کد مطلب: ۲۹۹۲۶۲

همکاری بلاروس و کره جنوبی برای توسعه دولت الکترونیک

همکاری بلاروس و کره جنوبی برای توسعه دولت الکترونیک

کشور بلاروس قصد دارد با همکاری کره جنوبی به توسعه زیرساخت‌های لازم برای انجام پروژه دولت الکترونیکی بپردازد.

دولت الکترونیکی درواقع شامل اطلاعات دیجیتال و سرویس‌‌های اقتصادی به هنگامی است که در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد. به بیانی دیگر، دولت الکترونیکی ترکیبی از فناوری اطلاعات و شبکه اطلاع‌رسانی تار عنکبوتی به‌منظور ارائه خدمات محسوب می‌شود. این سرویس در بسیاری از کشورهای جهان هنوز در مراحل ابتدایی خود بوده و قرار است به طور کامل تا حد ممکن ارجاع به ادارات و حضور در این اماکن را محدود کند.

به گزارش تجارت‌نیوز،با توجه به آنکه بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته در جهان سال‌هاست که از خدمات و مزایای فراوان دولت الکترونیکی ( e-government) بهره می‌برند، حالا برخی دیگر از کشورهای درحال توسعه و جهان سومی درصدد برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای اجرای کامل پروژه دولت الکترونیکی درآمده اند.

تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی است که بلاروس نیز تصمیم گرفته است با همکاری کره جنوبی به‌عنوان یکی از پیشگامان فناوری و تکنولوژی به توسعه و راه‌اندازی دولت الکترونیکی بپردازد.

این همکاری که در حاشیه دیدار مشترک وزرای خارجه این دو کشور در تاریخ ۴ سپتامبر به توافق آن‌ها رسید، برروی تلاش و همکاری‌های دوجانبه کشور اروپایی بلاروس و کره جنوبی در آسیا تاکید خواهد داشت. بعد از این دیدار، مقامات مربوطه پروتکلی را به امضا رسانیدند که در آن توافق بر سر اجرای این پروژه‌ها ذکر و تشریح شده است.

دولت الکترونیکی که چند سالی است روی زبان‌ها افتاده است، درواقع به کاهش حجم دستگاه عریض و طویل بوروکراسی اشاره دارد. امری که اگر محقق شود حتی برروی ترافیک خیابان‌ها و کاهش آلودگی نیز تاثیر می‌گذارد. چرا که مراجعه حضوری به ادارات و بعضا کاغذبازی‌های طولانی را غیرضروری می‌کند. اصطلاح دولت الکترونیکی و همچنین هم‌معناهای آن در اواخر دهه ۱۹۹۰ پدیدار شدند. اما تاریخچه استفاده از ICT در سازمان‌های دولتی را می‌توان تا اوایل تاریخ پیدایش رایانه دنبال کرد.

منبع:وب سایت بلاروس نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.