خبر مهم:

کد مطلب: ۱۸۹۳۶۴

هدررفت سالانه غذای ۱۵ میلیون نفر در کشور

هدررفت سالانه غذای 15 میلیون نفر در کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سالانه به میزان غذای 15 میلیون نفر در کشور ضایعات غذا داریم.

اسکندر زند روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان و کشاورزان برتر ملی خراسان رضوی در مشهد بدون اشاره به آمار تشریحی، بخش کشاورزی را ستون اصلی امنیت غذایی توصیف و بیان کرد: امنیت غذایی در سه بخش تولید، کاهش ضایعات و مدیرت مصرف صحیح قابل تعریف و برنامه ریزی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: این در حالی است که با فشار بیش از حد به بخش کشاورزی و تولید هم اکنون این بخش تحت فشار نابجایی قرار دارد.

کاهش ضایعات و تصحیح الگوی مصرف تاکنون مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. سال 1379 سرانه مصرف شکر 25 کیلوگرم بود و در سال 1394 این میزان به 30 کیلوگرم افزایش یافت.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: هم‌اینک شاهد فشار اقلیم شامل کمبود آب، وضعیت هوا و خاک نیز بر بخش کشاورزی هستیم.

چند اقدام از جمله افزایش سرمایه بخش کشاورزی، روانسازی بازار، آسانسازی و رواج فناوری در بخش کشاورزی و دانش افزایی ضرورت دارد.

وی گفت: راه نجات کشاورزی کاهش ضایعات، افزایش دانش کشاورزان و افزایش فناوری است.

در همین راستا اجرای یک میلیون هکتار طرح توسعه آبیاری نوین در سطح کشور و دیگر سرمایه‌گذاری‌های موجود در بخش کشاورزی بی سابقه است. بخش کشاورزی نجات‌دهنده اقتصاد کشور است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

17 تولیدکننده و کشاورز خراسان رضوی در چارچوب سی و سومین دوره انتخاب کشاورزان نمونه کشور به عنوان نمونه ملی برگزیده شده‌اند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.