کد مطلب: ۴۳۹۰۳۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عربستان برای نجات قیمت نفت چه می‌کند؟

عربستان برای نجات قیمت نفت چه می‌کند؟

دولت عربستان سعودی روز جمعه یک بسته ۱۲۰ میلیارد ریالی (۳۲ میلیارد دلاری) برای نجات اقتصاد این کشور از سقوط قیمت نفت و تأثیر منفی شیوع ویروس کرونا، معرفی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت عربستان سعودی روز جمعه یک بسته ۱۲۰ میلیارد ریالی (۳۲ میلیارد دلاری) برای نجات اقتصاد این کشور از سقوط قیمت نفت و تأثیر منفی شیوع ویروس کرونا، معرفی کرد.

۵۰ میلیارد ریال از این بسته هفته قبل اعلام شده بود و به پشتیبانی از شرکت‌های کوچک و متوسط اختصاص یافته بود. در بیانیه روز جمعه دولت ۷۰ میلیارد ریال دیگر برای کمک‌های متنوعی به تجارت‌ها و شرکت‌ها اختصاص یافت که این شامل به تعویق افتادن پرداخت مالیات و معافیت از انواع مختلفی از تعرفه‌ها و هزینه‌های دولتی است.

قیمت‌های نفت در سال جاری میلادی حدود ۶۰ درصد سقوط کرده‌اند و این دولت عربستان را تحت فشار شدیدی قرار داده است. هفته گذشته دولت این کشور مجبور شد بودجه ۲۰۲۰ خود را ۵ درصد کاهش دهد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سعید

    جالبه امروز روسیه گفته ما با عربستان روابط گرمی داریم اینو در جواب آمریکایی ها گفتند آخرش نفهمیدیم با روسیه چند چندیم آخه اگر قیمت نفت بشه 30 دلار اونوقت بخاطر تحریم ها و افزایش هزینه حمل و نقل و باج دادن به خریدار باید چند بفروشیم باید چند بنزین را بفروشیم خدا سال 98 کم بدبختی نکشیدیم خودت رحم کن