کد مطلب: ۶۵۳۰۸۸

یارانه جدید به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود یا افراد؟

یارانه جدید به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود یا افراد؟

معاون اول رئیس جمهور گفت: قرار است با اجرای این طرح یارانه و پولی که متعلق به تک تک آحاد جامعه است به خودشان پرداخت شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یارانه جدید به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود یا افراد؟

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، مخبر معاون اول رییس جمهورمردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها را یک الزام و راهبرد اساسی برای اصلاح اقتصاد کشور توصیف کرد و افزود: تمامی وزرا، استانداران، معاونین آنها، مدیران کل و حتی کارشناسان دستگاه های اجرایی همگی در اجرای این امر خطیر باید همراهی داشته باشند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: قرار نیست با اجرای این طرح از جیب ثروتمندان پولی برداشته و به طبقات ضعیف تر پرداخت شود، بلکه قرار است با اجرای این طرح یارانه و پولی که متعلق به تک تک آحاد جامعه است به خودشان پرداخت شود.

معاون اول رییس جمهور الزامات قانونی و ضرورت های اجرای طرح ملی مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها را برای مسئولان، استانداران و جمعی از مدیران ارشد اجرایی سراسر کشور تشریح کرد.

محمد مخبر پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست تشریح ابعاد مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها که با حضور اعضای هیات دولت، استانداران سراسر کشور و اعضای شورای معاونان دستگاه های اجرایی در وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها علاوه بر الزام قانونی، یک الزام عقلی و اقتصادی است، گفت: یکی از شعارهای پیش و پس از انتخابات رییس جمهور مقابله با فقر در کشور بود و امروز شاهد آن هستیم که با برخی گرانی ها و افزایش قیمت کالاها، بیشترین فشار بر طبقات ضعیف جامعه وارد می شود.

معاون اول رییس جمهور افزود: سال گذشته ۱۵.۶ میلیارد دلار ارز ترجیحی یعنی معادل ۳۱۲ هزار میلیارد تومان یارانه از سوی دولت پرداخت شد اما طبقات پردرآمد و ثروتمند جامعه به دلیل مصرف بیشتر، استفاده بیشتری را از این یارانه ها داشته اند و بخش اندکی از این یارانه به دست دهک های پایین و طبقات ضعیف جامعه رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت نمی تواند نسبت به نحوه توزیع فعلی یارانه و برخورداری اندک اقشاری از جامعه بی توجه و بی تفاوت باشد، خاطر نشان کرد: دولت با اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها قصد دارد حق مردم را به خودشان پرداخت کند.

مخبر افزود: قرار نیست با اجرای این طرح از جیب ثروتمندان پولی برداشته و به طبقات ضعیف تر پرداخت شود، بلکه قرار است با اجرای این طرح یارانه و پولی که متعلق به تک تک آحاد جامعه است به خودشان پرداخت شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه ایران کشوری با امکانات فراوان است و سالانه حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه از سوی دولت پرداخت می شود و این درست نیست که با وجود این همه امکانات و با وجود پرداخت یارانه، عده ای ضعیف باشند و در مقابل عده ای روز به روز ثروتمند تر شوند.

وی مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها را یک الزام و راهبرد اساسی برای اصلاح اقتصاد کشور توصیف کرد و افزود: تمامی وزرا، استانداران، معاونین آنها، مدیران کل و حتی کارشناسان دستگاه های اجرایی همگی در اجرای این امر خطیر باید همراهی داشته باشند.

مخبر با بیان اینکه همه باید برای اجرای این طرح شجاعانه به میدان بیاییم، تاکید کرد: باید تلاش کنیم اجرای این طرح با کمترین تبعات و کمترین آسیب ها برای مردم انجام شود و هر چقدر که اقتدار و هماهنگی ما در اجرای این طرح بیشتر باشد، فشار کمتری بر مردم وارد خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور، استانداران سراسر کشور و مدیران اجرایی استان ها را به تلاش مجدانه برای نظارت جدی بر وضعیت بازار فراخواند و گفت: در شرایط فعلی کشور هیچ اولویتی برای استانداران و مدیران اجرایی واجب تر از اجرای مطلوب این طرح و آگاهی بخشی به مردم وجود ندارد و باید بدانیم که اگر بتوانیم این طرح را به خوبی اجرا کنیم، موجب رضایتمندی و نشاط جامعه خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها وظیفه ای برای همه دولت ها بوده است، خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود به این موضوع ورود کرده و برای اجرای آن برنامه ریزی داشت.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه ایران با وجود منابع و دارایی های خدادادی و اقدامات زیربنایی در چهل سال اخیر همچنان از برخی مشکلات اقتصادی رنج می برد، گفت: وجود فقر، فقدان سرمایه گذاری مناسب و عدم رونق تولید در کشور به دلیل مسائل و مشکلات ریشه ای است که ساماندهی و حل این چالش ها نیازمند اصلاحات اقتصادی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با این همه گرانی خداکنه یارانه زیاد شود آقای ریسی ازشما ممنونم

  • علیزاده

    سلام من چند کودک زیر سن قانونی دارم .چگونه ب انها تعلق میگیرد انهاک حساب بانکی ندارن؟

  • ناشناس

    باسلام به همه انایی که یارانه می گیرن می ریزن من یگ خانواده ۵نفره ام کارگر معمولی هنوز برام نریختن

  • ناشناس

    همش دروغ همش دروغ
    خدا به فریادمون برس.خانواده ۴ نفری دارم یارانه ندادن.
    اشتباه من این بوده درس خوندم کادر درمان شدم وهمش سرکار بودم حالا میگن ۸ میلیون میگیری مرفه هستی

  • ناشناس

    مردم رو به اقتصادصدقه ای عادت داده اید شغل ایجاد کنید صدقه برای خودتان

  • ناشناس

    در ضمن اگر رئیس جمهور آقای رئیسی به معاش مردم فقیر توجه کند مطمعن باشد مردم پشت او خواهند بود نه مردم عقلیت ثروتمند هزار چهره مردم فقیر همیشه رو راست هستند خواهش میکنم رئیس جمهور تو خودت را به مردم فقیر کمک کن آنها یک چهره دارند ولی ثروتمندان هزار چهره دارن صداقت نیروی جذب بسیاری دارد ازسوی کائنات یاحق

  • ناشناس

    چرا یارانه قشر پایین را حذف کردید آیا ازکی حقوق فرزندان جز اموال حساب می شود آنها سر زندگی رفته از روی دلسوزی یارانه را جدا نکردند عدالت کجاست من که نمی بینم بای ذنب قتلت

  • ناشناس

    نویسنده محترم تو خودت آخرش فهمیدی چی به چیه ! از این متن بالاخره بحساب کی واریز میشه یارانه مثلا کودک دوساله خودش شماره حساب بده به دولت یا نده