کد مطلب: ۴۴۱۲۲۷

چرا مردان بیشتر از زنان قربانی کرونا می‌شوند؟

چرا مردان بیشتر از زنان قربانی کرونا می‌شوند؟

آمار و ارقام نشان می‌دهد، در کشورهایی که بیشترین نرخ ابتلا به ویروس کرونا را داشته‌اند، تعداد قربانیان در میان مردان به نسبت زنان بالاتر بوده است.

داده‌های جمع‌آوری‌شده از بسیاری از کشورها نشان می‌دهد که مردان در مقایسه با زنان، بیشتر در معرض خطر ابتلای شدید به ویروس کرونا و مرگ‌ بر اثر آن هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ، بر اساس آمار و ارقام، در کشورهایی که بیشترین نرخ ابتلا به ویروس کرونا را داشته‌اند، میزان مرگ‌ومیر در میان مردان به نسبت زنان بالاتر بوده است.

به‌عنوان مثال، در ایتالیا، ۷۱ درصد از شمار قربانیان کووید-۱۹ مرد و تنها ۲۹ درصد زن بوده‌اند.

در اسپانیا، یکی دیگر از کشورهای درگیر با کرونا، ۶۵ درصد از نرخ‌ مرگ‌ومیر مربوط به مردان بوده و تنها ۳۵ درصد از جان‌باختگان زن هستند.

از گذشته این مساله همواره از سوی کارشناسان حوزه بهداشت مطرح بوده که مردان به‌طور کلی بیشتر در معرض ابتلا به ویروس‌های مختلف هستند.

گفته شده، زنان عمدتا واکنش‌های ایمنی قوی‌تری نسبت به ویروس‌ها دارند؛ اگرچه این مساله هنوز از نظر علمی جای بحث دارد.

در عین حال، برخی دیگر بر این باورند که اختلافات ژنتیکی و هورمونی ممکن است در این زمینه نقش ایفا کند. همچنین عوامل محیطی می‌تواند سیستم ایمنی قوی‌تر یا ضعیف‌تر را به‌دنبال داشته باشد.

به‌هر ترتیب، اگرچه گفته می‌شود، زنان سیستم ایمنی قوی‌تری دارند، اما بیش از ۸۰ درصد از بیماری‌های خودایمنی در جهان به زنان نسبت داده می‌شود. این بیماری هنگامی رخ می‌دهد که واکنش سیستم ایمنی در برابر عفونت‌ها و ویروس‌ها به‌قدری بالاست که در نهایت، اعضای بدن خودِ فرد را هدف قرار داده و به آنها آسیب می‌رساند.

نمودار زیر درصد مرگ‌میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را در هشت کشور مختلف به تفکیک جنسیت نشان می‌دهد:

ویروس کرونا

منبع: statista

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.