کد مطلب: ۳۳۵۱۵۳

خوانساری عنوان کرد:

نرخ ارز را سرکوب کردند

نرخ ارز را سرکوب کردند

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: رفع موانع تولید و صادرات در کشور، منجر به افزایش ارزش پول ملی و پویاتر شدن سیستم تجارت صادرکنندگان می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران د درباره تأثیرات کاهش ارزش پول ملی در فعالیت صادرکنندگان اظهار کرد: در سال‌های متوالی صادرکنندگان در تلاش بودند تا جلوی کاهش ارزش ریال را بگیرند، اما متأسفانه سرکوب نرخ ارز، منجر شد تا با جهش یکباره قیمت دلار ، ارزش پول ملی کاهش یابد.

وی افزود: قطعا این جهش، نگرانی‌هایی را برای صادرکنندگان و تهیه کالاهای مورد نیازشان برای فروش به بازارهای جهانی ایجاد کرد، اما قطعا راه حل جدی برای آن وجود داشته و دارد، سیاست‌ها کارشناسی شده و برنامه‌ریزی‌های صحیح برای کاهش بخشنامه‌های اجرایی یکی از این راهکارهاست.

خوانساری با اشاره به تأکید چند روز گذشته رهبر انقلاب به رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر تقویت ارزش پول ملی، بیان کرد: همان‌طور که ایشان تأکید کردند باید به موضوعات مختلفی نظیر رفع موانع تولید و صادرات نگاه جدی تر به بازارهای مالی صورت گیرد. زمانی که بتوانیم ریال را تقویت و نرخ ارز را منطقی کنیم بازارهای تجاری با ثبات تری در کشورهای همسایه خواهیم داشت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تصریح کرد: زمانی که ارز یا همان دلار سرکوب شد پیش‌بینی می‌شد که شاهد اُفت یکباره ارزش پول داخلی باشیم در صورتی که اگر این موضوع را به دست بازار و بازیگران مثبت اقتصاد ایران می‌سپردیم، قطعا بازارها به یکباره شاهد نوسان نمی‌شدند.

وی با اشاره به نوسان بازارها گفت: اول باید فکری برای تورم در اقتصاد ایران شود، زیرا افزایش این نرخ تأثیر بسزایی بر دلار و سایر فاکتورهای اقتصاد ایران می‌گذارد، رابطه تورم و ارزش پول ملی رابطه‌ای عکس است که یکبار برای همیشه باید برای آن فکری تعبیه شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.