کد مطلب: ۷۳۹۹۸۸

خبر فوری/ واریز سود سهام عدالت یلدا قطعی شد/ هر خانوار چه مبلغی دریافت می‌کند؟

خبر فوری/ واریز سود سهام عدالت یلدا قطعی شد/ هر خانوار چه مبلغی دریافت می‌کند؟

اگرچه دولت اعلام کرده بود سود سهام عدالت سال 1400 را دی ماه واریز می‌کند، اما اکنون اعلام کرده که فردا 30 آذر ماه اولین مرحله سود سهام عدالت واریز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از واریز اولین مرحله سود سهام عدالت از فردا 30 آذر ماه 1401 خبر داد. این خبر در حالی است که پیش از این گفته شده بود که احتمالا سود سهام عدالت دی ماه واریز می‌شود. اما حالا به نظر می‌رسد دولت می‌خواهد سود سهام عدالت یلدا را واریز کند.

آنگونه که رئیس سازمان بورس خبر داده است این سود در دو مرحله واریز می‌شود؛ یک مرحله آن فردا 30 آذرماه و همزمان با شب یلدا واریز می‌شود و بخش دوم این سود تا پایان سال واریز خواهد شد که زمان آن واریزی هنوز مشخص نیست.

مبلغ سود سهام عدالت واریزی چقدر است؟

سوال دیگری که مطرح می‌شود این است که مبلغ سود سهام عدالت شب یلدا چقدر است؟ پیش از این گفته شده بود که سود سهام عدالت دارندگان سهام 532 هزار تومانی یک میلیون تومان است. دارندگان سهام عدالت یک میلیونی هم دو برابر این رقم سود دریافت می‌کنند؛ یعنی رقمی معادل دو میلیون تومان.

اما فردا شب تنها بخشی از این سود به حساب مردم واریز می‌شود.به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار دارندگان سهام عدالت 532 هزار تومانی فردا مبلغ 600 هزار تومان سود دریافت می‌کنند و این رقم برای دارندگان سود سهام عدالت یک میلیونی دو برابر است.یعنی دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی فردا نفری یک میلیون و 128 هزار تومان سود سهام دریافت می‌کنند.

با این حساب یک خانوار چهار نفره در شب یلدا چه میزان سود دریافت می‌کنند؟ اگر سهام عدالت خانوار 532 هزار تومانی باشد، مبلغ سود سهام یک خانوار چهار نفره دو میلیون و 400 هزار تومان است. مبلغ این سود برای یک خانوار چهار نفره که سهام عدالت یک میلیونی دارند، حدود 4 میلیون و 500 هزار تومان می‌شود.

اما در مجموع سود سهام عدالت خانوار چهار نفره چهار میلیون تومان و سود سهام عدالت دارندگان سهام یک میلیونی 8 میلیون تومان می‌شود. اما فردا تنها نیمی از این مبلغ واریز می‌شود.

مشمولان یارانه یلدایی رئیسی

اما یارانه یلدایی رئیسی نصیب چه کسانی می‌شود؟ تاکنون 49 میلیون نفر سهام عدالت دریافت کرده‌اند و کلیه این 49 میلیون نفر فردا شب سود سهام عدالت سال 1400 خود را دریافت می‌کنند. اما 3.5 میلیون نفری که به تازگی قرار است مشمول سهام عدالت شوند، سودی دریافت نمی‌کنند. این گروه شامل برخی از اعضای کمیته امداد و سازمان بهزیستی است که تاکنون مشمول سهام عدالت نشده‌اند اما قرار است به زودی سهام عدالت دریافت کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    رانریختن

  • الله

    چرا بانک تجارت سود سهام ما خیلی کمتر واریز کردن. این کجاش عدالته. وبانک ملی چرا سودسهام همسرم و واریز نکردن بانک ملی به خودت بیا کمی.

  • ناشناس

    این که سود سهام عدالت هست..کجاش به یلدا ربط داره.
    یه پولی بود مال زمان جنگ که به ملت باید میدادن..دولت به حساب برای ملت سهام خرید وبا یک تیر چند نشان زد.
    حالا وصلش کردی به یلدا؟؟؟چه ربطی به یلدا داره عزیز من..چرا شعار الکی میدید…

  • ناشناس

    برای من 600واریزنشده 550واریز شده خبردارم که برای یه عده دیگه هم متفاوت بوده برای دخترم هم هنوز واریز نشده

  • ناشناس

    سود سهام عدالت برای یکسال به اندازه یک کیلو پسته ارزش داشت یعنی حدودا پانصد عدد پسته والسلام

  • امیر

    ما که نداریم چیکار کنیم

    • منصور بورک زای از زاهدان

      باس منصور بورک زای از زاهدان. بنده سجام ثبت کردم برام، سهم واریز نشد هیچ مناسبتی بازاربورس رو ثبت کردم برام، سهم واریز نشده و سال پیش ماه رمضان عیدی رمضان هم واریز نشده ازمسولین میخوام به فکر مامستعضفها باشید تا حق وحقوق خانواده وفرزندا نمی ضایعه نشود.باتشکر…اجرتونباخدا….

  • امیر

    ماکه ندادن چیکار کنیم

  • ناشناس

    کسانیکه بخشی از سهام خودشون رو قبلا آزاد کردن، سود اون بخش از سهام کسر شده.
    برای ما هم همینجور هست

  • ناشناس

    ایرانی هستم چرا به بعضی سهام عدالت پرداخت می‌شود

  • منصور بورک زای از زاهدان

    با.س. بله حقیقت تلخه من ازمجبوریم که دارای ۷فرزند هستم که ۳تاازفرزندام به خاطر بی پولی پوشاک قلم دفتر و کرایه تاکسی نمیتوانند به مدرسه بروند بله عزیزم شما که نشستید پشت میز.چ با کیه کدام مسئولین و مقام بالاتر به دادغریب و بیچاره ها و درددل آنها گوش دادندوعملی کردند کسانی که کوتاهی برای غشرضعیف کوتاه ی دارندخدا بالا سره تا کی زندیه منم باهیچ دارای وتو بااین همه ثروت بایک کفن میدیم اکر خوبی کردی؟ هیچی وگرنه همون کفن برایت پیدا نمیشه اجرتون باخدا…