کد مطلب: ۵۶۸۸۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خبرنگاران و طلاب زودتر از بیماران نادر واکسینه می‌شوند!

خبرنگاران و طلاب زودتر از بیماران نادر واکسینه می‌شوند!

پنج هزار بیمار نادر هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند اما پنج گروه جدید از سوی وزیر بهداشت برای واکسیناسیون اعلام شده. در کنار آن واکسیناسیون خبرنگاران و طلاب حوزه علمیه نیز شروع شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که پنج هزار بیمار نادر در انتظار تزریق واکسنند، قرار است اساتید و کادر آموزشی مدارس علمیه از ۱۶ تا ۱۹ مرداد واکسن بزنند و زمان تزریق واکسن طلاب محصل هم از ۳۰ مرداد تا ۶ شهریور است.

این خبری است که پناهی، مدیر امداد و سلامت حوزه های علمیه اعلام کرده و گفته اساتید و کادر آموزشی مدارس علمیه در هفته آتی واکسن می‌زنند و طلاب محصل هم اواخر مرداد.

اما چه تعداد طلاب در کشور داریم؟ آمار دقیقی از تعداد طلاب در کشور وجود ندارد. آنطور که خاتمی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور سال ۹۸ گفته بود: ۱۶۰ هزار طلبه در کشور داریم. یعنی برای واکسیناسیون این گروه حدود ۳۲۰ هزار دز واکسن نیاز است.

پیش از این هم سه هزار کارمند صدا و سیما واکسینه شدند. همچنین پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد اعضای ستاد انتخابات کشور هم واکسن کرونا زده‌اند.

Chrome

انتظار پنج هزار بیمار نادر برای واکسن

حمیدرضا ادراکی، مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر کشور به تجارت‌نیوز می‌گوید: «بارها وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی تائید کردند که بیماران نادر باید واکسینه شوند ولی هنوز مراکز واکسیناسیون در پاسخ بیمارانی که مراجعه می‌کنند، ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.»

او می‌گوید: «همه گروه‌ها واکسن دریافت کردند ولی هنوز بیماران نادر واکسینه نشدند. بیماران نادر از این مرکز به آن مرکز می‌روند اما دست خالی به خانه برمی‌گردند. آن هم در حالی که این بیماران به دلیل نقص سیستم ایمنی بدن بسیار در خطر هستند و باید همراه با کادر درمان واکسینه می‌شدند.»

ادراکی ادامه می‌دهد: «بیماران نادر در چنین شرایطی که از خانه هم نباید خارج شوند، با خطر ابتلا به کرونا برای واکسیناسیون در رفت و آمد هستند اما واکسنی هم به آنها تزریق نمی‌کنند.»

آنطور که پیش‌تر ادراکی به تجارت‌نیوز گفته بود: «گروهی از بیماران نادر هیچ‌گونه سیستم دفاعی در بدنشان نسبت به هرنوع عامل خارجی از جمله ویروس و میکروب ندارند. اگر این بیماران به کرونا مبتلا شوند پاسخ به درمان در آنها بسیار ضعیف است. این افراد باید هر چه زودتر واکسینه شوند.»

واکسیناسیون خبرنگاران و طلاب

این در حالی است که هفته گذشته وزیر بهداشت پنج گروه جدید برای واکسیناسیون معرفی کرد. در کنار آن رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: «تزریق واکسن کرونا به خبرنگاران از روز شنبه ۹ مرداد شروع می‌شود که در قالب این طرح ۳۲ هزار خبرنگار میدانی در کشور واکسینه می‌شوند.»

برخی از خبرنگاران می‌گویند حتی بدون داشتن کارت خبرنگاری توانستند واکسن دریافت کنند. در حالی که بیماران نادر نامه‌های تائید شده از سوی وزارت بهداشت را به مراکز بهداشت ارائه می‌دهند اما باز هم به آنها واکسن تزریق نمی‌کنند!

