کد مطلب: ۲۶۲۳۴۳

واردات ۱۵ میلیون دلاری دارو از آمریکا

واردات 15 میلیون دلاری دارو از آمریکا

ایران طی سال گذشته بیش از 15 میلیون دلار انواع دارو با عناوینی مانند داروهای دارای هورمون، مكمل‌های دارويی برای خرده‌فروشی كه توليد داخلی مشابه ندارند و انواع ضدعفونی‌كننده‌های دارای گريد دارويی به صورت محصول آماده از آمریکا وارد کرده است.

میلاد مرادی: ارتباط ایران و آمریکا سال‌هاست که در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود این، شاید بررسی میزان تجارت بین این دو کشور قابل تامل باشد. خصوصا آنکه بعد از برجام تجارت ایران با کشورهای غربی تا حدودی روندی جهشی به خود گرفت.

براساس آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال 1396، ایران به کشور آمریکا بیش از 132 میلیون دلار کالا صادر کرده است. حجم قابل توجهی از این کالاها از طریق گمرک غرب تهران به آمریکا صادر شده است. به نحوی که بیش از 97 میلیون دلار از ارزش دلاری این کالاها از طریق گمرک غرب تهران صادر شده است. گمرک‌های فرودگاه امام خمینی (ره)، مشهد، منطقه ویژه اقتصادی شیراز در رده‌های بعدی قرار دارند.

بررسی آمارهای گمرک ایران نشان می‌دهد که محصولاتی مانند انواع کف‌پوش‌ها از جمله محصولاتی صادراتی مهم ایران به آمریکا بوده است. به نحوی که آمارهای گمرک نشان می‌دهد محصولی به نام «سایر کف‌پوش‌ها به جز گبه از پشم یا از موی نرم (کرک) حیوان» در صدر محصولات صادراتی قرار گرفته است.

از جمله محصولات صادراتی دیگر به آمریکا می‌توان به فرش، گلیم، گبه، میوه‌های خشک‌شده و سبزیجات اشاره کرد.

واردات از آمریکا

با این حال، آمارهای واردات از آمریکا نشان می‌دهد که در سال 1396، آمریکا بیش از 169 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده که نشان‌دهنده تراز تجاری منفی ایران در این زمینه است.

نکته قابل تامل در تجارت ایران با آمریکا در این برهه زمانی آن است که از جمله اقلام مهم صادراتی آمریکا به کشور ما دارو است. به نحوی که براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال 1396، یکی از مهم‌ترین اقلام صادراتی ایالات متحده به ایران محصولی با نام «سایر داروهایی که تولید داخل ندارند» است.

در مجموع ایران طی سال گذشته بیش از 15 میلیون دلار انواع دارو با عناوینی مانند داروهای دارای هورمون، مكمل‌های دارويی برای خرده‌فروشی كه توليد داخلی مشابه ندارند و انواع ضدعفونی‌كننده‌های دارای گريد دارويی به صورت محصول آماده از آمریکا وارد کرده است.

مکمل‌های غذایی، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، محصولات مربوط دامپزشک و خمیر چوب شیمیایی از جمله اقلام مهم صادراتی آمریکا به ایران بوده است.

براساس آمار، کالاهای آمریکایی بیشتر از طریق گمرک‌های فرودگاه امام خمینی (ره)، شهید رجایی و معاونت واردات و ترانزیت تهران وارد شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.