کد مطلب: ۸۱۳۷۴۶

وام مسکن ملی ۴۰۰ میلیون تومان شد/ چه کسانی مشمول وام هستند؟

وام مسکن ملی ۴۰۰ میلیون تومان شد/ چه کسانی مشمول وام هستند؟

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد از این پس وام ۴۰۰ میلیون تومانی نهضت مسکن ملی با سود ۲ درصد برای دهک‌های یک تا ۴ پرداخت می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آنگونه که هادی عباسی اعلام کرده سقف تسهیلات مسکن افزایش پیدا کرده و به 550 میلیون تومان رسیده است. اما مبلغ این وام برای برخی از دهک‌ها متفاوت است و بین 300 تا 400 میلیون تومان است.

به گفته این مقام مسئول، افرادی که در دهک اول و دوم درآمدی قرار دارند مشمول وام 400 میلیون تومانی مسکن می‌شوند. نرخ سود این وام تنها دو درصد است و مدت زمان پرداخت آن 15 ساله است.

دهک سوم و چهارم درآمدی هم مشمول وام 300 میلیون تومانی می‌شوند. مدت بازپرداخت وام مسکن برای این گروه هم 15 ساله است و افراد تنها باید دو درصد سود برای دریافت این وام پرداخت کنند.

آنگونه که این مقام مسئول خبر داده، دریافت وام 400 و 300 میلیونی با سود دو درصدی تنها شامل دهک‌های اول تا چهارم می‌شود. البته در ادامه تایید شده که این وام فقط برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است.

200 متر زمین برای خانوارهای دارای 3 فرزند

دولت طرح تشویقی دیگری هم برای فرزندآوری دارد و آن واگذاری 200 متر زمین به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر است. خانواده ای که فرزند سوم و بیشتر آنها متولد 24 آبان 1400 به بعد باشند می‌توانند شامل دریافت زمین 200 متری باشند.

هزینه دریافت این زمین برای این افراد، 50 تا 200 میلیون تومان است. این هزینه قرار است به صورت قسطی با دو سال تنفس از خانوارها دریافت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه هزینه آماده‌سازی زمین حدود ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: تاکنون حدود ۸۰ هزار نفر در سامانه وزارت راه و شهرسازی برای دریافت زمین ثبت‌نام کردند، پس از پالایش زمین مورد نظر در شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت به متقاضیان واگذار می‌شود. حدود ۳۰۰۰ نفر زمین تحویل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درمورد بروز مشکل برای برخی خانواده‌ها در شهر قم گفت: با توجه به قانون جوانی جمعیت شهر قم بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد نمی‌توانیم در این شهر به متقاضیان زمین واگذار کنیم. در زمان حاضر در سه شهر اطراف قم از جمله سلفچگان و چند سایت زمین آماده واگذاری به متقاضیان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فرزاد

    سلام ووقت بخیر برای این وام 400ملیونی ادرس سایت چیه که بتونیم ثبت نام کنیم تحت بهزیستی هستیم

  • ستاره

    سلام.من یه خونه خریدم با هزاران هزار قرض
    الان میخوام روند وام بگیرم نمیدم
    خدایا چه کارکنم

  • ستاره

    سلام من یه بنده خدا هستم که بدگیر کردم مستجربودم با ۴تا بچه الان با هزار قرض وبدهکاری یه خونه خریدم
    گفتم سندشا میبرم وام میگیرم بدهکاریما میدم الان میرم بانک ردمیکنن میگن وام نمیدم مگه ما چه گناه کردیم دستمون خالیه
    خدایا به داد دلمون برس
    اقایی رئیسی لطفا به فکرما هم باشید ماهم از خودشمایم

    • فرزانه

      ۴بچه😏😏😒😒

  • زمانی

    سلام وقت بخیر ببخشید من باید به کجا مراجع کنم برای وام مسکن ما در دهک های ۱ تا ۳ هستیم لتفت کمکم کنید

  • ناشناس

    سلام من سه تا بچه دارم بچه آخرم متولد ۱۴۰۰/۱/۱
    هست الآنم صاحبخانه گفته فکر خونه باش
    میگن بچه بیارین الان. که بچه ی من متولد 1400هم هست چون قبل برج8هست زمین رایگان بهمون تعلق نمیگیره همسرمم نزدیک 2ساله بیکاره تو این گرونی و وضعیت اقتصاد باید چیکار کنم
    اتوراخدا کمکم کنین حداقل زمین رایگان بهمون تعلق بگیره ممنونم

    • فرزانه

      شما ک مستاجر بودی باید فقط یک فرزند اختیار میکردی

    • نادر

      الان با همین جمعیت که داریم کلی مشکل اولیه از جمله کمبود آب و برق و بنزین و کار و نان و پوشاک و آموزش و مسکن و بهداشت و دارو و…. داریم حالا فرض کنیم جمعیت افزایش یافت شد 180 میلیون شد آیا افزایش جمعیت به جز بدبختی چیز دیگری خواهد داشت همین مشکلات هزار برابر بیشتر خواهد شد

  • محسن

    سلام عرض ادب به مسئولین می خواستم بپرسم به دهک های ۵و۶و۷و۸و۹ وام تعلق میگیرد یا نه چون من الان ۱۴ ساله مستاجرم با دوتا بچه ونهضت مسکن ملی ثبت نام کردم الان با هزار بدبختی یه وام ۳۰ ملیونی گرفتم تا یه ۴۰ میلیون برای قسط اولی نهضت مسکن ملی ریختم وبرای قسط های بدی موندم از کجا بیارم واریز کنم از مسئولین درخواست میکنم یه فکری برای ما کنن تا بتونیم این قسط هارو واریز کنیم ممنونم.

  • ناشناس

    خب همون اول بگید این وام به کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند تعلق میگره چرا مردم و مسخره میکنید میگید دهک ۱ تا ۴ آخه من دهک سه هستم ولی تحت پوشش هیچ نهادی نیستم

  • حمیدلطفی

    واقعا متاسفم برای دولت تدبیر و امید که بی تدببر وناامیدکننده شده و فقط فقط شرایط خانه دار شدن رو برای افراد تحت پوشش کمیته امدادوبهزیستی فراهم میکنه و دائما مردم رو تشویق به فرزندآوری میکنن. پس تکلیف کسانی که تحت پوشش این کمیته ها نیستن و درآمدآنچنانی ندارن و دوست دارن صاحب خونه بشن و هنوز مستأجرهستن چیه؟
    فقط افراد تحت پوشش کمیته ها باید زندگی کنن.
    ماشین که گرون شده و توان خرید خودرورو از مردم گرفتید پس چطور میشه با یه حقوق و شغل خانه دار شد.؟ خداوندنبخشه کنه کسایی رو که وعده های سرخرمن دروغ به مردم میدن.وای به این همه فریبکاری و کثیفی.

  • ناشناس

    همه چیتون مسخرست یعنی چی فقط به بهزیستی اینا میدید

  • ناشناس

    هیچ اعتباری روی این حرف ها نیست بچه 3 زمین… اونی که زیر نزر کمیته… توی خرج زندگیش مونده پس هرگز به فرزند آوری فکر نمیکنه