می‌شود که رای‌گیری در برخی از ایالت‌های مهم تمام شده اما آرای آن هنوز اعلام نشده است.

تا ابن لحظه، بایدن 131 رای الکترال را به نام خود زده و ترامپ 98 رای الکترال را. با این حساب تا این لحظه بایدن پیروز انتخابات است. اما هنوز ایالت‌های مهم باقیمانده‌اند و باید منتظر نتیجه آنها بود.

بایدن نیویورک را برد

برآوردها نشان می‌دهد ترامپ در ایالت‌های نبراسکا، وایومینگ، داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی برنده شد. این ایالت‌ها روی هم رفته ۱۴ رأی الکترال دارند. تا اینجا ترامپ ۹۲ رأی الکترال دارد.

جو بایدن هم لحظاتی قبل، آرای نیویورک ونیومکزیکو را به نام خود زد. با این حساب، تعداد آرای الکترال بایدن به 119 رسیده و بایدن همچنان پیشتاز است.

نکته قابل توجه تا این لحظه، پیشی گرفتن آرای جو بایدن در ایالت تگزاس است. ایالتی که تا پیش از این همیشه متعلق به جمهوری‌خواهان بود و حالا برتری بایدن در این ایالت، مساله عجیبی است. اگر بایدن تگزاس را ببرد، اولین بار در نیم قرن گذشته است که دموکرات‌ها رای این ایالت را کسب کرده‌اند و کار برای ترامپ بسیار دشوار می‌شود.

ترامپ ایندیانا را برد

ترامپ برنده ایالات ایندیانا شد و 11 رای الکترال دیگر کسب کرد. اکنون فاصله آرای الکترال ترامپ و بایدن به هم نزدیک‌تر شده است. ترامپ تا کنون 72 رای الکترال را کسب کرده و بایدن 85 رای الکترال را دارد. تا کنون 40 میلیون رای شمرده شده است.

۸۵ به ۶۱، بایدن پیشتاز است

ترامپ در ایالت آرکانزاس هم پیروز شد و شش رای الکترال دیگر را برد و حالا بازی الکترال ۸۵ به ۶۱ به نفع بایدن است. اما هر کدام از دو نماینده که بخواهند به کاخ سفید بروند باید حداقل 270 رای الکترال را از آن خود کنند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها تا کنون هیچ اتفاق عجیبی در این انتخابات رخ نداده و همه چیز بر اساس پیش‌بینی‌هاست. همه اکنون در انتظار اعلام رای ایالت فلوریدا هستند که در آن ترامپ پیروز است.

بسیاری می‌گویند برنده ایالت فلوریدا، همان فردی است که به کاخ سفید می‌رود.

برای آشنایی با آرای الکترال، تعداد آرای الکترال در هر ایالت و شناخت ایالت‌های حساس و مهم می‌توانید اطلاعات کامل را در لینک زیر بخوانید:

ترامپ فلوریدا را برد؟

ایالت فلوریدا با 29 رای الکترال، یکی از مهم‌ترین ایالت‌های آمریکاست که دو نامزد رقابت نفس‌گیری با هم داشته‌اند. اما تا این لحظه بعد از شمارش 91 درصد آرا، ترامپ 50.5 درصد آرا را از آن خود کرده و احتمال پیروزی او قوت گرفته است.

پایان رای گیری در ۱۶ ایالت دیگر

رای‌گیری در 16 ایالت دیگر تمام شده است. ایالاتی که مجموع آرای آنها در کالج انتخاباتی به ۲۳۸ می رسد.

ایالات آلاباما، کانتیکات، دلوور، فلوریدا، ایلینوی، مین، مریلند، ماساچوست، میسیسیپی، میزوری، نیو همپشر، نیوجرسی، اکلاهما، پنسیلوانیا، رود آیلند و تنسی از جمله مناطقی هستند که رای گیری در آنها پایان یافته است.

در این میان پنسیلوانیا با ۲۰ رای در کالج الکترال حساس‌ترین خواهد بود و در سال ۲۰۱۶ به ترامپ تعلق گرفت.

تا کنون جو بایدن رای ایالت‌های رود آیلند، ماساچوست، مریلند، ایلینوی، دلاور، نیوجرسی، کانکتیکت، ویرجینیا، ورمونت را از آن خود کرده است.

دونالد ترامپ هم ایالت میسوری، آلاباما، تنسی، اوکلاهاما، می‌سی‌سی‌پی، کارولینای جنوبی، ایندیانا، کنتاکی، وست ویرجینیا را برنده شد.

