کد مطلب: ۵۸۲۷۸۰

بیش از ۷۱ میلیون دوز واکسن وارد شد / واردات اولین محموله واکسن برای ۳ تا ۱۷ ساله‌ها

بیش از ۷۱ میلیون دوز واکسن وارد شد / واردات اولین محموله واکسن برای ۳ تا ۱۷ ساله‌ها

معاون فنی گمرک با اعلام واردات شش میلیون دوز واکسن در امروز گفت: تعداد واکسن‌های وارد شده به کشور به ۷۱ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۶۰۶ دوز رسید. همچنین براساس اعلام هلال احمر،

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما اظهار کرد: ساعتی پیش ۶ میلیون دوز واکسن سینوفارم از طریق گمرک امام خمینی وارد کشور شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب تعداد واکسن‌های وارد شده به کشور به ۷۱ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۶۰۶ دُز رسید.

ارونقی گفت: این پنجاه و هفتمین محموله واکسنی وارد شده به کشور است.

اولین محموله واکسن تک دوز برای ۳ تا ۱۷ ساله‌ها وارد کشور شد

محمد حسن قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز از شروع واردات محموله‌های ۶ میلیون دوزی واکسن کرونا تهیه شده توسط این جمعیت در فصل پاییز خبر داد و گفت: با ورود اولین محموله ۶ میلیون دوزی به ایران، به طور کلی این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۴۶ میلیون و ۳۹۰ هزار دوز واکسن به کشور وارد کرده است.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اعلام واردات واکسن تک دوز برای سنین ۳ تا ۱۷ سال از امروز گفت: امروز ۶ میلیون دوز واکسن کرونا (تک دُز) از مجموع ۱۲ میلیون دوز توصیه شده برای سنین ۳ تا ۱۷ سال وارد کشور و تحویل وزارت بهداشت شد.

وی با ابراز امیدواری از وفای به عهد کشور چین برای ادامه‌ روند واردات واکسن اظهارکرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده هر هفته و یا هفته‌ای دوبار محموله‌های سنگین‌تری از واکسن کرونا که نوع آن هم سینوفارم است به کشور وارد خواهیم کرد.

براساس اعلام سازمان هلال احمر، قوسیان مقدم با بیان اینکه اکنون بیش از یک میلیون واکسن روزانه‌ در کشور تزریق می‌شود، گفت: بیشترین حجم وارداتی واکسن به کشور از نوع سینوفارم بوده که خوشبختانه با کمترین عوارض بیشترین تاثیرگذاری را داشته است بنابراین بهتر است مردم در انتخاب نوع واکسن وسواس به خرج ندهند و برای واکسیناسیون خود و اطرافیانشان هرچه زودتر اقدام کنند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ابراز امیدواری کرد که با سرعت بالای واردات واکسن و واکسیناسیون در کشور، وعده وزیر بهداشت مبنی بر پایان واکسیناسیون عمومی در دهه مبارک فجر نیز محقق شود.

قوسیان مقدم گفت: از مردم می‌خواهم تا نسبت به تزریق واکسن خاصی تعصب نداشته باشند. اکنون تمام واکسن‌های موجود در کشور تایید وزارت بهداشت را دارند بنابراین لازم است تا همه مردم با واکسیناسیون به موقع باعث قطع زنجیره کرونا شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بسه دیگه.چقدر واکسن وارد میکنید.دیگه کسی واکسن نمیزنه.چین هم هرچی واکسن رو دستش مونده،داره میفروشه به ایران

    • ناشناس

      خب اگه بیارن که میگین چراً؟
      اگه نیارن بازم میگین چرا؟
      عجب ملتی داریم ما