کد مطلب: ۵۴۱۷۸۷

استاندار تهران:‌

مردم در «ناصرخسرو» دنبال واکسن کرونا نباشند

مردم در «ناصرخسرو» دنبال واکسن کرونا نباشند

استاندارتهران با بیان اینکه مردم به دنبال واکسن تقلبی نباشند، گفت:‌ برخی صحبت‌ها در مورد وجود واکسن در ناصرخسرو و خارج از شبکه بهداشت و درمان به لحاظ علمی و تخصصی، صحیح نیست چراکه ورود واکسن به کشور و نگهداری آن، شرایط استانداردی را می‌طلبد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: مردم به دنبال واکسن تقلبی و خارج از عرضه دانشگاه‌های علوم پزشکی نباشند چرا که هم مال و هم سلامت آنها را به خطر می‌اندازد.

استاندار تهران به مردم اطمینان داد: کمبودی برای تزریق واکسن وجود ندارد و به زودی واکسن داخلی نیز توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: ۶۰۲ هزار دُز واکسن در اختیار استان تهران قرار گرفته است که از این رقم ۷۲.۵ درصد تا کنون تزریق شده است.

به گفته بندپی، ارزیابی و رصدها در استان تهران نشان می‌دهد که ۷۴ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند که این میزان رعایت مسایل بهداشتی در حمل و نقل عمومی که یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند جای تقدیر دارد.

وی گفت:‌ روند واکسیناسیون در تهران خوب بود است به‌طوریکه از ۶۰۲ هزار دز واکسنی که در اختیار استان تهران قرار گرفته، ۴۳۷ هزار دز تزریق شده است که البته مطالبه ما از وزارت بهداشت این است که به نسبت جمعیت، تخصیص واکسن انجام شود.

بندپی افزود:‌ هم اکنون میزان رعایت فاصله اجتماعی در تهران به ۷۳ درصد رسیده است که این رقم نشان می‌دهد مردم و اصناف همکاری خوبی با مسئولان در این حوزه داشته‌اند.

وی همچنین با بیان اینکه بیمارستان‌ها برای مقابله با ویروس کرونا در ماه‌های گذشته در سراسر استان تهران از انجام درمان‌های غیرضرور منع شدند که به تبع آن درآمد آنها کم شده است، گفت: از این رو مقرر شد سازمان‌های بیمه در جلسه آینده ستاد مقابله با کرونای استان تهران، گزارشی از پرداخت‌های خود را به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه کنند تا بتوانیم از این طریق بخشی از کاهش درآمد بیمارستان‌ها را جبران کنیم.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.