بایدن در آرای الکترال پیش افتاد

تا کنون آرای ایالت‌هایی که شمارش آرا در آن به پایان رسیده نشان می‌دهد که بایدن 85 رای الکترال را برنده شده و ترامپ 55 رای الکترال را.

ترامپ کارولینای جنوبی را برد

آسوشیتدپرس گزارش داد که ترامپ در ایالت کارولینای جنوبی برنده شد و 9 رای الکترال را برد.

بایدن ویرجینیا را برد

بر اساس آخرین نتایج، جو بایدن توانست برنده ایالت ویرجینیا شود و 13 رای الکترال این ایالت را ببرد. این پنجمین ایالتی است که نتیجه آن اعلام شده است. بایدن تا کنون توانسته آرای ویرجینیا و ورمونت را ببرد و 16 رای الکترال را از آن خود کند.

ترامپ هم رای الکترال ایالت‌های ویرجینیای غربی، کنتاکی و ایندیانا را از آن خود کرد و در مجموع 22 رای الکترال را از آن خود کرد.

آخرین نتیجه در 4 ایالت

صندوق‌های اوهایو و کارولینای شمالی هم بسته شد و احتمالا به زودی نتایج اولیه منتشر می‌شود. نتایج این دو ایالت برای این انتخابات بسیار مهم است.

تا این لحظه ترامپ آرای الکترال ایالت‌های ویرجینیای غربی (5 رای)، کنتاکی (8 رای) و ایندیانا (11 رای) را از آن خود کرده است.

بایدن تا کنون تنها توانسته آرای الکترال ورمونت (3 رای) را از آن دموکرات‌ها کند.

پیروزی ترامپ در ویرجینیای غربی

ترامپ توانست اکثریت آرای ویرجینیای غربی را به دست بیاورد و 5 رای این ایالت را از آن خود کند.

پیشتازی بایدن در نیوهمپشایر

شمارش اولیه آرا نشان از پیشی گرفتن بایدن در ایالت نیوهمپشایر دارد. آرای بایدن دو برابر آرای دونالد ترامپ است.

نتایج اولیه فلوریدا و جورجیا

فلوریدا یکی از حساس‌ترین ایالت‌های انتخاباتی است که شمارش آرای آن به تازگی شروع شده در ابتدا با شمارش سه درصد آرا در فلوریدا ترامپ با حدود ۵۴ درصد در مقابل ۴۴ درصد از بایدن پیش افتاده بود.

اما حالا بایدن در ایالت حیاتی فلوریدا پیش افتاد. با شمارش ۳۷ درصد آرا در فلوریدا نتیجه این ایالت به سمت جو بایدن چرخید. بایدن با حدود ۵۱ درصد از ترامپ با حدود ۴۷ درصد پیش افتاده است.

همچنین شمارش اولیه آرای جورجیا، نشان از پیش افتادن ترامپ داشت اما اکنون گفته می‌شود که بایدن پیش افتاده است.

تکلیف سه ایالت مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین، نخستین نتایج انتخابات در دو ایالت مشخص شد. ترامپ كنتاكی را برد، بايدن ورمونت. ترامپ در نخستين آرای الكترال، ۸ به ۳ از بايدن جلو است.

سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ را برنده انتخابات در ایالت ایندیانا اعلام کرد. در این صورت ترامپ توانسته 11 رای الکترال این ایالت را از آن خود کند. این ایالت جزو ایالاتی است که جمهوری‌خواهان سال 2016 هم برنده آن بودند و امسال هم پیروزی این ایالت را پیش‌بینی کرده بودند.

گفته می‌شود که تا این لحظه ترامپ ۱۵ به ۸ از لحاظ الکترال کالج جلوست. ولی هنوز نوبت به شمارش آرای ایالت های پرالکترال که می‌توانند سرنوشت انتخابات ۲۰۲۰ رارقم بزنند، نرسیده.

شانس بایدن در کنتاکی بالا رفت

با شمارش ۸ درصد از آرای کنتاکی، بایدن با ۶۷ درصد از ترامپ با ۳۰ درصد پیش است. در حالی که ایالت کنتاکی طرفدار جمهوری‌خواهان است و آخرین پیروزی یک نامزد دمکرات در ایالت کنتاکی به سال ۱۹۹۶ بر می‌گردد. پیش افتادن بایدن در این ایالت، رویداد عجیبی است.

پیشتازی ترامپ در نتایح اولیه

بر اساس آرای اولیه اعلامی در ۳ ایالت، ترامپ با ۱۲۹۲۴ رای از بایدن با ۴۵۶۲ رای جلو است.

