کد مطلب: ۲۹۵۳۳۹

آمار فروش سینما

هزارپا با رضا عطاران ۳۰ میلیارد تومانی شد

هزارپا با رضا عطاران ۳۰ میلیارد تومانی شد

هزارپا که تمام رکوردهای فروش سینمای ایران را یکی پس از دیگری شکسته بود، این هفته رکورد تازه‌ای را به نام خود ثبت کرد و به فروش ۳۰ میلیارد تومان رسید. در همین هفته تنگه ابوقریب که بهترین فیلم جشنواره فجر بود نیز با استقبال خوب مخاطبان روبرو شد.

«هزارپا» این هفته نیز برای هشتمین هفته متوالی با اختلاف چشمگیری نسبت به سایر فیلم‌های در حال اکران در صدر جدول فروش هفتگی قرار گرفت. این فیلم در هشتمین هفته اکرانش با فروش ۲ میلیارد و ۴۹۲ میلیون تومان به مجموع فروش ۳۱ میلیارد و ۲۷۱ میلیون تومان دست یافت. کمدی «هزارپا» با ادامه صدرنشینی در دو هفته آینده می‌تواند خود را به رکورد فیلم «تگزاس» که ده هفته صدر جدول را در اختیار داشت، برساند.

به گزارش تجارت‌نیوز، فیلم «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی این هفته نیز مانند هفته گذشته، موفق شد مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند. «تنگه ابوقریب» که در ژانر دفاع مقدس ساخته شده، تنها فیلم جدول فروش هفتگی بود که نسبت به هفته گذشته افزایش فروش داشت و در دومین هفته نمایش توانست به فروش هفتگی ۸۱۰ میلیون تومان دست یابد و مجموع فروشش را به ۲ میلیارد و ۲۹۱ میلیون تومان برساند. «تنگه ابوقریب» بهترین فیلم جشنواره سی و ششم فجر است.

«دم‌سرخ‌ها» به کارگردانی آرش معیریان در چهارمین هفته نمایشش با وجود افت فروش ۵۰ میلیون تومانی، همچون هفته گذشته سومین فیلم پرفروش شد. این فیلم که یک کمدی پربازیگر به حساب می‌آید، نتوانست مانند «خالتور»، فیلم قبلی کارگردانش در گیشه موفق باشد.

چهارمین فیلم پرفروش هفته نیز یک کمدی بود. «کاتیوشا» که در بین کمدی‌های در حال اکران، کمترین تعداد سالن را در اختیار دارد، با فروش هفتگی ۲۱۱ میلیون به مجموع فروش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دست یافت.

«شعله‌ور» ساخته حمید نعمت‌الله در حالی هفته دوم اکرانش را پشت سر گذاشت که بر خلاف انتظار، تعداد سالن‌هایش افزایش پیدا نکرد و با فروش هفتگی ۱۹۴ میلیون تومان نتوانست پس از دو هفته فروشش را به ۵۰۰ میلیون تومان برساند و در جایگاه پنجم جدول فروش قرار گرفت.

پنج فیلم دوم جدول فروش هفتگی فروشی کمتر از صد میلیون تومان در هفته را تجربه کردند.

فیلم سینمایی «هزارپا» این هفته توانست با فروش ۲ میلیارد و ۴۹۲ میلیون تومان، از مرز ۳۰ میلیارد تومان عبور کرده و به اولین فیلم ۳۰ میلیاردی تاریخ سینمای ایران تبدیل شود.

  • بیشترین افزایش فروش نسبت به هفته گذشته: «تنگه ابوقریب» با افزایش فروش ۹ میلیون تومان
  • بیشترین کاهش فروش نسبت به هفته گذشته: «هزارپا» با کاهش فروش ۳۵۳ میلیون تومان

۱۰ فیلم پرفروش هفته بیست و سوم سینمایی سال ۱۳۹۷، ۴۹۶ میلیون تومان نسبت به هفته بیست و دوم فروش کمتری داشتند و در ۷۲۱ سالن سینما در مجموع ۴ میلیارد و ۳۸۶ میلیون تومان فروختند.

فروش سینمای ایران ۳۱ مرداد ۶ شهریور ۹۷

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.