کد مطلب: ۴۶۹۲۹۵

نتیجه نظرسنجی درباره انتخابات آمریکا

نتیجه نظرسنجی درباره انتخابات آمریکا

یک نظرسنجی نشان داد جو بایدن به میزان ۱۰ درصد در رقابت مربوط به انتخابات ریاست جمهوری بر دونالد ترامپ برتری دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از پایگاه هیل، یک نظرسنجی جدید انجام شده از سوی Monmouth University نشان داد، جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری مفروض حزب دموکرات ۵۱ درصد آرا را به خود اختصاص می‌دهد در حالی که دونالد ترامپ ۴۱ درصد آرا را کسب می‌کند. چهار درصد رای دهندگان نیز تصمیم قطعی نگرفته بودند و دو درصد نیز از جو جورجنسن، نامزد حزب لیبرتارین حمایت کردند. یک درصد از هووی هاوکینز، نامزد حزب سبز و یک درصد نیز از نامزدهای دیگر حمایت کردند.

رقابت در این نظرسنجی فشرده‌تر از رقابت در نظرسنجی انجام شده در اواخر ژوئن بود که در آن بایدن ۵۲ درصد و ترامپ ۳۹ درصد رای کسب کرد اما این رشد سه درصدی آرای ترامپ در نظرسنجی جدید در حاشیه خطای نظرسنجی واقع شده است. معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا از ماه مه تا کنون در نظرسنجی‌ها به میزان ۹ درصد یا بیشتر پیشتاز بوده است.

نظرسنجی Monmouth دریافت که ۳۹ درصد از حامیان بایدن می‌گویند مطمئنا به او رای خواهند داد در حالی که ۳۵ درصد حامیان ترامپ چنین عقیده‌ای داشتند. نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند هیچ شانسی برای آنکه آنها به ترامپ رای بدهند وجود ندارد اما ۴۰ درصد همین حرف را درباره بایدن زدند.

۴۲ درصد رای دهندگان دیدگاه مثبتی درباره بایدن داشتند در حالی که ۴۷ درصد دیدگاهی منفی به او داشتند. این میزان در نظرسنجی اواخر ژوئن برای بایدن ۴۴ به ۴۴ بود.

۴۰ درصد رای دهندگان نیز دیدگاهی مثبت درباره ترامپ داشتند در حالی که ۵۴ درصد دیدگاهی منفی درباره او داشتند.

تنها ۲۰ درصد رای دهندگان نظری منفی درباره هر دو کاندیدا داشتند. بایدن در میان این گروه برتری بزرگی داشته و ۵۵ درصد از این نامزد دموکرات حمایت کردند و ۱۷ درصد هم از ترامپ حمایت کردند.

این نظرسنجی با پرسش از ۷۸۵ رای دهنده ثبت نام شده در فاصله ۶ تا ۱۰ اوت برگزار شده و حاشیه خطای ۳.۵ درصدی دارد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    گول نظرسنجی ها رو نخورید ترامپ ادم زبان بازی است ورای می اورد متاسفانه