کد مطلب: ۶۱۷۹۷۶

دستور رئیس‌جمهور به بانک‌ها

وام بدون وثیقه تا ۱۰۰ میلیون تومان/ چه کسانی می‌توانند وام بگیرند؟

وام بدون وثیقه تا ۱۰۰ میلیون تومان/ چه کسانی می‌توانند وام بگیرند؟

دولت اعلام کرده که قرار است وام‌های خرد کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بدون وثیقه پرداخت شود، البته آنطور که سخنگوی دولت گفته این طرح شامل همه‌ی متقاضیان وام نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، گرفتن وام بدون وثیقه یکی از خواسته‌های متقاضیان وام است که طی این سال‌ها بانک‌ها زیربار پرداخت این نوع وام نرفته‌اند و موضوع ضامن به سخت‌ترین بخش گرفتن وام تبدیل شده است.

در گذشته بانک‌ها برای پرداخت وام ضامن با جواز کسب، سفته و چک را نیز قبول می‌کردند اما حالا تاکید آنها روی کارمند رسمی با نامه کسر از حقوق است. همین موضوع موجب شده که بسیاری از مردم حتی نتوانند وام با مبلغ پایین بگیرند.

حالا سخنگوی دولت از تسهیل‌گیری از پرداخت وام بدون وثیقه خبر می‌دهد، علی بهادری جهرمی در این خصوص می‌گوید: با دستور رئیس‌جمهور‌ نوع وثیقه‌گذاری وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان تغییر خواهد کرد تا مردم بتوانند تسهیلات خرد را آسان دریافت کنند.( فارس )

چند روز قبل نیز وزیر اقتصاد از روش جدیدی برای پرداخت وام خبر داد. احسان خاندوزی در این خصوص گفت: نظام فعلی پرداخت وام موجب شده که بسیاری از دریافت وام محروم شوند و نارضایتی بسیاری در متقاضیان وام ایجاد کرده است. به همین دلیل هم قرار است اعتبارسنجی جایگزین روش فعلی شود.

در خصوص چیستی اعتبارسنجی مدیر اداره اطلاعات بانک مرکزی می‌گوید: بررسی سابقه پرداخت به‌موقع قبوض جرائم رانندگی و همچنین برق و گاز از دیگر مواردی است که می‌تواند در تعیین امتیاز اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات بانکی مؤثر باشد.

مشمولان وام بدون وثیقه چه کسانی هستند؟

با این که دولت قصد تسهیل‌گری در پرداخت تسهیلات را دارد اما به نظر می‌رسد که شامل همه‌ی متقاضیان نمی‌شود، چرا که سخنگوی دولت کسی که کارمند یا حقوق‌بگیر ثابت دولت است طبیعتا می‌تواند حقوق خود را وثیقه و اعتبار وامش کند.

بنابراین همچنان موضوع نامه کسر از حقوق بر جای خود باقی می‌ماند و فقط گرفتن وام برای کارمندان دولت آسان می‌شود، البته این طرح شامل همه‌ی کارمندان نمی‌شود و فقط کسانی که حقوق‌بگیر ثابت هستند می‌توانند از آن استفاده کنند.

در مجموع به نظر می‌رسد دولت قصد دارد به کارمندان خود که حقوق‌بگیر ثابت هستند، تا ۱۰۰ میلیون تومان وام بدون وثیقه پرداخت کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • آواره تنها

    خجالتم نمیکشن، مملکت رو به گند کشیدین با این گرونی،از صبح تا شب جون میکنیم هیچی به هیچی،به فکر همه ملت باشید نه فقط کارمنداتون.

  • بهرام

    اعتبار سنجی شون:
    ۱- چک برگشتی نداشته باشین
    ۲- پرداخت قبوض اب، برق و گاز با تاخیر نداشته باشین
    ۳- اقساط معوق بانکی نداشته باشین(بدهکار بانکی و بدحساب نباشین)
    ۴- کارمند دولت و حقوق بگیر ثابت باشین
    ۵- … و شرایط چرند دیگه
    مثلا این طرح برای بدبخت بیچاره هاست. اخه چی بگیم به این مسئولین احمق و بی فکر که نمیفهمن شرایط بالا رو فقط بدبخت بیچاره ها دارن. پس این طرح شامل اونا نمیشه…

  • بلوچ

    این که همه جیب کارمند پرمیشه مردم عادی وکارگر چکار کنند برای مردم عادی وکارگر فکری بکنید نه برای کارمند

  • رضا

    خب اگر من حقوق بگیر ثابت دولت بودم که اصلا به وام احتیاج نداشتم،من کارگر هستم،کارگر چطوری وام بگیره؟مشکلات اقشار ضعیف را حل کنید،ازپایین شروع کنید بیایید به بالا نه از بالا به پایین.

  • علی

    اگر وام گرفته باشن و خوش حساب باشن می تونن وام بگیرن ولی کلا اعتبارسنجی رو دادن به بانک ها کلا از زندگی ساقطت میکنن تا بهت وام بدن یعنی حقم دارن مملکت اسلامیه فقط به کمیته امداد و بهزیستی که دهک یک تا سه و زیر ۲ تومن درآمدشونه میرسن

  • ناشناس

    دل خوش به این مقدار نیستیم

  • ناشناس

    ببینید تو این مملکت برای قشر کارگر همه چیز سراب است
    دلتون خوشه
    کدوم وام، کلا هر طرحی که میزارن فقط برای خوداشونه مردم کجا بود
    یه وام بخوای بگیری آخرش میرسی به دو تا ضامن
    خدمت سربازی زمانی فروشی میشه بچه هاشون زمان خدمتشونه
    زمانی کسر از خدمت سربازی میدن که بچه هاشون به سن خدمت باشن
    زمانی وام مسکن رو زیاد میکنن و شرایط 4 درصد میزارن که بازم شامل حال منو تو نمیشه باید حتما بابات کارمند باشه کسر از حقوق داشته باشی یا….
    کلا برای من و تو ی کارگر آرزوی زندگی سراب
    اما خدا رو شکر میکنم برای اینکه زمان مرگ هیچکس با خودش مالی رو نمیتونه ببره و اینه که منو خیلی خوشحال میکنه با آرزوی بهترینه برای افرادی که زندگی براشون سرابه

  • ناشناس

    اگر شخص کارمند وحقوق ثابت دارد نیاز به وام اندازه فرد بیکار نیست چرا دولت اول به فکر رده پایین ملت نیست

  • کارگر

    این چه دولتیه فقط بفکر کارمنداشه پس قشرکارگرچی اوناآدم نیستن اگه وامی هم که بدن باید2یا3تاضامن بیاری که اونم آخرش ازت یچی میخوادبانک هاهم که اسم کارگرمیاداوف شون میاد من بشخصه الان 100ملیون وام میخوام هیچ ضامنی ام ندارم ولی حرفه دارم باید کی روببینم تا100تومن وام بده تابتونم باااین شغلم بجایی برسم

  • کارگر

    این چه دولتیه فقط بفکر کارمنداشه پس قشرکارگرچی اوناآدم نیستن اگه وامی هم که بدن باید2یا3تاضامن بیاری که اونم آخرش ازت یچی میخوادبانک هاهم که اسم کارگرمیاداوف شون میاد من بشخصه الان 100ملیون وام میخوام هیچ ضامنی ام ندارم ولی حرفه دارم باید کی روببینم تا100تومن وام بده تابتونم باااین شغلم بجایی برسم یعنی باید اینقدرکارگری کنم تااین مقدارپول دستم بیاد