کد مطلب: ۲۶۰۰۷۲

هشدار پاپ به غول‌های نفتی نسبت به یک خطر جهانی

هشدار پاپ به غول‌های نفتی نسبت به یک خطر جهانی

پاپ فرانسیس در دیدار با مدیران صنعت انرژی هشدار داد تغییرات جوی ممکن است بشریت را در معرض نابودی قرار دهد و از آنها خواست کمک کنند جهان به سوخت‌های پاک روی بیاورد تا از فاجعه اجتناب شود.

پاپ فرانسیس در پایان یک کنفرانس دو روزه در واتیکان به مدیران شرکت‌های نفتی گفت: تمدن نیازمند انرژی است، اما استفاده از انرژی نباید تمدن را نابود کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی گفت: دنیا به ترکیب انرژی‌ای نیاز دارد که با آلودگی هوا مقابله کرده، فقر را ریشه‌کن کند و عدالت اجتماعی را گسترش دهد.

این کنفرانس که پشت درهای بسته در آکادمی علوم پونتیفیکال برگزار شد، مدیران نفتی، سرمایه‌گذاران و کارشناسان واتیکان را گردهم آورد که مانند پاپ بر این نظریه علمی باور دارند که تغییرات جوی نتیجه فعالیت انسانی است.

پاپ به شرکت‌کنندگان در این کنفرانس گفت: ما می‌دانیم که چالش‌های پیش‌روی ما به یکدیگر مرتبط هستند. اگر بخواهیم فقر و گرسنگی را ریشه‌کن کنیم بیش از یک میلیارد نفری که امروزه بدون برق هستند باید به آن دسترسی داشته باشند. اما تمایل ما برای تضمین دسترسی همه به انرژی نباید نتایج نامطلوبی را به بار بیاورد.

هدف جوی

صنعت نفت و گاز از سوی سرمایه‌گذاران و فعالان برای ایفا کردن نقش بزرگتر در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به منظور تامین اهدافی که در توافق جوی سال ۲۰۱۵ پاریس تعیین شد، تحت فشارهای رو به رشدی قرار گرفته است.

شرکت‌ها روی تقاضای فزاینده برای گاز که به نسبت آلایندگی کمتری دارد و همچنین تقاضا برای نیروی تجدیدپذیر مانند بادی و خورشیدی به منظور تامین اهداف جهانی برای کاهش آلایندگی‌های انرژی به صفر تا پایان قرن جاری حساب باز کرده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، در میان ۵۰ شرکت‌کننده این کنفرانس دارن وودز، مدیرعامل شرکت اکسون موبیل، کلودیو دسکالزی، مدیر شرکت انی ایتالیا، باب دادلی مدیر شرکت BP، الدار سالتره، مدیرعامل شرکت اکوئینور نروژ، ویکی هولاب از شرکت اکسیدانتال پترولیوم و سرمایه‌گذارانی شامل لری فینک از شرکت بلک راک حضور داشتند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.