شبکه خبری فاکس‌نیوز گزارش داده بعد از شمارش یک درصد آرا در ایالت ایندیانا ترامپ با ۷۳.۴ درصد آرا از بایدن که ۲۵ درصد آرا را کسب کرده جلو افتاده است.

در نیوهمشایر نیز ترامپ با ۶۱.۵ درصد آرا در برابر ۳۸.۵ درصد آرا از بایدن پیش افتاده است.

ایندیانا و کنتاکی نتایجی قابل پیش‌بینی دارند و برای دهه‌هاست که قرمز رنگند و طرفدار جمهوری‌خواهان هستند و طبیعی است که به ترامپ رایبدهند. مانند ایالت‌هایی آبی چون مریلند یا نیوجرسی که دموکرات‌ها به پیروزی در آن مطمئن‌اند.

آرای کدام ایالت زودتر اعلام می‌شود؟

رای‌گیری در ایالت جورجیا تا ۱.۵ ساعت دیگر به پایان می رسد که ۱۶رای الكترال دارد.

همچنین المیادین خبر داده که ایالت تعیین‌کننده فلوریدا از نخستین ایالت‌هایی است که نتایج اولیه آن اعلام خواهد شد. ایالت فلوریدا، 29 رای الکترال دارد و یکی از مهم‌ترین ایالت‌ها در تعیین نتیجه نهایی انتخابات است. همچنین گفته شده که آرای ایالت جورجیا هم زودتر اعلام می‌شود.

پیروزی بایدن در هریک از این دو ایالت، وی را در موقعیت پیروزی قرار خواهد داد؛ اما ترامپ حتی در صورت پیروزی در این دو ایالت باید منتظر شمارش آرا در ایالت‌های غرب میانه (از جمله میشیگان و ویسکانسین) بماند.

اما نتایج دو ایالت تعیین‌کننده پنسیلوانیا و میشیگان دیرتر از سایر ایالت های تعیین کننده اعلام می‌شود.

نتیجه آخرین نظرسنجی‌ها

قبل از اعلام نتایج، نتایج نظرسنجی‌ها همچنان به روز می‌شود. در حالی که انتخابات هنوز در ایالت‌های آمریکا در جریان است، نتایج نظرسنجی‌ نشان می‌دهد ۶۶ درصد آنهایی که به صورت زودهنگام رای داده‌اند، بایدن را انتخاب کرده‌اند.

همچین به گزارش ایندیپندنت، ۶۹ درصد آنهایی که روز سه‌شنبه به‌صورت حضوری رای خود را در صندوق‌ها انداختند، طرفدار ترامپ بوده‌اند.

نکته قابل توجه و البته نگران‌کننده در گزارش ایندیپندنت برای دموکرات‌ها این است که نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در چهار ایالت تاثیر‌گذار که بایدن پیشرو بوده، نتیجه به سود ترامپ تغییر کرده است.

نتایج انتخابات چه زمانی اعلام می‌شود؟

اگرچه شمارش آرای بسیاری از ایالت‌ها به زودی آغاز و نتیجه مشخص می‌شود، اما بعید است که تا فردا نتیجه نهایی انتخابات اعلام شود. «کتی هوبس» معاون فرماندار ایالت «آریزونا» آمریکا هم گفته نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امشب اعلام نمی‌شود.

هوبس تصریح کرد: برای شمارش همه آرا به چند روز نیاز داریم به همین دلیل امشب نتیجه نهایی اعلام نمی‌شود. (جماران)

پایان شمارش آرای میشیگان

تا صبح روز پنجشنبه 15 آبان ماه شماره آرای میشیگان هم رسما به پایان رسید و 16 رای الکترال آن به بایدن رسید. او برای پیروزی نهایی به بردن فقط یکی از دو ایالت نوادا یا پنسیلوانیا نیاز دارد.

ثبت رکورد مشارکت در انتخابات

انتخابات 202 آمریکا با بیش از 160 میلیون رای، رکورد درصد مشارکت در انتخابات طی 120 سال اخیر را شکست. جو بایدن با بیش از 70 میلیون رای، رکورد بیشترین رای گرفته شده توسط یک کاندیدا در انتخابات آمریکا را شکست.

