کد مطلب: ۴۶۸۶۹۵

جزئیات اعطای وام از طریق سهام عدالت

جزئیات اعطای وام از طریق سهام عدالت

طرح جدید وزارت اقتصاد حاکی از آن است که ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت مشمولانی که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، وثیقه کارت اعتباری خواهد شد. در واقع بانک ها معادل ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت را بابت وام با نرخ سود ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت سه ساله ارائه می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، زمزمه‌های اعطای کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت از مدت‌ها قبل به گوش می‌رسید و چندی پیش حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رییس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد که دارندگان سهام عدالت کارت اعتباری دریافت خواهند کرد و این موضوع به تصویب نهایی رسیده است.

در این راستا، بانک ها معادل ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت را وام با نرخ سود ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت سه ساله پرداخت می‌کنند.

این تسهیلات در قالب کارت اعتباری مرابحه به متقاضیان ارائه خواهد شد. در خصوص کارت اعتباری باید متذکر شد اگر در یک دوره مشخص از ظرفیت کارت اعتباری مذکور استفاده شود، نیازی به پرداخت سود به بانک‌ها نیست در غیر این صورت متقاضیان مشمول سود ۱۸ درصدی خواهند شد.

به نظر می رسد این طرح از بانک ملی آغاز شده و آن‌طور که این بانک اعلام کرده است ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت به افراد وام داده می‌شود و هر روزی که افراد درخواست وام دهند با ارزش همان روز سهام عدالت به متقاضیان این تسهیلات ارائه خواهد شد.

مشمولان و دریافت کنندگان وام سهام عدالت می‌توانند طبق شرایطی بدون پرداخت سود وام را تسویه کنند. اگر دریافت کننده وام بتواند طی ۳۰ روز که وام را دریافت کرده آن را تسویه کند مشمول پرداخت سود نخواهد شد.

به گفته معاون وزیر اقتصاد، با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط درخواست مشتریان بانکی برای دریافت کارت اعتباری کاملا غیرحضوری است و سهامداران عدالت به هیچ وجه نباید به بانک مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اونایی ک روش مستقیم انتخاب کردن سهام دار نیستن؟؟؟
    چرا نباید به اونایی ک‌روش مستقیم انتخاب کردن تعلق نگیره؟؟

    • ناشناس

      سلام بخدا خیلی ظلم هست خیلی ایشالله به تو هم میرسه مریم خانوم

  • مهدی کنزی

    اونایی مستقیم انتخاب کردند نمیتونند

    • ناشناس

      زمان واریزش چقدرطول میکشه نکنه سال دیگه وامو میدن اینم حتما شرایط خاص داره

  • مهدی کنزی

    سلام ببخشید اینایی که مستقیم انتخاب کردند نمیتونند مشمول وام شوند

  • بنی

    سلام ببخشید وام برای روش های مستقیم اصلا تعلق نمی‌گیرد؟
    کاریش نمیشه کرد؟

  • ناشناس

    سلام قسط وام عدالت برا یک ملیونی چقدر است برا پانصد تومانی چقدر است

  • بزی

    خیلی حالی وخوب هست که رایگان میدهند

  • قزوین

    من سرپرست خانم ۳۵ ساله با ی بچه ن وام اجاره بم دادن ن سهامی ن درامدی مستاجر هم هستم تو رو خدا چجوری اینو بدین عید نزدیکه دریغ از هیچ درامدی انصاف نیست ما از این دنیا هیچ حقی نداشته باشیم

  • بدون نام

    سلام من یک زن بی سرپرست هستم وای وام یک میلیونی به من تعلق نگرفت حتی اضافه شدن ۱۰۰۰ تومان میعشتی به من ندادند ولی همسایمان که از پارو پولش بالا میرود به او دادند واقعا این کار صحیح است

  • مریم

    سلام من یک زن بی سرپرست هستم وای وام یک میلیونی به من تعلق نگرفت حتی اضافه شدن ۱۰۰۰ تومان میعشتی به من ندادند ولی همسایمان که از پارو پولش بالا میرود به او دادند واقعا این کار صحیح است

  • ناشناس

    عاللییییی