کد مطلب: ۳۰۴۷۹۰

هزینه تعمیرات قطارهای مسافری رشد چشمگیری کرد

هزینه تعمیرات قطارهای مسافری رشد چشمگیری کرد

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا گفت: با افزایش قیمت مواد مصرفی و قطعات واگن‌های مسافری که متاثر از افزایش قیمت فولاد و محصولات پتروشیمی است، هزینه تعمیرات قطارها افزایش چشمگیری یافته است.

محمد رجبی افزود: با افزایش تعرفه‌های خرید و تعمیر واگن‌ها ، هزینه تامین قطعات از سه‌ میلیارد تومان به هفت‌ میلیارد تومان خواهد رسید که دلیل عمده آن تخصیص نیافتن ارز با تعرفه مناسب همانند گذشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رجبی گفت: هزینه بازسازی واگن‌ها به بیش از یک میلیارد تومان بالغ می‌شود که با تخصیص ارز مناسب می توان آن را به 800 میلیون تومان کاهش داد.

مدیرعامل رجا تاکید کرد: شرکت‌های ریلی همین حالا هم برای تامین همین ارقام برای تعمیر و نگهداری واگن‌ها مشکلات فراوانی دارند.

وی افزود: تامین این میزان از هزینه‌ از توان شرکت‌ها خارج بوده و در این صورت شرکت‌ها نمی‌توانند با انجام تعمیرات اساسی واگن‌ها، آنها را برای سیر آماده کنند.

رجبی ادامه داد: از دولت می‌خواهیم با تخصیص ارز و منابع ویژه با سود کم بهره به شرکت‌ها کمک کند تا با ارز 4200 تومانی، چرخ، سیستم ترمز، باتری و سایر اقلام قطارها را از خارج کشور وارد کنند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا خاطرنشان کرد: اگر این امر ممکن نشود، به دلیل عدم وجود صرفه اقتصادی، ظرفیت صندلی‌ها را از دست می‌دهیم.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.