نتیجه انتخابات همچنان در بلاتکلیفی

در حالی که بایدن برای پیروزی فقط ۶ رای نیاز دارد و در چهار ایالت کلیدی جورجیا، نوادا، پنسیلوانیا و کارولینای شمالی بیشتر از ۷۰ درصد آرا شمارش شده است اما به روز رسانی نتیجه انتخابات به کندی است و تکلیف محاسبه آرا آریزونا در سبد بایدن نامشخص است.

این اتفاقات در حالی است که دونالد ترامپ نسبت به نتایج شمارش آرا در برخی ایالات کلیدی طرح شکایت کرده است.

اعلام آخرین مهلت شمارش آرای انتخابات

تام ولف، فرماندار دموکرات پنسیلوانیا اعلام کرده است طبق قانون تا سه‌شنبه آینده فرصت وجود دارد تا همه آرا شمارش شوند.

تا این لحظه، شمارش آرای اکثریت ایالت‌های آمریکا (۴۵) از پیشتازی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در این انتخابات حکایت می‌کند. حال سرنوشت نهایی این انتخابات به آرایی بستگی دارد که در چهار ایالت باقی مانده- نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، و جورجیا- شمارش خواهند شد.

نتایج آرای شمارش شده، بایدن را با مجموع ۲۶۴ رأی الکترال پیشتاز این انتخابات معرفی می‌کند؛ امری که با واکنش تند ترامپ و کارزار انتخاباتی او مواجه شد تا جایی که با ادعای تخلف در روند شمارش آرا خواستار بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین و همچنین توقف روند شمارش آرا در ایالت میشیگان شدند.(مهر)

وضعیت ترامپ در شمارش آرا به کجا رسید؟

تا ساعت ۲۳ روز پنجشنبه ۱۵ آبان، بیشتر از ۴۰ ساعت از آغاز آرای انتخاباتی در امریکا گذشته است ولی هنوز رییس‌جمهوری بعدی آمریکا مشخص نیست. اعلام نتیجه نهایی ایالات نوادا و جورجیا به تعویق افتاده است و ممکن است آرا پنسیلوانیا تا هفته آینده تعیین تکلیف نشوند.

رقابت نزدیک و فشرده دو نامزد در بعضی ایالات مانند نوادا به کمتر از ۱۰ هزار رای می رسد و در برخی ایالات رقبا با اختلاف زیر یک درصد آرا به برتری دست یافتند. این موضوع موجب شده که قطعیت برد بایدن در ایالتی مثل آریزونا مورد تردید واقع شود و برخی رسانه ها از جمله CNN و نیویورک تایمز ۱۱ رای الکترال این ایالت را از سبد آرا بایدن حذف کنند.

از طرفی آخرین اخبار حاکی از آن است که شکایات ترامپ درباره تقلب در انتخابات به جایی نرسیده و قضات دادگاه شکایت او را مردود دانستند.

حالا گرچه بایدن تا پیروزی راهی ندارد اما پیروزی او شکننده تلقی شده و هر آن امکان دارد فاصله اندک او با رقیب معادلات انتخابات امریکا را عوض کند.

آخرین آمار شمارش آرا در ایالت‌های آریزونا و پنسیلوانیا

تا بعد از ظهر روز جمعه با شمارش ۸۶ درصد از آرای ایالت آریزونا، ترامپ ۴۸.۲ و بایدن ۵۰.۴ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

در ایالت پنسیلوانیا هم با شمارش ۹۳ درصد آرا، ترامپ ۴۹.۹ درصد از آرای این ایالت را کسب کرده است. ۴۸.۸ درصد از آرای پنسیلوانیا هم تا کنون به بایدن رسیده است.

بایدن با کسب شش رای دیگر الکترال رئیس جمهور می‌شود.

تا عصر روز جمعه با جلو افتادن بایدن از ترامپ در ایالت مهم پنسیلوانیا با 20 رای الکترال که قابل پیش‌بینی بود، عملا انتخابات آمریکا به سمت پیروزی کامل بایدن پیش می‌رود.

آغاز تحقیقات قانونی درباره انتخابات ریاست جمهوری

دونالد ترامپ با اشاره به صحبت‌های جو بایدن که خود را در مسیر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا توصیف کرده بود، در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «جو بایدن نباید به اشتباه ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح می‌کرد. من هم می‌توانستم چنین ادعایی بکنم. تحقیقات قانونی در این‌باره آغاز شده است.»

ترامپ حدود ۳۰ دقیقه بعد در توئیت دیگری نوشت: «شب انتخابات من در همه این ایالت‌ها برتری داشتم، اما با گذشت روزها شاهد از بین رفتن این معادلات به طرز معجزه‌آسایی بودم. شاید با پیشبرد مراحل قانونی ما، این وضعیت بازگردد.»

