کد مطلب: ۵۹۸۱۲۶

نتیجه نوزدهمین هفته عرضه اوراق بهادار دولتی اعلام شد

نتیجه نوزدهمین هفته عرضه اوراق بهادار دولتی اعلام شد

خزانه‌داری وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیه‌ای نتیجه نوزدهمین هفته عرضه اوراق بهادار دولتی منتهی به ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از وزارت امور اقتصاد و دارایی، در ادامه اقدامات وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تأمین مالی اقتصاد کشور با هدف کاهش تبعات تورمی، خزانه‌داری کل کشور در سال جاری نسبت به انتشار و عرضه اوراق بهادار دولتی با استفاده از روش‌های مختلف از جمله انتشار اسناد خزانه اسلامی و برگزاری نوزده هفته عرضه اوراق بدهی میان بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه (از قبیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تأمین مالی) و دو مرحله پذیره‌نویسی اوراق از طریق کارگزاری بانک مرکزی و سیستم مظنه یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران اقدام نمود.

بر اساس این گزارش حسب تصمیمات اتخاذ شده در راستای تأمین مالی بهینه، نوزدهمین هفته عرضه اوراق بدهی برگزار شد که پس از اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان یادشده در سامانه‌های بازار بین‌بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، مجموعاً مبلغ ۷.۵۲۶ میلیارد تومان اوراق به صورت نقدی به فروش رسید.

این گزارش می‌افزاید، تاکنون مجموعاً ۵۰.۷۷۱ میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق نقدی، حدود ۲۹ درصد از طریق بازار پول و ۷۱ درصد از طریق بازار سرمایه تأمین مالی شده است.

این گزارش خاطر نشان می‌سازد، با انتشار اسناد خزانه اسلامی و طی برگزاری هجده هفته عرضه اوراق بدهی دولت تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱، در مجموع معادل ۱۲۴,۲۴۵ میلیارد تومان شامل ۸۱,۰۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی و ۴۳.۲۴۵ میلیارد تومان اوراق نقدی تأمین مالی انجام شده بود.

گفتنی است، وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل کشور) حسب وظایف قانونی و تخصصی خود با استناد به نتایج تحلیل جامع "روند تحولات متغیرهای اقتصادی"و "روند سنجه‌های پایداری بدهی‌های دولت در قالب سناریوهای مختلف" و متناسب با برآورد جریان ورودی و خروجی منابع عمومی و نیز با درنظر داشتن اولویت سازگاری سیاستی با چارچوب سیاست‌گذاری پولی هر هفته نسبت به برگزاری حراج اوراق بدهی و ارزیابی و پذیرش پیشنهادات خرید اقدام می‌نماید.

بدیهی است نتیجه رویکرد صدرالذکر حصول به اطمینان کامل از توانمندی دولت در بازپرداخت اصل و فرع تعهدات ناشی از انتشار اوراق مالی اسلامی در سررسید و در ادامه تعیین فاکتورهای کلیدی در پذیرش پیشنهادات بوده و خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آقایان حقوقی اوراق بخر اوراقی که نامش رویش است اوراق بدهی … باضمانت … موفق باشید

  • ناشناس

    اعتماد چیزی نیست که وقتی از دست رفت برگردد هر چقدر دوران بی اعتمادی بیشتر شود کار بازگشت سخت تر است تا اینجای کار نمودار 90 درصد سهامها 90 روز نزول است . اوراقها را که میخرید حواستان به عواقبش نیست

  • ناشناس

    خدایا خودت دولت رو از دست ما سهامداران نجات بده .

  • ناشناس

    در سایت وزارت صمت ، صفحه شکایت از صنایع وجود دارد ولی نمی توانید از خودروسازان شکایت کنید و باید مراجعه حضوری داشته باشید !!! با توجه به اینکه مردم اینقدر گرفتارند و برای یک کار کوچک شخصی باید چندین مرتبه به ادارات مختلف رجوع کنند ، این کار وزارت صمت یعنی عملا حمایت از خودروسازانی که به هیچ وجه حقوق مردم را رعایت نمی کنند . من برای ثبت نام وارد سایت ایران خودرو شدم و به علت یک اشتباه در ورود داده ها و به علت اینکه نرم افزار این شرکت بسیار بد طراحی شده است نتوانستم داده ها را ویرایش کنم . حتی پس از چند بار مراجعه به مراکز فروش ، خود کارکنان شرکت هم نتوانستند مشکل را برطرف کنند و همگی اذعان داشتند که نرم افزار مناسب طراحی نشده است . با این شرایط مردم حتی نمی توانند در سایت وزارت صمت نیز پیگیر مشکل خود باشند .

  • ناشناس

    با تقدیم واحترامات ریاست محترم بورس بیزحمت لطفا عنایت فرمایید قانون جدید خرید آنلاین را بطور کامل کلی حذف کنید و قانون خرید عرضه اولیه به روال قبل یعنی خرید عرضه اولیه بصورت خودکار اتوماتیک باشه تا بتوانم درتمام عرضه اولیه وغیره مثل اوراق دولت ، حضور داشته باشند انشالله انشالله بتوفیق خداوندبزرگ انشالله انشالله انشالله مساعدت لازم را مبذول فرمایید با تشکر فراوان از طرف خانواده سهامداران خرد

  • ناشناس

    خاندوزی اوراق فروش باید برکنار شود.