کد مطلب: ۶۸۰۲۴۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واردات گوشت از پاکستان واقعیت دارد؟/ دام روی دست دامداران ماند

واردات گوشت از پاکستان واقعیت دارد؟/ دام روی دست دامداران ماند

در حالی اتحادیه دام سبک از واردات گوشت و دام از پاکستان خبر می‌دهد که بنا بر گفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، دام روی دست دامداران و گوشت در مغازه‌ها مانده و خریداری ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس اتحادیه دام سبک از واردات گوشت و دام از پاکستان به ایران خبر داد و گفت: به‌یرغم اینکه واردات دام از این کشور سال‌هاست به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی، ممنوع شد، اما جای تعجب دارد که امسال برای واردات دام از پاکستان مجوز دادند.

افشین مدرس‌دادرس در گفتگو با ایلنا اعلام کرد که واردات گوشت و دام از پاکستان از سوی یکی از مدیران سازمان دامپزشکی کشور تأیید شد. این در حالی است که مدیرکل تأمین دام و فرآورده‌های دامی شرکت پشتیبانی امور دام این خبر را تکذیب کرد. او گفت: اولویت شرکت خرید محصولات داخلی است. تا زمانی که تولید داخلی کفاف ذخایر استراتژیک را بدهد و آسیبی به تأمین مصرف‌کنندگان داخل وارد نشود سازمان یک کیلو گوشت از خارج وارد نمی‌کند.

محمد جعفری عنوان کرد: زمانی‌که این سازمان اقدام به واردات گوشت قرمز سبک کرد به اذعان تولیدکنندگان قیمت گوشت بالا و بازار با کمبود کالا مواجه بود. از این‌رو اقدام به واردات کردیم.

به‌رغم این تکذیب، مدرس‌دادرس همچنان به موضوع واردات گوشت و دام از پاکستان به ایران پافشاری می‌کند. او تاکید دارد که اتحادیه دام سبک می‌تواند با دلیل و مدارک ورود دام زنده و گوشت از پاکستان را تأیید کند.

واردات گوشت و دام کذب است

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی هم در گفتگو با تجارت‌نیوز واردات گوشت و دام از پاکستان به ایران را تکذیب کرد و گفت: در حال حاضر ما در کشور با مازاد دام مواجهیم. از همین رو دلیلی برای واردات وجود ندارد.

علی‌اصغر ملکی تأکید کرد: واردات گوشت از پاکستان در حالی که دام روی دست دامداران مانده، نمی‌تواند واقعیت داشته باشد.

افزایش قیمت گوشت کذب محض است

ملکی همچنین افزایش قیمت گوشت را کذب محض دانست و افزود: در حال حاضر گوشت در بازار تقاضایی ندارد. حتی برخی از فروشندگان با قیمت پایین‌تر گوشت را می‌فروشند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار به حدی بی‌رمق شده که گوشت داخل مغازه‌ها خریدار ندارد.

مطلب گوشت تا پایان سال گران نمی‌شود را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعا درسته دامداران ورشکسته شدند و خیلی ها از شغل بیکارشدند وگناهش گردن مسولین است، همه چیز رو ده برابر کردند حتی مخارج دامداری …. اما دام به قیمت حبوبات ومیوه مانده …..

  • ناشناس

    به خدا تمام دامدارها برشکست شدن دیگه توان ادامه دادن روندارن من خودم دامدارم ازدهن اینو او نمیگم

  • ناشناس

    مردم قدرت خرید ندارند متوجه‌ میشی!!!!!

  • ناشناس

    گران است قدرت خرید را مردم ندارند خودمن با چهار سر عائله ماهی شاید یک کیلو بتونم بخرم

  • ناشناس

    اینکه دام پاکستان غیر بهداشتیه حرف غیر منطقی و دروغی بیش نیست،،دلالان قصد دارن به هرنحو و ترفندی که شده جلوی ورود گوشت را بگیرند مبادا گوشت به قیمت کمتر دست ملت برسد…مردم توانایی خرید گوشت جه قرمز چه سفید را ندارند…

  • ولی نوری

    من پرورش دهنده دام سبک هستم یعنی گوسفند نر هر کیلو برام ۱۴۰ آب می خوره بیرون هم ۶۵ میخرن
    این یعنی اون کسی که سیاست گذاری میکنی زندگی من رو هوا است
    زباله گردی
    گدایی
    دزدی
    از شغلهای آینده من است با این وضعیت

  • ناشناس

    خائنین جهاد کمر دامدار را شکستند. دولت باید از منابع ارز ۴۲۰۰ برای خرید گوشت کالا برگ بدهد.میش داشتم از عید تا حالا دو میلیون خورده چاق شده دادمشون دونه ای ۱۸۰۰ اون میش اولیه کجا رفت

  • ناشناس

    من نمیدانم شما خوابید خودم دیروز گوشت خریدم از روز قبل ۴۰ تومان گرانتر

  • ناشناس

    اخه چرا ندانسته حرف میزنید گران است بله گران است ولی خبر داری واسه دامدار چند تموم میشه چرا همه چیز گرون شده صدایی از شما در نمیاد حالا دامدار دا ه ضرر میده باید قیمت گوسفند بره بالا همه دارن نظر میدن که گران است

  • ناشناس

    نمی دونم این اقای ملکی جهادی هست داره میگه قیمت گوشت افزایش نداشته راست میگه چون به دلیل گیاهخواری اصلا گوشت نخریده که بدونه بالاست قیمت یا پایین وعلت اینکه گوشت رو دست قصاب مونده رو وفور گوشت در خانوارها می بینه نمی دونه ۳۰۰۰ دام مولد بعلت نبود نهاده کشتار شده