شمارش آرا در چند ایالت باقیمانده همچنان ادامه دارد و در ایالت‌های تعیین‌کننده‌ای نظیر پنسیلوانیا و نوادا، نامزد حزب دموکرات آمریکا یعنی جو بایدن از ترامپ پیشی گرفته است. ترامپ و ستاد انتخاباتی او شکایاتی را علیه رای‌شماری در برخی حوزه‌ها به ثبت رسانده‌اند.(ایسنا)

موافقت دیوان عالی آمریکا با درخواست ترامپی‌ها در پنسیلوانیا

بامداد روز شنبه دیوان عالی آمریکا شامگاه جمعه با بخشی از درخواست ستاد جمهوریخواهان در پنسیلوانیا موافقت کرد. به این ترتیب مقرر شده آرای پستی واصله در روز انتخابات و بعد از آن تا بعدازظهر جمعه به تفکیک از آرای دیگر شمارش شوند ولی با درخواست جمهوریخواهان مبنی بر توقف شمارش آرا موافقت نشد.(یورونیوز)

بایدن: ما این رقابت را می بریم

صبح امروز، شنبه 17 آبان ماه نیز جو بایدن در جمع هواداران خود در دلاور سخنرانی کرد. او گفت: اعداد به ما می گویند که ما برنده این رقابت خواهیم بود. آرای ما در حال بیشتر شدن هم هستند. آریزونا را بعد از مدتها با خود خواهیم داشت….. این ها فقط عدد نیستند بلکه این حق ملت است که صدایش شنیده و رایش شمرده شود.بایدن در بخش دیگری از سخناتش ضمن برشمردن مشکلات فعلی ایالات متحده از جمله نژاد پرستی سیستماتیک، تغییرات آب و هوایی و مشکلات اقتصادی، به رکود و بیکاری ناشی از کرونا اشاره کرد. او در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: بایدن: ما این رقابت را می بریم.(اقتصادنیوز)

این خبر تکمیل می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مرضیه

    مرگ بر جو بایدن

  • سهرابی

    خخخ این بایدن رو با رای تقلبی اوردنش بالا

  • ناشناس

    یا ترامپ یا بایدن هر 2 تا شون یکی هستن از زمان ریس جمهور اون زمان کارتر همش تحریم تحریم الان من فکر میکنم از داخل با ریس جمهور آمریکا این آقایان در ارتباط هستن هر چی می‌کنند همین داخلی با آمریکا میکنه حالا بیا شما میخوای بری آمریکا همین آقایان میگن نمیشه ولی خودشون و بچها شون همش در همان آمریکا هستش به خدا ما و کسایی هستیم همین قم یعنی حضرت معصومه (ع) و امام رضا نمیتونیم بریم فقط از تلویزیون نگاه کنیم ولی اینها همش کشور کانادا انگلیس آمریکا و و و تمام کشورهای که براشون خوش بگذره میرن و بچه‌هاشون هستن با پول ما ای خدا ای خدا بعدش من 2 تا بچه دارم با خودم میگم ای کاش یکی بچه داشتم چون نمیتونم خرج بکشم ای خدا فقط من بدونم کی میمیرم زوتر داوطلب میشم برم چرا اینجا هستم و اینجور چیزها را می‌بینم بیام اونجا پیشت با تو درد دل کنم ببینم تو چی میگی ای خدا ولی بعضی موقع میترسم که اینها تا پیش تو هم ای خدا نفوذ کنند یعنی با پول تو را هم بخرنند ای خدا آنقدر اینها عوضی هستن

  • رضا ذاکر

    سلام. بوی انتقام می‌رسد. ترامپ قمار باز آماده باش

  • پندار

    باز بایدن بشه شاید یکم بار از رو دوش ملت برداشته بشه

  • ن خ

    اندکی صبر سحر نزدیک است
    سالها دل طلب جام جم از ما میکرد …
    ما باید از فرصتها بیشترین استفاده را نصیب خود نماییم

  • ناشناس

    کی برنده شه وضع کشور ما بهتر میشه تا بدونیم برا کی دعا کنیم

  • ♡♡♡E♡♡♡

    خداکنه بایدن برنده بشه اینجوری بهتره????
    البته بایدن برنده شد اینو بهتون قول میدم???

  • ♡♡♡E♡♡♡

    خدا کنه بایدن برنده بشه ???
    البته بایدن برنده شده اینو بهتون قول میدم ???

  • ناشناس

    امید وارم بایدن برنده بشه