کد مطلب: ۲۷۳۷۴۷

هند نسبت به کاهش قیمت نفت یا افت تقاضا به اوپک هشدار داد

هند نسبت به کاهش قیمت نفت یا افت تقاضا به اوپک هشدار داد

هند به اوپک هشدار داد تا نسبت به کاهش قیمت های نفت اقدام کند، در غیر این صورت میزان تقاضای خرید از این سازمان را کاهش خواهد داد.

پایگاه خبری بلومبرگ نوشت؛ این اظهارات «سانجیو سینگ» رئیس شرکت نفت هند ، بزرگ‌ترین پالایشگاه این کشور است و افزود، چنانچه قیمت‌های نفت همچنان با شتابی که یک ماه و نیم پیش ثبت شد، بالا روند، خریداران نفت در این کشور واقع در جنوب آسیا ممکن است به راه حل‌های جایگزین روی آورند و با استفاده از وسایط نقلیه برقی و گازی که به لحاظ هزینه ارزانترند تا سال 2025 یک میلیون بشکه در روز مصرف نفت را کاهش دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سینگ تاکید کرد: تقاضا نمی‌تواند نسبت به قیمت بی اعتنا باشد، به ویژه این مهم در هند از حساسیت لازم برخوردار است.

وی اضافه کرد: ممکن است در کوتاه مدت تقاضا مستقل از قیمت عمل کند و به آن حساس نباشد، اما در بلند مدت به طور قطع چنین نخواهد بود.

نگرانی از کاهش عرضه نفت در جهان پس از افت تولید نفت لیبی، ونزوئلا و کانادا، منجر به افزایش تقریباً پنج درصدی قیمت‌های نفت از آوریل (فروردین-اردیبهشت) گذشته شده است.

در حالی که اوپک و متحدان غیراوپک این سازمان با افزایش تولید نفت موافقت کرده‌اند، نگرانی از اینکه این افزایش تولید ممکن است برای تقاضای در حال افزایش جهان کافی نباشد، همچنان باقی است و این همان چیزی است که دونالد ترامپ (کسی که تحریم نفت ایران را نیز به بازارها تحمیل کرده است) را واداشت تا در صفحه توییتر خود از اوپک (به خاطر آنچه که وی بالا نگه داشتن مصنوعی قیمت عنوان کرد) انتقاد کند.

قیمت نفت برنت دریای شمال که دو سوم نفت‌های جهان بر پایه آن قیمت گذاری می‌شوند در پایان معاملات دیروز (سه شنبه) با 1.04 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به 78 دلار و 88 سنت در هر بشکه رسید.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.