کد مطلب: ۷۳۰۱۰۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

همکاری چین با کره شمالی برای ایجاد صلح!

همکاری چین با کره شمالی برای ایجاد صلح!

شی‌جین‌پینگ، رهبر چین، در خصوص همکاری با کره شمالی برای ایجاد صلح و رفاه در سطح جهان خبر می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شی‌جین‌پینگ، رئیس جمهور چین به کیم‌جونگ‌اون، رهبر کره شمالی گفته است که پکن مایل است برای صلح و ثبات جهانی با پیونگ یانگ همکاری کند.

این گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) در روز شنبه چند روز پس از آن منتشر شد که کره شمالی یک موشک بالستیک قاره‌پیما را در یکی از قدرتمندترین آزمایش‌های خود شلیک کرد و اعلام کرد که تهدیدات هسته‌ای ایالات متحده را با سلاح‌های هسته‌ای خود پاسخ خواهد داد.

کره شمالی در هفته‌های اخیر پرتاب‌های موشکی بی‌سابقه‌ای را انجام داده است. نگرانی‌ها در خصوص راه‌اندازی هفتمین آزمایش هسته‌ای این کشور مجدداً افزایش یافته است. این آزمایش، اولین آزمایش هسته‌ای کره شمالی از سال 2017 خواهد بود.

به نقل از الجزیره ، شی‌جین‌پینگ در پیام خود به کیم‌جونگ‌اون گفت که پکن آماده همکاری با کره شمالی برای ایجاد صلح، ثبات، توسعه و رفاه منطقه و جهان است.

KCNA به نقل از پیامی که به گفته خود در پاسخ به تبریک کیم پس از اجلاس حزب کمونیست چین در ماه گذشته و آغاز دوره سوم رهبری شی دریافت کرده، می‌نویسد: شی گفت که مایل به همکاری با پیونگ یانگ است زیرا تغییرات در جهان، زمان‌ها و تاریخ به شکل بی سابقه‌ای در حال وقوع است.

چند روز قبل از پرتاب موشک کره شمالی، شی در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در بالی با جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، ابراز اطمینان کرد که پکن نمی خواهد شاهد تشدید تنش بیشتر از سوی پیونگ یانگ باشد.
واشنگتن گفته است که از چین، مهم‌ترین متحد و حامی اقتصادی پیونگ یانگ می‌خواهد که از نفوذ خود برای کمک به مهار کره شمالی استفاده کند.

به نظر می‌رسد پرتاب روز 18 نوامبر جدیدترین موشک بالستیک قاره‌پیما پیونگ یانگ با امکان برد کافی برای اصابت به خاک آمریکا باشد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد جلسه‌ای علنی در خصوص این پرتاب تشکیل داد که در آن 14 کشور از جمله ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و هند به شدت اقدامات پیونگ یانگ را محکوم کردند. اما یک دیپلمات غربی به خبرگزاری فرانسه گفت که چین و روسیه ترجیح داده‌اند نامشان در بیانیه روز دوشنبه قرار نگیرد.

در اوایل ماه جاری، ایالات متحده پکن و مسکو را به محافظت از پیونگ یانگ در برابر مجازات بیشتر متهم کرده بود. در ماه مه، چین و روسیه تلاش‌های آمریکا برای تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی را در پاسخ به پرتاب‌های قبلی این کشور وتو کردند.

پیونگ یانگ در حال حاضر به دلیل برنامه های هسته ای و موشک های بالستیک خود تحت مجموعه تحریم‌های بین‌المللی متعدد قرار دارد و چین بیش از 90 درصد تجارت دوجانبه این کشور فقیر را به خود اختصاص داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.