کد مطلب: ۴۵۰۶۵۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت نفت به بالاترین سطح یک ماه گذشته رسید

قیمت نفت به بالاترین سطح یک ماه گذشته رسید

با بهبود تدریجی تقاضا از یک‌سو و کاهشِ عمیق‌تر اوپک‌پلاس از سوی دیگر، قیمت نفت در معاملات امروز به بالاترین سطح یک ماه گذشته رسید.

در اولین روز از معاملات هفتگی، قیمت نفت با رشد بیش از یک دلار به بالاترین سطح یک ماه گذشته رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رشد قیمت نفت تحت تاثیر کاهشِ بیشتر اوپک‌پلاس از یک‌سو و بهبود تدریجی تقاضا با برداشته شدن محدودیت‌ها در برخی کشورها رخ داده است.

هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز دوشنبه با ۴٫۱ درصد رشد به ۳۳٫۸۴ دلار رسید و نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت هم با قیمت ۳۰٫۸۳ دلار در هر بشکه معامله شد.

رشد قیمت نفت در حالی رخ می‌دهد که فردا سررسید معاملات آتی نفت آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن است و برخی از معامله‌گران نگران بودند اتفاقات ماه گذشته (منفی شدن قیمت نفت) بار دیگر تکرار شود.

در عین حال گزارش‌ها نشان می‌دهد تعداد دکل‌های نفتی در ایالات متحده آمریکا برای دومین هفته متوالی کاهش یافته است.

به‎‌گفته تحلیلگران، روند کاهش تولید در آمریکا یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت بوده است.

در عین حال، جروم پاول، رئیس فدرال‌رزرو آمریکا در سخنرانی دیشب خود از بهبود شرایط اقتصادی در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ خبر داد.او اعلام کرد: تولید ناخالص داخلی آمریکا بیش از ۳۰ درصد کاهش می‌یابد، اما رکود دیگری در راه نیست.

با اجرایی شدن توافق کاهش اوپک‌پلاس از ابتدای ماه می، بازار نفت تا حدودی بهبود یافته است. این گروه تولید روزانه خود را ۹٫۷ میلیون بشکه در روز کاهش داده‌اند، با این حال عربستان سعودی اعلام کرده است که از ماه آینده (ژوئن) تولید نفت این کشور یک میلیون بشکه دیگر کم خواهد شد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.