کد مطلب: ۱۸۳۸۰۹

معاون جهادکشاورزی یزد:

هیچ محدودیتی برای صدور مجوز پرورش شتر نداریم

هیچ محدودیتی برای صدور مجوز پرورش شتر نداریم

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان یزد از تلاش برای توسعه همه‌جانبه پرورش شتر در این استان خبر داد و تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای صدور مجوز پرورش شتر در استان نداریم.

«نادر سلیم» گفت: پرورش شتر در استان بیشتر به صورت مرتعی و سنتی است که البته از ضعف‌های این بخش نیز محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: در راستای ترویج پرورش صنعتی و پرواری شتر بیش از 20 مورد مجوز صادر شده و در این باره نیز هیچ محدودیتی برای صدور مجوز نداریم.

معاون جهادکشاورزی یزد ادامه داد: از وجود 150 هزار نفر شتر در کشور خبر داد و گفت: استان یزد با داشتن 16 هزار نفر شتر توانسته جایگاه بسیار خوبی را در صنعت پرورش شتر به خود اختصاص دهد.

معاون جهادکشاورزی با اشاره به مقاومت بالای شتر نسبت به سایر دام‌ها در مقابل بیماری‌ها و سازگاری آن با اقلیم گرم و خشک استان، تصریح کرد: تمام شهرستان‌های یزد مستعد پرورش شتر هستند ولی در این میان شهرستان‌های اردکان، بافق و بهاباد به ترتیب رتبه اول تا سوم پرورش شتر را در استان دارند.

سلیم همچنین به استقبال خوب مردم استان از خرید گوشت شتر اشاره و تصریح کرد: سالانه بیش از 450 تن گوشت شتر در استان یزد تولید و توزیع می‌شود و به دلیل ذائقه مردم به گوشت گرم مزاج، در بازار استقبال خوبی از آن می‌شود.

وی در مورد اهمیت توسعه پرورش شتر در استان نیز بیان کرد: با توجه به هزینه‌ها و درآمد حاصل از پرورش شتر و توجیه اقتصادی آن، این صنعت قابلیت گسترش و اشتغالزایی برای افراد زیادی را در استان خواهد داشت.

سلیم در پایان در مورد برنامه‌های جهادکشاورزی استان برای توسعه این بخش نیز گفت: پرورش شتر به صورت مرتعی و صنعتی و توسعه همه جانبه آن در استان جز برنامه‌های بلند مدت بخش توسعه کشاورزی و اقتصاد مقاومتی استان است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.