کد مطلب: ۱۷۲۷۲۴

معاون وزیر صنعت:

هیچ تغییری در قرارداد رنو ایجاد نشده است

هیچ تغییری در قرارداد رنو ایجاد نشده است

معاون وزیر صنعت با تاکید بر اینکه هیچ تغییری در قرارداد ایران با توتال فرانسه به وجود نیامده، تاکید کرد: تضامین لازم از خودروسازان خارجی گرفته شده و ابهامی در قرارداد رنو وجود ندارد.

منصور معظمی در حاشیه مراسم آغاز به کار نمایشگاه خودرو در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه هیچ تغییری در قرارداد رنو فرانسه با ایران به وجود نیامده، گفت: تضامین لازم از خودروسازان خارجی برای همکاری دوجانبه با ایران اخذ شده و جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اظهارات مدیرعامل رنو فرانسه شایعه خلل در همکاری خودروسازان فرانسوی با ایران را قوت بخشیده است، افزود: قراردادهای منعقدشده با خودروسازان فرانسوی طبق روال در حال انجام است و هیچگونه خللی در اجرای آن به وجود نیامده است.

وی تصریح کرد: قرارداد رنو هیچگونه ابهامی ندارد و بدون مشکل در حال اجرا است و من دلیل این را نمی‌فهمم که می‌گویند قرارداد رنو با ابهام مواجه است.

به گفته معظمی تمام تضامین لازم از خودروسازان خارجی برای همکاری با ایران مطابق با قراردادهای منعقدشده اخذ شده است.

معظمی با بیان اینکه صنعت خودرو یک صنعت استراتژیک است که در زندگی روزمره تمامی مردم نقش‌آفرین شده، خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمارها ۱۹ میلیون دستگاه خودرو در کشور وجود دارد و در حال تردد هستند و تقریبا هر خانواده به طور متوسط یک خودرو در اختیار دارد که از برخی جنبه‌ها مثبت و از ابعاد دیگر منفی است.

وی گفت: بالا بودن تعداد خودروها خوب است، ولی به لحاظ مسائل شهری علامت خوبی نیست و باید تلاش کرد حمل‌ونقل عمومی را گسترش دهیم چرا که مردم اکنون برای سفرهای درون‌شهری خود از خودروهای شهری استفاده می‌کنند.

مدیرعامل ایدرو خاطرنشان کرد: اکثریت خودروها تک‌سرنشین بوده و این علامت مناسبی نیست، این در شرایطی است که از منظر تولید امسال نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش حضور شرکت‌های داخلی و خارجی را در نمایشگاه خودرو شاهد هستیم که آخرین نوآوری‌های خود را عرضه می‌کنند.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: وزارت صنعت بر روی موضوع کیفیت تاکید بالایی دارد و به شدت حساس است و در این رابطه سختگیری‌های لازم را صورت می‌دهد.

وی گفت: در جلساتی که وزیر صنعت با خودروسازان دارد، تاکید بسیاری بر روی کیفیت داشته و روند تولید خودرو باید بر اساس افزایش کیفیت پیش رود.

معظمی با بیان اینکه دو نوع شرکت خارجی در همکاری مستقیم با ایرانی‌ها هستند که برخی از آنها مستقیم خودرو به ایران صادر کرده و برخی از آنها با بقیه شراکت می‌کنند که البته افرادی که ترجیح می‌دهند به صورت صادرات به بازار ایران ورود پیدا کنند، باید حتما نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش داشته باشند اما برخی دیگر که با خودروسازان ایران شریک شده‌اند، باید در ایران سرمایه‌گذاری داشته و ۳۰ درصد تولیدات خود را نیز صادر کنند.

معاون وزیر صنعت گفت: برای اینکه محصولات ایران، صادراتی بوده و در بازارهای جهانی حضور داشته باشد، باید رقابت را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: این جزئی از سیاست‌های وزارت صنعت است که تولیدات صرفا به بازار داخلی محدود نشده و ۳۰ درصد آن به بازارهای خارجی صادر شود.

معاون وزیر صنعت در خصوص مشارکت قطعه‌سازان در قراردادهای خارجی نیز افزود: قطعه‌سازان باید فعالیت خود را توسعه و ارتقا دهند. این در شرایطی است که متاسفانه سرمایه‌گذاری در قطعه‌سازی‌ها طی سال‌های اخیر بسیار کم شده و اکنون باید به لحاط تنوع محصولات و نیروی انسانی ظرفیت‌هایی را ارتقا داد اما تاکید شده که حتما باید ۶۰ قطعه‌ساز ایرانی برای ارتقای محصولات خود گام بردارند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.