حالا سامانه جداگانه‌ای برای ثبت نام واکسن طلاب راه‌اندازی شده و آنها می‌توانند با ورود به این سامانه واکسن بزنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بسیار عالی

  • ناشناس

    فک کنم خود طلاب راضی نباشند زودتر از بیماران نادر واکسن بزنن غیر ازاین باشه طلاب نیستن

  • ناشناس

    بخدا حق ناسه ادم های سالم دارن واکسن میزنن ولی بیماران نادر دیابتی واکسن نزدن اشک داره از چشام سرازیر میشه از این همه خوشششششششییییییئیی خدایا این همه مسولین خوباز ما نگیر

    • ناشناس

      خدا شاهده ۴شنبه بعد از اذان ظهر همینجوری داشت میبارید.
      نه فقط بخاطر خودم ، بخاطر این تبعیضات ، که معلمو راننده و زندانیو کلی ادمای دیگه واکسن میزنن ولی یه بیمار زمینه ای حتی تکلیفشم معلوم نیست

  • کوروش

    دین و مذهب هیچ چیزی جز خدمت به خلق و ملت و بشریت نیست بنابراین اولویت اول عامه مردم هستن بخصوص پرسنل که خدمات می دهند مثل رانندگان پرستاران پزشکان پارکبانان و گروه های حساس و از این دست و اولویت آخر هم مدیران مسئولین طلاب و دانش آموزان…………..

  • ناشناس

    در کامنت ها مشاهده می کنم که دوستان در دفاع از طلاب می گویند دانشجویان هم دارن واکسن میزنن.کدام دانشجو داره واکسن میزنه ؟
    از کدام دانشگاه ؟
    چه زمانی واکسیناسیون دانشجوها آغاز شده که بنده خبردار نشدم به عنوان دانشجو ؟
    یه سامانه دوهزاری راه انداختن که اونم متاسفانه درست کار نمی کنه و کد تایید ارسال نمی کنه و سامانه به طور کلی خراب هست.
    فعلا هم خبر اومده که از آبان ماه می خوان ورودی کارشناسی 99 واکسینه کنن ( که مطمعنا نمی تونن و در تواناییشون نیست)خواهشا دفاع بیجا نکنید

    • ناشناس

      اساتید حوزه علمیه هم واکسن نشدند تازه بیشتر سنشون بالا بود طبق مراحل مثل عموم مردم گروهی براساس سن واکس شدند

    • ناشناس

      برای طلاب ثبت نام آغاز شده، قراره از شهریور به بعد بزنند

    • ناشناس

      والا ما هم که طلبه ایم نزدیم _ یعنی هیچ طلبه ای رو ندیدم که زدا باشه بخلطر طلبه بودنش _ مگر اینکه مثلا جزء بیماران دیابتی و یا دسته های دیگه باشه _ الکی خبرش پخش شده _ آش نخورده و دهن سوخته

  • ?

    استرازنکا لخته نده یه بار !

  • حسن

    کدوم واکسن؟ هنوز که به طلبه ها واکسن نزده اند!!! فقط اعلام کردند در سامانه خودشون ثبت نام کنند و قراره از اول شهریور با دانشجویان بزنند. تا اون موقع هم ان شا الله به بیماران نادر(بی تدبیری وزارت بهداشت!!!) هم می زنند؛ چرا الکی جو می دهید و با هم جر و بحث می کنید؟

  • انتی مفت

    لطفا از تکنولوژی ساخت حوزه علمیه استفاده کنین

  • سینا

    طلاب دارن واکسن ایرانی برکت میزنن.همونی که شماها تا دیروز میگفتید آب مقطره!!
    چرا ناراحتید کاسبان تحریم؟!…شمام برید آب مقطر بزنید!!چون شما منتظر فایزر و مدرنا هستید و ایرانی نزدید، واکسن برکت مونده رو دست دولت، برا همین طلاب دارن استفاده میکنن!!..اگه ناراحتید شمام برید بزنید!!
    حالا آب و صابون بیاریم براتون؟!
    .
    تجارت نیوز نوشته :
    مخاطب گرامی توجه فرمایید:
    نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.
    .
    به نظرم تجارت نیوز بجای این مدل تیتر زدن و این مدل ارایه اخبار، باید روی عمل به گفتار و عدم شعارزدگی خودش کار کنه!!

  • امیرحسین

    سلام. بنده خودم طلبه ام و تا به الان ندیدم طلبه ای واکسن زده باشه .خبر واکسیناسیون طلاب قم بدون محدودیت سنی هم تکذیب شدهتنها چیزی که هست اینه : واکسیناسیون طلاب بالای ۴۰ سال استان قم در مرکز تجمیعی الهادی ویژه روحانیون انجام می پذیرد.