کد مطلب: ۸۰۴۳۴۱

هشدار مدیریت بحران به شهروندان تهرانی

هشدار مدیریت بحران به شهروندان تهرانی

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال وقوع رعد برق و وزش باد شدید در این استان هشدار داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هواشناسی استان تهران هشدار صادر کرد. طوفان و وزش باد شدید در استان تهران از ساعاتی دیگر آغاز می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح زرد برای طوفان، وزش باد شدید همراه با کاهش کیفیت هوا، برای تهران و سایر شهرها صادر شده است.

کبری رفیعی، کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح زرد برای وزش باد نسبتا شدید و در نواحی مستعد گردوخاک همراه با کاهش کیفیت هوا برای امروز تا روز جمعه صادر شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی، این شرایط در استان های همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، لرستان، جنوب خوزستان، بوشهر و هرمزگان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شرق خراسان جنوبی دیده شده است.

او ادامه داد: امروز در تهران به ویژه نواحی جنوبی شاهد وزش باد شدید همراه با کاهش کیفیت هوا خواهیم بود که در همین رابطه هواشناسی استان تهران هشدار صادر کرده است.

رفیعی گفت: در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال، از مخاطرات این پدیده جوی خواهد بود.

حامد یزدی مهر با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی در خصوص احتمال فعالیت دو سامانه طی امروز و فردا در کشور، گفت: در حال حاضر هشدار زرد سازمان هواشناسی در مورد احتمال وزش شدید باد و وقوع رعد و برق در نقاط مختلفی از تهران صادر شده و در همین راستا نیز هشدارهای لازم به دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران در آماده باش کامل قرار دارد، گفت:‌طبق پیش بینی سازمان هواشناسی برابر سامانه اول احتمال وقوع رگبار و رعد و برق طی امروز یکشنبه دهم اردیبهشت در استان تهران وجود دارد. در همین راستا به تمام مردم ساکن در نیمه شمالی و ارتفاعات در خصوص وقوع این سامانه هشدار می‌دهیم تا تمهیدات لازم را اتخاذ کنند. همچنین عدم صعود به ارتفاعات توسط کوهنوردان حرفه‌ای و آماتور امر مهمی است که باید مورد تاکید قرار بگیرد.

یزدی مهر با اشاره به فعالیت سامانه دوم نیز گفت:‌ سامانه دوم مورد انتظار برای روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه است. این سامانه همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک و احتمال وقوع تندبادهای لحظه‌ای خواهد بود و فعالیت این سامانه تا روز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ادامه می‌یابد که توصیه اکید مدیریت بحران به مردم استان به خصوص نواحی مرکز و نیمه جنوبی این است که از قرار گرفتن در زیر تابلوهای تبلیغاتی و پارک خودرو کنار درختان و ساختمان های نیمه کاره خودداری کنند.

منبع:‌ ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.